Układ jest wyposażony w cztery kontrolki:
1. | Zapytać klienta o warunki, w których pojawiła się usterka i w czasie usuwania usterki wywołać w miarę możliwości takie same warunki. Trzeba ustalić, kiedy zapala się kontrolka ABS i/lub VSA, np. podczas działania układu, po zadziałaniu układu, przy określonej szybkości jazdy itp. |
2. | Jeśli kontrolka ABS lub VSA nie zapala się podczas jazdy próbnej, przed przystąpieniem do usuwania usterki w oparciu o kod DTC, sprawdzić, czy złącza i styki itp. nie są poluzowane. |
3. | Po przeprowadzeniu procedury usuwania usterek lub naprawy należy skasować kody DTC i wykonać jazdę próbną w takich samych warunkach, w jakich został wygenerowany kod DTC. Sprawdzić, czy kontrolka ABS i VSA nie włącza się. |
4. | Sprawdzić inne kody DTC, które zostały przesłane przez sieć F-CAN, czy występują tam kody DTC odnoszące się do sieci F-CAN — najbardziej prawdopodobną przyczyną było włączenie zapłonu (II) przy odłączonej złączce modulatora-modułu sterującego VSA. Skasować kody DTC. Sprawdzić kody dotyczące PGM-FI i VSA, a następnie usunąć odpowiednie usterki. |
1. | Jeżeli kontrolki systemu świecą się stale, należy podłączyć HDS do 16-stykowego złącza diagnostycznego DLC (A) znajdującego się pod deską rozdzielczą po stronie kierowcy.
|
2. | Włączyć zapłon (II). |
3. | Upewnić się, czy HDS komunikuje się z samochodem i modulatorem-modułem sterującym VSA. W przeciwnym razie należy usunąć usterkę obwodu DLC. Wersja silnika L13A7, wersja silnika R18A2. |
4. | Sprawdzić i zanotować kod usterki (DTC). Sprawdzić również obrazy stanu zapisane w module, a w razie wykrycia danych, pobrać je. Następnie zależy zapoznać się z procedurą usuwania usterek dla kodów DTC i rozpocząć wykonywanie odpowiedniej procedury. UWAGA:
|
1. | Gdy zapłon jest wyłączony, podłączyć tester HDS do 16-stykowego złącza diagnostycznego (DLC), znajdującego się pod deską rozdzielczą po stronie kierowcy. |
2. | Włączyć zapłon (II). |
3. | Upewnić się, czy HDS komunikuje się z samochodem i modulatorem-modułem sterującym VSA. W przeciwnym razie należy usunąć usterkę obwodu DLC. Wersja silnika L13A7, wersja silnika R18A2. |
4. | Aby wyświetlić kody DTC na ekranie, postępować zgodnie z komunikatami w HDS. Po odczytaniu kodów DTC należy przejść do tabeli kodów usterek. |
5. | Wyłączyć zapłon. |
1. | Gdy zapłon jest wyłączony, podłączyć tester HDS do 16-stykowego złącza diagnostycznego (DLC), znajdującego się pod deską rozdzielczą po stronie kierowcy. |
2. | Włączyć zapłon (II). |
3. | Upewnić się, czy HDS komunikuje się z samochodem i modulatorem-modułem sterującym VSA. W przeciwnym razie należy usunąć usterkę obwodu DLC. Wersja silnika L13A7, wersja silnika R18A2. |
4. | Skasować kody DTC, postępując wg komunikatów na ekranie HDS. |
5. | Wyłączyć zapłon. |