Usuwanie usterek wg DTC: B1000

DTC B1000:  Błąd przewodu szyny komunikacji


1.Skasować kody DTC za pomocą HDS.

2.Wyłączyć zapłon, a następnie włączyć go ponownie (II).

3.Odczekać przynajmniej 6 sekund.

4.Za pomocą HDS sprawdzić, czy występują kody DTC.

Czy jest wskazywany kod DTC B1000?


TAK - Przejść do punktu 5.


NIE - Usterka okresowa. Przewód szyny komunikacji w tym czasie jest sprawny. Sprawdzić, czy nie występują luźne przewody lub niepewne połączenia, bądź zużyte/zwarte przewody. Jeśli połączenia są dobre, sprawdzić stan akumulatora i układ ładowania.n


5.Za pomocą HDS sprawdzić, czy występują kody DTC.

Czy wraz z kodem DTC B1000 wskazywane są kody B1008, B1011 i B1032?


TAK - Przejść do punktu 6.


NIE - Przejść do usuwania usterki wskazanej przez DTC.n

6.Wyłączyć zapłon.

7.Odłączyć odpowiednią złączkę od każdego modułu sterującego wskazanego w tabeli.

Moduł sterujący Odpowiednia złączka 
MICU Złączka Q (16-stykową) skrzynki bezpieczników pod deską rozdzielczą 
Moduł zestawu wskaźników (obrotomierz) Złączka (36-stykowa) 
Moduł zdalnego sterowania zamkami/immobilizer Złączka (7-stykowa) 
Moduł sterujący klimatem Złączka (32-stykowa) 
Moduł sterujący zestawu głośnomówiącego HFT Złączka (22-stykowa) 
Czujnik oświetlenia automatycznego/deszczu Złączka (5-stykowa) 


8.Włączyć zapłon (II).

9.Skasować kody DTC za pomocą HDS.

10.Wyłączyć zapłon, a następnie włączyć go ponownie (II).

11.Odczekać przynajmniej 6 sekund.

12.Za pomocą HDS sprawdzić, czy występują kody DTC.

Czy wraz z kodem DTC B1000 wskazywane są kody B1008, B1011 i B1032?


TAK - Wymienić  MICU.n


NIE - Przejść do punktu 13.

13.Wyłączyć zapłon.

14.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 6 złączki Q (16-stykowej) w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą a masą.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Usunąć zwarcie do masy w przewodzie.n


NIE - Przejść do punktu 15.

15.Włączyć zapłon (II).

16.Sprawdzić napięcie między stykiem nr 6 złączki Q (16-stykowej) w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą a masą.

 

Czy jest napięcie?


TAK - Naprawić zwarcie do masy w przewodzie między złączką skrzynki bezpieczników pod deską rozdzielczą a uszkodzonym modułem sterującym.n


NIE - Przejść do punktu 17.

17.Wyłączyć zapłon.

18.Ponownie podłączyć złączkę Q (16-stykową) skrzynki bezpieczników pod deską rozdzielczą i złączkę (36-stykową) modułu zestawu wskaźników (obrotomierz).

19.Włączyć zapłon (II).

20.Skasować kody DTC za pomocą HDS.

21.Wyłączyć zapłon, a następnie włączyć go ponownie (II).

22.Odczekać przynajmniej 6 sekund.

Czy wraz z kodem DTC B1000 wskazywane są kody B1008, B1011 i B1032?


TAK - Wymienić moduł zestawu wskaźników (obrotomierz).n


NIE - Przejść do punktu 23.


23.Wyłączyć zapłon.

24.Połączyć złączkę 32-stykową modułu sterującego klimatem.

25.Włączyć zapłon (II).

26.Skasować kody DTC za pomocą HDS.

27.Wyłączyć zapłon, a następnie włączyć go ponownie (II).

28.Odczekać przynajmniej 6 sekund.

Czy wraz z kodem DTC B1000 wskazywane są kody B1008, B1011 i B1032?


TAK - Wymienić  moduł sterujący klimatem.n


NIE - Przejść do punktu 29.


29.Wyłączyć zapłon.

30.Ponownie podłączyć złączkę 7-stykową modułu zdalnego sterowania zamkami/immobilizera.

31.Włączyć zapłon (II).

32.Skasować kody DTC za pomocą HDS.

33.Wyłączyć zapłon, a następnie włączyć go ponownie (II).

34.Odczekać przynajmniej 6 sekund.

Czy wraz z kodem DTC B1000 wskazywane są kody B1008, B1011 i B1032?


TAK - Wymienić  moduł zdalnego sterowania zamkami/immobilizera.n


NIE - Wymienić moduł sterujący zestawu głośnomówiącego HFT.n