1. | Uruchomić silnik i sprawdzić lampkę kontrolną MIL (A).
|
2. | Jeżeli lampka MIL stale świeci, należy podłączyć HDS do złącza DLC (A) znajdującego się pod deską rozdzielczą po stronie kierowcy.
|
3. | Włączyć zapłon (II). |
4. | Sprawdzić i zanotować kod usterki (DTC). Sprawdzić również dane zatrzymane i/lub dane obrazu stanu zapisane w module, a w razie wykrycia danych, pobrać je. Następnie zależy zapoznać się z procedurą usuwania usterek dla kodów DTC i rozpocząć wykonywanie odpowiedniej procedury. UWAGA:
|
5. | W razie braku kodu DTC przejść do usuwania usterek obwodu MIL. |
1. | Skasować kody DTC za pomocą testera HDS przy zatrzymanym silniku. |
2. | Wyłączyć zapłon. |
3. | Włączyć zapłon (II) i odczekać 30 sekund. |
4. | Wyłączyć zapłon i odłączyć HDS od DLC. |
1. | Wyzerować pamięć ECM za pomocą HDS przy zgaszonym silniku. |
2. | Wyłączyć zapłon. |
3. | Włączyć zapłon (II) i odczekać 30 sekund. |
4. | Wyłączyć zapłon i odłączyć HDS od DLC. |
5. | Przeprowadzić procedurę uczenia biegu jałowego ECM. |
1. | Podłączyć moduł HDS do złącza DLC (A) umieszczonego pod deską rozdzielczą po stronie kierowcy.
|
2. | Włączyć zapłon (II). |
3. | Upewnić się, że tester HDS komunikuje się z pojazdem oraz z modułem ECM. W przeciwnym razie należy usunąć usterkę obwodu złącza DLC. |
4. | Wybrać WZÓR WAŁU KORBOWEGO w MENU REGULACJA, używając HDS. |
5. | Za pomocą HDS wybrać NAUCZANIE WZORCA WAŁU KORBOWEGO i postępować zgodnie z poleceniami na ekranie. |
6. | Procedura uczenia wzorca CKP została zakończona. |
1. | Uruchomić silnik. Utrzymywać prędkość obrotową silnika na poziomie 3.000 obr./min (min-1) bez obciążenia (na luzie) do momentu włączenia się wentylatora chłodnicy. |
2. | Przeprowadzić jazdę próbną na płaskiej drodze: Zwolnić obroty silnika (przy przepustnicy całkowicie zamkniętej) z 2.500 obr./min (min-1) do 1.000 obr./min (min-1) na pierwszym biegu. |
3. | Przeprowadzić jazdę próbną na płaskiej drodze: Zwolnić obroty silnika (przy przepustnicy całkowicie zamkniętej) z 5.000 obr./min (min-1) do 3.000 obr./min (min-1) na pierwszym biegu. |
4. | Powtórzyć punkt 2 oraz 3 kilka razy. |
5. | Wyłączyć zapłon. |
6. | Włączyć zapłon (II) i odczekać 30 sekund. Procedura uczenia wzorca CKP została zakończona. |
1. | Wyzerować ECM za pomocą HDS. |
2. | Przeprowadzić procedurę uczenia biegu jałowego ECM. |
3. | Wyłączyć zapłon. |
4. | Odłączyć HDS od złącza DLC. UWAGA: Moduł ECM jest częścią układu immobilizera. W przypadku wymiany modułu ECM będzie on miał inny kod immobilizera. Aby uruchomić silnik, należy przeprogramować kod immobilizera używając testera HDS. |
1. | Sprawdzić, czy dostępny jest kod zabezpieczający zestawu audio. |
2. | Wymontować akumulator. |
3. | Zewrzeć linię SCS za pomocą HDS. |
4. | Wymontować pokrywę (A).
|
5. | Wymontować moduł ECM (A). Odłączyć złączki modułu ECM (B) i sprawdzić styki począwszy od strony styku złączek.
