Usuwanie usterek obwodu F-CAN

UWAGA: Informacja oznaczona gwiazdką (*) dotyczy linii CANL.

1.Wyłączyć zapłon.

2.Zewrzeć linię SCS za pomocą HDS.

3.Rozłączyć złączkę A (44-stykową) modułu ECM, a następnie odłączyć tester HDS.

4.Zmierzyć opór między stykami A36 i A37 złączki modułu ECM.

 

Czy opór wynosi około 108-132 W?


TAK - Przejść do punktu 40.


NIE - Przejść do punktu 5.

5.Rozłączyć złączkę 36-stykową modułu zestawu wskaźników (obrotomierz).

6.Odłączyć złącze 26-stykowe modulatora-modułu sterującego ABS (lub złączkę 46-stykową modulatora-modułu sterującego VSA i złączkę 4-stykową czujnika odchylenia kierunkowego/przyspieszenia bocznego).

7.Odłączyć złączkę A (28-stykową) modułu SRS.

8.Odłączyć złączkę D modułu sterującego EPS (28-stykowa).

9.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykami A36 i A37 złączki modułu ECM.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Usunąć zwarcie w przewodzie między stykami A36 i A37 złączki modułu ECM*.n


NIE - Przejść do punktu 10.

10.Połączyć przewodem styk A36 złączki modułu ECM z masą nadwozia.

 

11.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 1 złączki A (36-stykowej) (obrotomierz) modułu sterującego zestawu wskaźników a masą.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK -

  • Z układem ABS: Przejść do punktu 12.
  • Z układem VSA: Przejść do punktu 13.


NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między modułem ECM (A36) a modułem zestawu wskaźników (obrotomierz).n

12.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 12 złączki 26-stykowej modulatora-modułu sterującego ABS i masą nadwozia.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Przejść do punktu 14.


NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między modułem ECM (A36) a modulatorem-modułem sterującym ABS.n

13.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 39 złączki 46-stykowej modulatora-modułu sterującego VSA a masą nadwozia.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Przejść do punktu 14.


NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między modułem ECM (A36) a modulatorem-modułem sterującym VSA.n


14.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 11 złączki A (28-stykowej) modułu SRS a masą nadwozia.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Przejść do punktu 15.


NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między modułem ECM (A36) a modułem SRS.n

15.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 1 złączki D (28-stykowej) modułu sterującego EPS a masą.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Przejść do punktu 16.


NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między modułem ECM (A36) a modułem sterującym EPS.n


16.Odłączyć przewód połączeniowy od złączki A (44-stykowej) modułu ECM.

17.Połączyć przewodem styk A37 złączki modułu ECM z masą nadwozia.

 

18.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 19 złączki A (36-stykowej) (obrotomierz) modułu sterującego zestawu wskaźników a masą.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK -

  • Z układem ABS: Przejść do punktu 19.
  • Z układem VSA: Przejść do punktu 20.


NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między modułem ECM (A37) a modułem zestawu wskaźników (obrotomierz).n


19.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 1 złączki 26-stykowej modulatora-modułu sterującego ABS i masą nadwozia.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Przejść do punktu 21.


NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między modułem ECM (A37) a modulatorem-modułem sterującym ABS.n

20.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 38 złączki 46-stykowej modulatora-modułu sterującego VSA a masą nadwozia.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Przejść do punktu 21.


NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między modułem ECM (A37) a modulatorem-modułem sterującym ABS.n


21.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 12 złączki A (28-stykowej) modułu SRS a masą nadwozia.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Przejść do punktu 22.


NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między modułem ECM (A37) a modułem SRS.n

22.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 15 złączki D (28-stykowej) modułu sterującego EPS a masą.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Przejść do punktu 23.


NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między modułem ECM (E16) a modułem sterującym EPS.n

23.Podłączyć złączkę 36-stykową modułu zestawu wskaźników (obrotomierz).

24.Zmierzyć opór między stykami A36 i A37 złączki modułu ECM.

 

Czy opór wynosi 132-108 W?


TAK -

  • Z układem ABS: Przejść do punktu 25.
  • Z układem VSA: Przejść do punktu 28.


