Usuwanie usterek obwodu DLC

UWAGA: Upewnić się, że tester HDS oraz przewód DLC testera HDS są w dobrym stanie.

1.Wyłączyć zapłon.

2.Podłączyć HDS do złącza DLC.

UWAGA: Upewnić się, że tester HDS jest prawidłowo połączony z przewodem DLC.

3.Włączyć zapłon (II) i odczytać wskazania HDS.

Czy tester HDS zidentyfikował pojazd?


TAK - Przejść do punktu 4.


NIE - Przejść do punktu 23.


4.Za pomocą testera HDS sprawdzić tymczasowe kody DTC i kody DTC w układzie PGM-FI.

Czy wskazywane są jakieś tymczasowe DTC lub DTC?


TAK - Przejść do usuwania usterek wskazanych przez kody DTC.n


NIE - Przejść do punktu 5.


5.Wyłączyć zapłon.

6.Włączyć zapłon (II) i obserwować kontrolkę SRS.

Czy kontrolka SRS ciągle świeci?


TAK - Zapoznać się z ogólnymi informacjami na temat usuwania usterek w układzie SRS.n


NIE -

  • Z układem ABS: Przejść do punktu 7.
  • Z układem VSA: Przejść do punktu 9.

7.Wyłączyć zapłon.

8.Włączyć zapłon (II) i obserwować kontrolkę ABS.

Czy kontrolka ABS nie gaśnie?


TAK - Zapoznać się z ogólnymi informacjami na temat usuwania usterek w układzie ABS.n


NIE - Przejść do punktu 11.


9.Wyłączyć zapłon.

10.Włączyć zapłon (II) i obserwować kontrolkę VSA.

Czy kontrolka VSA ciągle świeci?


TAK - Zapoznać się z ogólnymi informacjami na temat usuwania usterek w układzie VSA.n


NIE - Przejść do punktu 11.


11.Wyłączyć zapłon.

12.Włączyć zapłon (II) i obserwować kontrolkę EPS.

Czy kontrolka EPS ciągle świeci?


TAK - Zapoznać się z ogólnymi informacjami na temat usuwania usterek w układzie EPS.n


NIE - Przejść do punktu 13.

13.Wyłączyć zapłon.

14.Włączyć zapłon (II) i obserwować kontrolkę immobilizera.

Czy lampka immobilizera zapala się lub miga?


TAK - Przejść do usuwania usterek w układzie immobilizera.n


NIE - Przejść do punktu 15.


15.Wykonać funkcję samodiagnostyki wskaźników.

16.Nie używając testera HDS, sprawdzić, czy nie występuje kod DTC: B-SCAN.

Czy wykryto kody DTC B-SCAN?


TAK - Przejść do usuwania usterek wskazanych przez kody DTC.n


NIE - Przejść do punktu 17.


17.Wyłączyć zapłon.

18.Odłączyć HDS od złącza DLC.

19.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 7 złącza DLC a masą nadwozia.

 

Czy opór wynosi 5 W lub mniej?


TAK - Przejść do punktu 20.


NIE - Przejść do punktu 21.

20.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 7 złącza DLC i masą nadwozia, jednocześnie odłączając pojedynczo następujące części:

  • Złączka A (28-stykowa) modułu SRS
  • Złączka 26-stykowa modulatora-modułu sterującego ABS (z układem ABS)
  • Złączka 46-stykowa modulatora-modułu sterującego VSA (z układem VSA)
  • Złączka D modułu sterującego EPS (28-stykowa)
  • Złączka 7-stykowa immobilizera/modułu zdalnego sterowania zamkami
  • Złączka 17-stykowa modułu audio
  • Złączka (Q) (16-stykową) skrzynki bezpieczników pod deską rozdzielczą

Czy po odłączeniu jednego z powyższych elementów obwód zostaje przerwany?


TAK - Wymienić część, której odłączenie spowodowało przerwę.n


NIE - Naprawić zwarcie w przewodzie między złączem DLC (przewód K) i modulatorem-modułem sterującym ABS (z układem ABS), modulatorem-modułem sterującym VSA (z układem VSA), modułem SRS, modułem sterującym EPS, modułem zdalnego sterowania zamkami/immobilizera, modułem audio lub skrzynką bezpieczników pod deską rozdzielczą.n

21.Połączyć styk nr 7 złącza DLC z masą nadwozia przewodem połączeniowym.

