Usuwanie usterek układu SRS

DTC (kody usterek)


Funkcja samodiagnozy układu SRS pozwala na zlokalizowanie przyczyn usterek układu i zapisanie ich w pamięci. W celu łatwiejszego usuwania usterek dane te można odczytać za pomocą obwodu danych (DLC).


Środki ostrożności

Odczytywanie kodów usterek (DTC)


1.Upewnić się, że zapłon jest wyłączony.

2.Podłączyć tester HDS do złącza DLC (A).

 

3.Włączyć zapłon (II).

4.Upewnić się, że HDS komunikuje się z pojazdem i modułem SRS. W przeciwnym razie należy usunąć usterkę obwodu DLC.

5.Do sprawdzania kodów DTC należy stosować tester HDS.

6.Odczytać kod DTC.

7.Wyłączyć zapłon i odczekać 10 sekund.

8.Odłączyć HDS od złącza DLC.

9.Wykonać procedurę usuwania usterki przewidzianą dla sygnalizowanego kodu DTC.

Kasowanie pamięci DTC


1.Upewnić się, że zapłon jest wyłączony.

2.Podłączyć tester HDS do złącza DLC (A).

 

3.Włączyć zapłon (II).

4.Upewnić się, że HDS komunikuje się z pojazdem i modułem SRS. W przeciwnym razie należy usunąć usterkę obwodu DLC.

5.W MENU SRS testera HDS należy wybrać SRS, a następnie DTC do skasowania kodu/-ów DTC.

6.Wyłączyć zapłon i odczekać 10 sekund.

7.Odłączyć HDS od złącza DLC.

Usuwanie usterek okresowych


Jeśli wystąpiła jakaś usterka ale nie powtórzyła się, takie zdarzenie zostanie zapisane w pamięci jako usterka okresowa i zapali się kontrolka SRS.

Po sprawdzeniu kodu DTC wykonać procedurę usuwania usterki w następujący sposób:

1.Odczytać DTC (patrz ‘‘Odczytywanie kodów DTC'').

2.Skasować pamięć DTC (patrz ‘‘Kasowanie pamięci DTC'').

3.Zaciągnąć hamulec ręczny, uruchomić silnik i pozostawić na biegu jałowym.

4.Kontrolka SRS powinna się zapalić na około 6 sekund, następnie zgasnąć.

5.Potrząsnąć wiązką przewodów i złączkami i sprawdzić, czy nie ma luźnych połączeń, słabych styków i słabej masy.

6.Wykonać jazdę próbną (gwałtownie przyspieszać, gwałtownie hamować, skręcać), obrócić koło kierownicy maksymalnie w lewo oraz w prawo, i przytrzymać je w takiej pozycji przez 5 do 10 sekund. Jeśli uszkodzenie powtórzy się, kontrolka SRS zaświeci się.

UWAGA: Uszkodzona szpula przewodów może być przyczyną przerw przepływu prądu w instalacji poduszki powietrznej kierowcy.

7.Jeżeli nie można ponownie wywołać usterki okresowej, obecnie układ jest sprawny.