NIE - Wymienić na sprawdzony w działaniu moduł zestawu wskaźników (obrotomierz). Jeżeli HDS identyfikuje samochód, wymienić oryginalny moduł zestawu wskaźników (obrotomierz).n


25.Rozłączyć złączkę 36-stykową modułu zestawu wskaźników (obrotomierz).

26.Ponownie podłączyć złączkę 26-stykową modulatora-modułu sterującego ABS.

27.Zmierzyć opór między stykami A36 i A37 złączki modułu ECM.

 

Czy opór wynosi około 2,34-2,86 kW?


TAK - Przejść do punktu 34.


NIE - Zamienić zespół modulatora-modułu sterującego ABS na sprawdzony w działaniu. Jeżeli HDS identyfikuje samochód, wymienić oryginalny modulator-moduł sterujący ABS.n


28.Rozłączyć złączkę 36-stykową modułu zestawu wskaźników (obrotomierz).

29.Ponownie podłączyć złączkę 46-stykową modulatora-modułu sterującego VSA.

30.Zmierzyć opór między stykami A36 i A37 złączki modułu ECM.

 

Czy opór wynosi około 2,34-2,86 kW?


TAK - Przejść do punktu 31.


NIE - Zamienić zespół modulatora-modułu sterującego VSA na sprawdzony w działaniu. Jeżeli HDS identyfikuje samochód, wymienić oryginalny modulator-moduł sterujący VSA.n


31.Odłączyć złączkę 46-stykową modulatora-modułu sterującego VSA.

32.Ponownie podłączyć złączkę 4-stykową czujnika obrotu pojazdu/przyspieszenia bocznego.

33.Zmierzyć opór między stykami A36 i A37 złączki modułu ECM.

 

Czy opór wynosi około 2,34-2,86 kW?


TAK - Przejść do punktu 34.


NIE - Wymienić na sprawdzony w działaniu czujnik odchylenia kierunkowego/przyspieszenia bocznego. Jeżeli HDS identyfikuje samochód, wymienić oryginalny czujnik odchylenia kierunkowego/przyspieszenia bocznego.n


34.Podłączyć złączkę 26-stykową modulatora-modułu sterującego ABS (lub złączkę 46-stykową modulatora-modułu sterującego VSA i złączkę 4-stykową czujnika odchylenia kierunkowego/przyspieszenia bocznego).

35.Podłączyć złączkę A (28-stykową) modułu SRS.

36.Zmierzyć opór między stykami A36 i A37 złączki modułu ECM.

 

Czy opór wynosi około 2,34-2,86 kW?


TAK - Przejść do punktu 37.


NIE - Zamienić moduł SRS na sprawdzony w działaniu. Jeżeli HDS identyfikuje samochód, wymienić oryginalny moduł SRS.n


37.Odłączyć złączkę A (28-stykową) modułu SRS.

38.Podłączyć złączkę D modułu sterującego EPS (28-stykowa).

39.Zmierzyć opór między stykami A36 i A37 złączki modułu ECM.

 

Czy opór wynosi około 2,34-2,86 kW?


TAK - Przeprogramować moduł ECM, jeśli oprogramowanie nie jest najnowsze lub zamienić moduł ECM na sprawdzony w działaniu i sprawdzić ponownie. Jeśli objaw/wskazanie zniknie przy sprawdzonym w działaniu ECM, należy wymienić dotychczasowy moduł ECM.n


NIE - Zamienić moduł sterujący EPS na sprawdzony w działaniu. Jeżeli HDS identyfikuje samochód, wymienić oryginalny moduł sterujący EPS.n


40.Rozłączyć złączkę 36-stykową modułu zestawu wskaźników (obrotomierz).

41.Odłączyć złączkę 26-stykową modulatora-modułu sterującego ABS (lub złączkę 46-stykową modulatora-modułu sterującego VSA i złączkę 4-stykową czujnika odchylenia kierunkowego/przyspieszenia bocznego).

42.Odłączyć złączkę A (28-stykową) modułu SRS.

43.Odłączyć złączkę D modułu sterującego EPS (28-stykowa).