|
6. | Zamontować akumulator i wykonać następujące czynności:
|
7. | Podłączyć jedną stronę (A) sznura połączeniowego do dostępnego na rynku miernika cyfrowego (B), a drugą stronę sznura podłączyć do dostępnego na rynku gniazda bananowego (narzędzie Pomona Electronics, nr 3563 lub równoważnik) (C).
|
8. | Po przeprowadzeniu diagnostyki/usuwania usterek złączki modułu ECM należy użyć portu testowego styku (A) nad stykiem, jaki ma zostać sprawdzony.
|
9. | Delikatnie wsunąć próbnik (męski) do portu testowego styku od strony styku. Nie wciskać końcówek w styki na siłę.
|
Wymagane narzędzia specjalne
Moduł HIM firmy Honda ( (HIM) EQS05A35570)
1. | Włączyć zapłon (II), ale nie uruchamiać silnika. |
2. | Podłączyć moduł HDS do złącza DLC (A) umieszczonego pod deską rozdzielczą po stronie kierowcy.
|
3. | Jeżeli tester HDS nie jest wyposażony w funkcję aktualizacji, należy odłączyć tester HDS od pojazdu i podłączyć moduł HIM. |
4. | Jeżeli w module ECM zapisane jest najnowsze oprogramowanie, należy odłączyć tester HDS lub moduł HIM od złącza DLC, a następnie powrócić do wykonywanej procedury. Jeżeli zapisane w module ECM oprogramowanie nie jest najnowsze, należy wykonać procedurę aktualizacji modułu ECM w sposób opisany na etykiecie modułu HIM lub w systemie aktualizacji oprogramowania modułu ECM. UWAGA: Jeżeli system aktualizacji oprogramowania modułu ECM wymaga ochłodzenia modułu ECM, należy postępować według instrukcji na ekranie. |
5. | Przeprowadzić procedurę uczenia biegu jałowego ECM. |
6. | Przeprowadzić procedurę zerowania wzorca CKP i procedurę uczenia CKP. |
1. | Sprawdzić, czy dostępny jest kod zabezpieczający zestawu audio. |
2. | Podłączyć moduł HDS do złącza DLC (A) umieszczonego pod deską rozdzielczą po stronie kierowcy.
|
3. | Włączyć zapłon (II). |
4. | Upewnić się, że tester HDS komunikuje się z pojazdem oraz z modułem ECM. W przeciwnym razie należy usunąć usterkę obwodu złącza DLC. |
5. | Wymontować akumulator. |
6. | Wymontować pokrywę (A).
|
7. | Wykręcić śruby (D), a następnie wymontować ECM (E).
|
8. | Odłączyć złączki A, B i C modułu ECM. UWAGA: Na złączkach A, B i C modułu ECM znajdują się wybite symbole (A=¨, B=[utri], C=¡), które ułatwiają rozróżnienie złączek. |
9. | Zamontować moduł ECM i akumulator w kolejności odwrotnej niż podczas demontażu. |
10. | Włączyć zapłon (II). UWAGA: DTC P0630 „VIN Not Programmed or Mismatch” (Numer VIN nie został zaprogramowany lub wersja jest nieprawidłowa) — taki komunikat zostanie zapisany, ponieważ numer VIN nie został zaprogramowany w module ECM. Należy zignorować ten komunikat i kontynuować procedurę. |
11. | Wprowadzić numer VIN do modułu ECM, korzystając z testera HDS. |
12. | Jeżeli w module ECM nie jest zainstalowane najnowsze oprogramowanie, należy je zaktualizować. |
13. | Za pomocą testera HDS należy wybrać SYSTEM IMMOBILIZERA. |
14. | Przeprogramować kod immobilizera, stosując procedurę wymiany ECM w testerze HDS; umożliwi to uruchomienie silnika. |
15. | Wyzerować ECM za pomocą HDS. |
16. | Przeprowadzić procedurę uczenia biegu jałowego ECM. |
17. | Przeprowadzić procedurę uczenia wzorca CKP. |
18. | Wprowadzić kod zabezpieczający zestawu audio i ustawić zegar. |