 

22.Sprawdzić ciągłość obwodu między masą nadwozia a następującymi stykami złączek:

Złączka Styk 
Złączka A modułu SRS (28-stykowa) Nr 24 (LT BLU) 
Złączka 26-stykowa modulatora-modułu sterującego ABS (z układem ABS) Nr 5 (LT BLU) 
Złączka 46-stykowa modulatora-modułu sterującego VSA (z układem VSA) Nr 15 (LT BLU) 
Złączka D modułu sterującego EPS (28-stykowa) Nr 17 (LT BLU) 
Złączka 7-stykowa immobilizera/modułu zdalnego sterowania zamkami Nr 5 (LT BLU) 
Złączka 17-stykowa modułu audio Nr 6 (LT BLU) 
Złączka (Q) (16-stykowa) skrzynki bezpieczników pod deską rozdzielczą Nr 8 (LT BLU) 


Czy obwód jest zamknięty między stykiem DLC a poszczególnymi stykami z tablicy?


TAK - Wymienić moduł, który nie łączy się z testerem HDS.n


NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między złączem DLC (przewód K) i odpowiednią złączką.n

23.Wykonać funkcję samodiagnostyki wskaźników.

24.Nie używając testera HDS, sprawdzić, czy nie występuje kod DTC: B-SCAN.

Czy wskazywane są kody DTC B1168, B1169 i/lub B1178?


TAK - Przejść do punktu 37.


NIE - Przejść do punktu 25.


25.Wyłączyć zapłon.

26.Odłączyć HDS od złącza DLC.

27.Zmierzyć napięcie między stykiem nr 16 złącza DLC a masą nadwozia.

 

Czy jest napięcie akumulatora?


TAK - Przejść do punktu 28.


NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między stykiem nr 16 złącza DLC i bezpiecznikiem nr 16 PODTRZYMANIE (15 A) w skrzynce bezpieczników pod pokrywą silnika.n

28.Zmierzyć napięcie między stykami nr 4 i nr 16 złącza DLC.

 

Czy jest napięcie akumulatora?


TAK - Przejść do punktu 29.


NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między stykiem nr 4 złącza DLC a masą nadwozia (LHD: G502, RHD: G503).n


29.Podłączyć HDS do złącza DLC.

30.Wymontować akumulator.

31.Rozłączyć złączkę A (44-stykową) ECM.

32.Odłączyć HDS od złącza DLC.

33.Połączyć styk nr 6 złącza DLC z masą nadwozia przewodem połączeniowym.

 

34.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem A36 złączki modułu ECM i masą nadwozia.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Przejść do punktu 35.


NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między modułem ECM (A36) i stykiem nr 6 złącza DLC.n


35.Połączyć styk nr 14 złącza DLC z masą nadwozia przewodem połączeniowym.

 

36.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem A37 złączki modułu ECM i masą nadwozia.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Przeprogramować moduł ECM, jeśli oprogramowanie nie jest najnowsze lub zamienić moduł ECM na sprawdzony w działaniu i sprawdzić ponownie. Jeśli objaw/wskazanie zniknie przy sprawdzonym w działaniu ECM, należy wymienić dotychczasowy moduł ECM.n


NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między modułem ECM (A37) i stykiem nr 14 złącza DLC.n

37.Spróbować uruchomić silnik.

Czy silnik daje się uruchomić i dobrze pracuje na wolnych obrotach?


TAK - Przejść do punktu dotyczącego usuwania usterek F-CAN.n


NIE - Przejść do punktu 38.


38.Wyłączyć zapłon.

39.Sprawdzić bezpiecznik nr 2 GŁÓWNY IG (50 A) w skrzynce bezpieczników pod pokrywą silnika.

Czy bezpiecznik jest sprawny?


TAK - Usunąć przerwę w przewodzie między bezpiecznikiem nr 2 GŁÓWNY IG1 (50 A) a wyłącznikiem zapłonu. Jeśli przewód jest sprawny, przejść do punktu 40.


NIE - Usunąć zwarcie w przewodzie między bezpiecznikiem nr 2 IG (50 A) i skrzynką bezpieczników pod pokrywą silnika. Wymienić także bezpiecznik nr 2 GŁÓWNY IG (50 A).n

40.Sprawdzić bezpiecznik IGP nr 9 (15 A) w skrzynce bezpieczników pod pokrywą silnika.

Czy bezpiecznik jest sprawny?


TAK - Przejść do punktu 45.


NIE - Przejść do punktu 41.


41.Wymontować akumulator.

42.Rozłączyć złączkę A (44-stykową) ECM.

43.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem A8 złączki modułu ECM i masą nadwozia.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Przejść do punktu 44.


