1. | Wyłączyć zapłon. |
2. | Podłączyć HDS do złącza DLC. UWAGA: Upewnić się, że tester HDS jest prawidłowo połączony z przewodem DLC. |
3. | Włączyć zapłon (II) i tester HDS. Czy tester HDS zidentyfikował pojazd? TAK - Przejść do punktu 4. NIE - Przejść do punktu 21. |
4. | Za pomocą testera HDS sprawdzić tymczasowe kody DTC i kody DTC w układzie PGM-FI. Czy wskazywane są jakieś tymczasowe DTC lub DTC? TAK - Przejść do usuwania usterek wskazanych przez kody DTC.n NIE - Przejść do punktu 5. |
5. | Wyłączyć zapłon. |
6. | Włączyć zapłon (II) i obserwować kontrolkę SRS. Czy kontrolka SRS ciągle świeci? TAK - Zapoznać się z ogólnymi informacjami na temat usuwania usterek w układzie SRS.n NIE - Przejść do punktu 7. |
7. | Wyłączyć zapłon. |
8. | Włączyć zapłon (II) i obserwować kontrolkę VSA. Czy kontrolka VSA ciągle świeci? TAK - Zapoznać się z ogólnymi informacjami na temat usuwania usterek w układzie VSA.n NIE - Przejść do punktu 9. |
9. | Wyłączyć zapłon. |
10. | Włączyć zapłon (II) i obserwować kontrolkę EPS. Czy kontrolka EPS ciągle świeci? TAK - Zapoznać się z ogólnymi informacjami na temat usuwania usterek w układzie EPS.n NIE - Przejść do punktu 11. |
11. | Wyłączyć zapłon. |
12. | Włączyć zapłon (II) i obserwować kontrolkę immobilizera. Czy lampka immobilizera zapala się lub miga? TAK - Przejść do usuwania usterek w układzie immobilizera.n NIE - Przejść do punktu 13. |
13. | Wykonać funkcję samodiagnostyki wskaźników. |
14. | Nie używając testera HDS, sprawdzić, czy nie występuje kod DTC: B-SCAN. Czy wykryto kody DTC B-SCAN? TAK - Przejść do usuwania usterek wskazanych przez kody DTC.n NIE - Przejść do punktu 15. |
15. | Wyłączyć zapłon. |
16. | Odłączyć HDS od złącza DLC. |
17. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 7 złącza DLC a masą nadwozia.
Czy opór wynosi 5 W lub mniej? TAK - Przejść do punktu 18. NIE - Przejść do punktu 19. |
18. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 7 złącza DLC i masą nadwozia, jednocześnie odłączając pojedynczo następujące części:
Czy po odłączeniu jednego z powyższych elementów obwód zostaje przerwany? TAK - Wymienić część, której odłączenie spowodowało przerwę.n NIE - Naprawić zwarcie w przewodzie między złączem DLC (przewód K) a modulatorem-modułem sterującym VSA, modułem SRS, modułem sterującym EPS, modułem zdalnego sterowania zamkami/immobilizera, modułem audio lub skrzynką bezpieczników pod deską rozdzielczą.n |
19. | Połączyć styk nr 7 złącza DLC z masą nadwozia przewodem połączeniowym.
|
20. | Sprawdzić ciągłość obwodu między masą nadwozia a następującymi stykami złączek:
Czy obwód jest zamknięty między stykiem DLC a poszczególnymi stykami z tablicy? TAK - Wymienić moduł, który nie łączy się z testerem HDS.n NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między złączem DLC (przewód K) i odpowiednią złączką.n |
21. | Wykonać funkcję samodiagnostyki wskaźników. |
22. | Nie używając testera HDS, sprawdzić, czy nie występuje kod DTC: B-SCAN. Czy wskazywane są kody DTC B1168, B1169 i/lub B1178? TAK - Przejść do punktu 35. NIE - Przejść do punktu 23. |
23. | Wyłączyć zapłon. |
24. | Odłączyć HDS od złącza DLC. |
25. | Zmierzyć napięcie między stykiem nr 16 złącza DLC a masą nadwozia.
Czy jest napięcie akumulatora? TAK - Przejść do punktu 26. NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między stykiem nr 16 złącza DLC i bezpiecznikiem nr 16 PODTRZYMANIE (10 A) w skrzynce bezpieczników pod pokrywą silnika.n |
26. | Zmierzyć napięcie między stykami nr 4 i nr 16 złącza DLC.