44.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem A36 złączki modułu ECM i masą nadwozia.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Naprawić zwarcie w przewodzie między stykiem A36 złączki modułu ECM a modułem zestawu wskaźników (obrot.), modulatorem-modułem sterującym ABS, modulatorem-modułem sterującym VSA, czujnikiem odchylenia kierunkowego/przyspieszenia bocznego, modułem SRS, modułem sterującym EPS lub złączem DLC.n


NIE - Przejść do punktu 45.


45.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem A37 złączki modułu ECM i masą nadwozia.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Naprawić zwarcie w przewodzie między stykiem A37 złączki modułu ECM a modułem zestawu wskaźników (obrot.), modulatorem-modułem sterującym ABS, modulatorem-modułem sterującym VSA, czujnikiem odchylenia kierunkowego/przyspieszenia bocznego, modułem SRS, modułem sterującym EPS lub złączem DLC.n


NIE - Przejść do punktu 46.

46.Ponownie podłączyć wszystkie złączki i akumulator.

47.Podłączyć HDS do złącza DLC.

48.Rozłączyć złączkę 36-stykową modułu zestawu wskaźników (obrotomierz).

49.Włączyć zapłon (II) i tester HDS.

Czy tester HDS zidentyfikował pojazd?


TAK - Wymienić moduł zestawu wskaźników (obrotomierz).n


NIE -

  • Z układem ABS: Przejść do punktu 42.
  • Z układem VSA: Przejść do punktu 46.


50.Wyłączyć zapłon.

51.Podłączyć złączkę 36-stykową modułu zestawu wskaźników (obrotomierz).

52.Odłączyć złączkę 26-stykową modulatora-modułu sterującego ABS.

53.Włączyć zapłon (II) i tester HDS.

Czy tester HDS zidentyfikował pojazd?


TAK - Wymienić zespół modulatora ABS.n


NIE - Przejść do punktu 62.

54.Wyłączyć zapłon.

55.Podłączyć złączkę 36-stykową modułu zestawu wskaźników (obrotomierz).

56.Odłączyć złączkę 46-stykową modulatora-modułu sterującego VSA.

57.Włączyć zapłon (II) i tester HDS.

Czy tester HDS zidentyfikował pojazd?


TAK - Wymienić modulator-moduł sterujący VSA.n


NIE - Przejść do punktu 58.


58.Wyłączyć zapłon.

59.Ponownie podłączyć złączkę 46-stykową modulatora-modułu sterującego VSA.

60.Odłączyć złączkę 4-stykową czujnika odchylenia kierunkowego/przyspieszenia bocznego.

61.Włączyć zapłon (II) i tester HDS.

Czy tester HDS zidentyfikował pojazd?


TAK - Wymienić czujnik odchylenia kierunkowego/przyspieszenia bocznego.n


NIE - Przejść do punktu 62.

62.Wyłączyć zapłon.

63.Ponownie podłączyć złączkę 26-stykową modulatora-modułu sterującego ABS (lub złączkę 46-stykową modulatora-modułu sterującego VSA i złączkę 4-stykową czujnika odchylenia kierunkowego/przyspieszenia bocznego).

64.Odłączyć złączkę A (28-stykową) modułu SRS.

65.Włączyć zapłon (II) i tester HDS.

Czy tester HDS zidentyfikował pojazd?


TAK - Wymienić moduł SRS.n


NIE - Przejść do punktu 66.


66.Wyłączyć zapłon.

67.Podłączyć złączkę A (28-stykową) modułu SRS.

68.Odłączyć złączkę D modułu sterującego EPS (28-stykowa).

69.Włączyć zapłon (II) i tester HDS.

Czy tester HDS zidentyfikował pojazd?


TAK - Wymienić moduł sterujący EPS.n


NIE - Przeprogramować moduł ECM, jeśli oprogramowanie nie jest najnowsze lub zamienić moduł ECM na sprawdzony w działaniu i sprawdzić ponownie. Jeśli objaw/wskazanie zniknie przy sprawdzonym w działaniu ECM, należy wymienić dotychczasowy moduł ECM.n