NIE - Przeprogramować moduł ECM, jeśli oprogramowanie nie jest najnowsze lub zamienić moduł ECM na sprawdzony w działaniu i sprawdzić ponownie. Jeśli objaw/wskazanie zniknie przy sprawdzonym w działaniu ECM, należy wymienić dotychczasowy moduł ECM. Wymienić także bezpiecznik nr 9 IGP (15 A).n

44.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem A8 złączki ECM i masą nadwozia, jednocześnie odłączając pojedynczo następujące części:

  • 2. przekaźnik główny PGM-FI (POMPY PALIWA)
  • Złączka 2-stykowa każdego wtryskiwacza
  • Złączka 3-stykowa czujnika CKP
  • Złączka 3-stykowa czujnika CMP
  • Złączka 20-stykowa (biała) skrzynki bezpieczników pod pokrywą silnika

Czy po odłączeniu jednego z powyższych elementów obwód zostaje przerwany?


TAK - Wymienić część, której odłączenie spowodowało przerwę. Wymienić także bezpiecznik nr 9 IGP (15 A).n


NIE - Usunąć zwarcie w przewodzie między modułem ECM (A8) a 2. przekaźnikiem głównym PGM-FI (POMPY PALIWA), czujnikiem CKP, czujnikiem CMP lub skrzynką bezpieczników pod pokrywą silnika. Wymienić także bezpiecznik nr 9 IGP (15 A).n


45.Sprawdzić bezpiecznik nr 2 POMPY PALIWA (15 A) w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą.

Czy bezpiecznik jest sprawny?


TAK - Przejść do punktu 56.


NIE - Przejść do punktu 46.


46.Wymontować akumulator.

47.Odłączyć złączkę C (44-stykową) modułu ECM.

48.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem C36 złączki modułu ECM i masą nadwozia.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Przejść do punktu 49.


NIE - Przeprogramować moduł ECM, jeśli oprogramowanie nie jest najnowsze lub zamienić moduł ECM na sprawdzony w działaniu i sprawdzić ponownie. Jeśli objaw/wskazanie zniknie przy sprawdzonym w działaniu ECM, należy wymienić dotychczasowy moduł ECM. Wymienić również bezpiecznik nr 2 POMPA PALIWA (15 A).n


49.Wymontować 2. przekaźnik główny PGM-FI (POMPA PALIWA) (A) ze skrzynki bezpieczników pod deską rozdzielczą.

 

50.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem C36 złączki modułu ECM i masą nadwozia.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Usunąć zwarcie w przewodzie między modułem ECM (C9) i bezpiecznikiem nr 2 POMPY PALIWA (15 A), między bezpiecznikiem nr 2 POMPY PALIWA (15 A) i 2. przekaźnikiem głównym PGM-FI (POMPY PALIWA), lub modułem sterującym immobilizera. Wymienić również bezpiecznik nr 2 POMPY PALIWA (15 A).n


NIE - Przejść do punktu 51.


51.Wymontować z podłogi osłonę dostępu.

52.Rozłączyć złączkę 4-stykową pompy paliwa.

53.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 2 złączki 4-stykowej pompy paliwa a masą nadwozia.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Usunąć zwarcie w przewodzie między 2. przekaźnikiem głównym PGM-FI (POMPY PALIWA) a pompą paliwa. Wymienić również bezpiecznik nr 2 POMPA PALIWA (15 A).n


NIE - Przejść do punktu 54.


54.Zamontować 2. przekaźnik główny PGM-FI (POMPA PALIWA) (A) w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą.

 

55.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 2 złączki 4-stykowej pompy paliwa a masą nadwozia.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Wymienić 2. przekaźnik główny PGM-FI (POMPY PALIWA). Wymienić również bezpiecznik nr 2 POMPA PALIWA (15 A).n


NIE - Sprawdzić pompę paliwa i w razie potrzeby wymienić. Wymienić również bezpiecznik nr 2 POMPA PALIWA (15 A).n


56.Wymontować akumulator.

57.Rozłączyć złączkę A (44-stykową) i złączkę C (44-stykową) modułu ECM.

58.Podłączyć akumulator.

59.Włączyć zapłon (II).

60.Zmierzyć napięcie między końcówką C36 złączki modułu ECM i masą nadwozia.

 

Czy jest napięcie akumulatora?


TAK - Przejść do punktu 61.


NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między modułem ECM (C36) a bezpiecznikiem nr 2 POMPY PALIWA (15 A).n


61.Zmierzyć napięcie między stykiem A6 złączki modułu ECM i masą nadwozia.

 

Czy jest napięcie akumulatora?


TAK - Przejść do punktu 66.


NIE - Przejść do punktu 62.


62.Wyłączyć zapłon.

63.Odłączyć akumulator.

64.Odłączyć 20-stykową (białą) złączkę skrzynki bezpieczników pod pokrywą silnika.