Czy jest napięcie akumulatora? TAK - Przejść do punktu 27. NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między stykiem nr 4 złącza DLC a masą nadwozia (LHD: G502, RHD: G503).n |
27. | Podłączyć HDS do złącza DLC. |
28. | Wymontować akumulator. |
29. | Rozłączyć złączkę A (44-stykową) ECM. |
30. | Odłączyć HDS od złącza DLC. |
31. | Połączyć styk nr 6 złącza DLC z masą nadwozia przewodem połączeniowym.
|
32. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem A36 złączki modułu ECM i masą nadwozia.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Przejść do punktu 33. NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między modułem ECM (A36) i stykiem nr 6 złącza DLC.n |
33. | Połączyć styk nr 14 złącza DLC z masą nadwozia przewodem połączeniowym.
|
34. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem A37 złączki modułu ECM i masą nadwozia.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Przeprogramować moduł ECM, jeśli oprogramowanie nie jest najnowsze lub zamienić moduł ECM na sprawdzony w działaniu i sprawdzić ponownie. Jeśli objaw/wskazanie zniknie przy sprawdzonym w działaniu ECM, należy wymienić dotychczasowy moduł ECM.n NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między modułem ECM (A37) i stykiem nr 14 złącza DLC.n |
35. | Spróbować uruchomić silnik. Czy silnik daje się uruchomić i dobrze pracuje na wolnych obrotach? TAK - Przejść do punktu dotyczącego usuwania usterek F-CAN.n NIE - Przejść do punktu 36. |
36. | Wyłączyć zapłon. |
37. | Sprawdzić bezpiecznik nr 2 GŁÓWNY IG (50 A) w skrzynce bezpieczników pod pokrywą silnika. Czy bezpiecznik jest sprawny? TAK - Usunąć przerwę w przewodzie między bezpiecznikiem nr 2 GŁÓWNY IG1 (50 A) a wyłącznikiem zapłonu. Jeśli przewód jest sprawny, przejść do punktu 38. NIE - Usunąć zwarcie w przewodzie między bezpiecznikiem nr 2 IG (50 A) i skrzynką bezpieczników pod pokrywą silnika. Wymienić także bezpiecznik nr 2 GŁÓWNY IG (50 A).n |
38. | Sprawdzić bezpiecznik IGP nr 9 (15 A) w skrzynce bezpieczników pod pokrywą silnika. Czy bezpiecznik jest sprawny? TAK - Przejść do punktu 43. NIE - Przejść do punktu 39. |
39. | Wymontować akumulator. |
40. | Rozłączyć złączkę A (44-stykową) ECM. |
41. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem A8 złączki modułu ECM i masą nadwozia.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Przejść do punktu 42. NIE - Przeprogramować moduł ECM, jeśli oprogramowanie nie jest najnowsze lub zamienić moduł ECM na sprawdzony w działaniu i sprawdzić ponownie. Jeśli objaw/wskazanie zniknie przy sprawdzonym w działaniu ECM, należy wymienić dotychczasowy moduł ECM. Wymienić także bezpiecznik nr 9 IGP (15 A).n |
42. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem A8 złączki ECM i masą nadwozia, jednocześnie odłączając pojedynczo następujące części:
Czy po odłączeniu jednego z powyższych elementów obwód zostaje przerwany? TAK - Wymienić część, której odłączenie spowodowało przerwę. Wymienić także bezpiecznik nr 9 IGP (15 A).n NIE - Usunąć zwarcie w przewodzie między modułem ECM (A8) a 2. przekaźnikiem głównym PGM-FI (POMPY PALIWA), czujnikiem CKP, czujnikiem CMP lub skrzynką bezpieczników pod pokrywą silnika. Wymienić także bezpiecznik nr 9 IGP (15 A).n |
43. | Sprawdzić bezpiecznik nr 2 POMPY PALIWA (15 A) w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą. Czy bezpiecznik jest sprawny? TAK - Przejść do punktu 54. NIE - Przejść do punktu 44. |
44. | Wymontować akumulator. |
45. | Odłączyć złączkę C (44-stykową) modułu ECM. |
46. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem C36 złączki modułu ECM i masą nadwozia.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Przejść do punktu 47. NIE - Przeprogramować moduł ECM, jeśli oprogramowanie nie jest najnowsze lub zamienić moduł ECM na sprawdzony w działaniu i sprawdzić ponownie. Jeśli objaw/wskazanie zniknie przy sprawdzonym w działaniu ECM, należy wymienić dotychczasowy moduł ECM. Wymienić również bezpiecznik nr 2 POMPA PALIWA (15 A).n |
47. | Wymontować 2. przekaźnik główny PGM-FI (POMPA PALIWA) (A) ze skrzynki bezpieczników pod deską rozdzielczą.