65.Sprawdzić ciągłość w obwodzie między stykiem A6 złączki modułu ECM i stykiem nr 16 20-stykowej złączki (biała) skrzynki bezpieczników pod pokrywą silnika.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK -


NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między modułem sterującym ECM (A6) a skrzynką bezpieczników pod pokrywą silnika.n

66.Wyłączyć zapłon.

67.Odłączyć akumulator.

68.Odłączyć 20-stykową (białą) złączkę skrzynki bezpieczników pod pokrywą silnika.

69.Sprawdzić ciągłość w obwodzie między stykiem A8 złączki modułu ECM i stykiem nr 5 20-stykowej złączki (biała) skrzynki bezpieczników pod pokrywą silnika.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Przejść do punktu 70.


NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między modułem sterującym ECM (A6) a skrzynką bezpieczników pod pokrywą silnika.n


70.Sprawdzić 1. przekaźnik główny PGM-FI.

Czy 1. przekaźnik główny PGM-FI jest sprawny?


TAK - Przejść do punktu 71.


NIE - Wymienić skrzynkę bezpieczników pod pokrywą silnikan

71.Odłączyć złączkę B (44-stykową) ECM.

72.Sprawdzić ciągłość obwodu między masą nadwozia i pojedynczo stykami B1, B36, C2, C40 i C44 złączki modułu ECM.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Przejść do punktu 73.


NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między modułem ECM (B1, B36, C2, C40, C44) a punktem G101,n

73.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem C13 złączki modułu ECM i masą nadwozia.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Przejść do punktu 74.


NIE - Przejść do punktu 75.


74.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem C13 złączki modułu ECM i masą nadwozia, jednocześnie odłączając pojedynczo następujące części:

  • Złączka 3-stykowa czujnika MAP
  • Złączka 3-stykowa czujnika prędkości wałka wyjściowego (napędowego)

Czy po odłączeniu jednego z powyższych elementów obwód zostaje przerwany?


TAK - Wymienić część, której odłączenie spowodowało przerwę.n


NIE - Usunąć zwarcie w przewodzie między modułem ECM (C13) i czujnikiem MAP, czujnikiem prędkości wałka wyjściowego (napędowego).n

75.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem B18 złączki modułu ECM i masą nadwozia.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Przejść do punktu 76.


NIE - Przejść do punktu 77.


76.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem B18 złączki modułu ECM i masą nadwozia, odłączając złączkę 6-stykową zaworu EGR.

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Usunąć zwarcie w przewodzie między modułem ECM (B18) i zaworem EGR.n


NIE - Wymienić zawór EGR.n

77.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem C12 złączki modułu ECM i masą nadwozia.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Przejść do punktu 78.


NIE - Przejść do punktu 79.


78.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem C12 złączki modułu ECM i masą nadwozia, odłączając złączkę 6-stykową obudowy przepustnicy.

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Usunąć zwarcie w przewodzie między modułem ECM (C12) i obudową przepustnicy.n


NIE - Wymienić obudowę przepustnicy.n

79.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem A25 złączki ECM a masą nadwozia.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Przejść do punktu 80.


NIE - Przejść do punktu 81.


80.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem A25 złączki modułu ECM i masą nadwozia, odłączając złączkę 6-stykową czujnika APP.

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Usunąć zwarcie w przewodzie między modułem ECM (A25) i czujnikiem A APP.n


NIE - Wymienić moduł pedału przyspieszenia.n

81.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem A24 złączki modułu ECM i masą nadwozia.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Przejść do punktu 82.


NIE - Przejść do punktu 83.


82.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem A24 złączki modułu ECM i masą nadwozia, odłączając złączkę 6-stykową czujnika APP.

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Usunąć zwarcie w przewodzie między modułem ECM (A24) i czujnikiem B APP.n


NIE - Wymienić moduł pedału przyspieszenia.n

83.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem A19 złączki modułu ECM i masą nadwozia.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Przejść do punktu 84.


NIE - Przeprogramować moduł ECM, jeśli oprogramowanie nie jest najnowsze lub zamienić moduł ECM na sprawdzony w działaniu i sprawdzić ponownie. Jeśli objaw/wskazanie zniknie przy sprawdzonym w działaniu ECM, należy wymienić dotychczasowy moduł ECM.n


84.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem A19 złączki modułu ECM i masą nadwozia, odłączając złączkę 3-stykową czujnika ciśnienia układu klimatyzacji.

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Usunąć zwarcie w przewodzie między ECM (A19) a czujnikiem ciśnienia klimatyzacji.n


NIE - Wymienić czujnik ciśnienia A/C.n