|
48. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem C36 złączki modułu ECM i masą nadwozia.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Usunąć zwarcie w przewodzie między modułem ECM (C9) i bezpiecznikiem nr 2 POMPY PALIWA (15 A), między bezpiecznikiem nr 2 POMPY PALIWA (15 A) i 2. przekaźnikiem głównym PGM-FI (POMPY PALIWA), lub modułem sterującym immobilizera. Wymienić również bezpiecznik nr 2 POMPY PALIWA (15 A).n NIE - Przejść do punktu 49. |
49. | Wymontować z podłogi osłonę dostępu. |
50. | Rozłączyć złączkę 4-stykową pompy paliwa. |
51. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 2 złączki 4-stykowej pompy paliwa a masą nadwozia.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Usunąć zwarcie w przewodzie między 2. przekaźnikiem głównym PGM-FI (POMPY PALIWA) a pompą paliwa. Wymienić również bezpiecznik nr 2 POMPA PALIWA (15 A).n NIE - Przejść do punktu 52. |
52. | Zamontować 2. przekaźnik główny PGM-FI (POMPA PALIWA) (A) w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą.
|
53. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 2 złączki 4-stykowej pompy paliwa a masą nadwozia.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Wymienić 2. przekaźnik główny PGM-FI (POMPY PALIWA). Wymienić również bezpiecznik nr 2 POMPA PALIWA (15 A).n NIE - Sprawdzić pompę paliwa i w razie potrzeby wymienić. Wymienić również bezpiecznik nr 2 POMPA PALIWA (15 A).n |
54. | Wymontować akumulator. |
55. | Rozłączyć złączkę A (44-stykową) i złączkę C (44-stykową) modułu ECM. |
56. | Podłączyć akumulator. |
57. | Włączyć zapłon (II). |
58. | Zmierzyć napięcie między końcówką C36 złączki modułu ECM i masą nadwozia.
Czy jest napięcie akumulatora? TAK - Przejść do punktu 59. NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między modułem ECM (C36) a bezpiecznikiem nr 2 POMPY PALIWA (15 A).n |
59. | Zmierzyć napięcie między stykiem A6 złączki modułu ECM i masą nadwozia.
Czy jest napięcie akumulatora? TAK - Przejść do punktu 64. NIE - Przejść do punktu 60. |
60. | Wyłączyć zapłon. |
61. | Odłączyć akumulator. |
62. | Odłączyć 20-stykową (białą) złączkę skrzynki bezpieczników pod pokrywą silnika. |
63. | Sprawdzić ciągłość w obwodzie między stykiem A6 złączki modułu ECM i stykiem nr 16 20-stykowej złączki (biała) skrzynki bezpieczników pod pokrywą silnika.
Czy obwód jest zamknięty? TAK -
NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między modułem sterującym ECM (A6) a skrzynką bezpieczników pod pokrywą silnika.n |
64. | Wyłączyć zapłon. |
65. | Odłączyć akumulator. |
66. | Odłączyć 20-stykową (białą) złączkę skrzynki bezpieczników pod pokrywą silnika. |
67. | Sprawdzić ciągłość w obwodzie między stykiem A8 złączki modułu ECM i stykiem nr 5 20-stykowej złączki (biała) skrzynki bezpieczników pod pokrywą silnika.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Przejść do punktu 68. NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między modułem sterującym ECM (A6) a skrzynką bezpieczników pod pokrywą silnika.n |
68. | Sprawdzić 1. przekaźnik główny PGM-FI. Czy 1. przekaźnik główny PGM-FI jest sprawny? TAK - Przejść do punktu 69. |
69. | Odłączyć złączkę B (44-stykową) ECM. |
70. | Sprawdzić ciągłość obwodu między masą nadwozia i pojedynczo stykami B1, B36, C2, C40 i C44 złączki modułu ECM.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Przejść do punktu 71. NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między modułem ECM (B1, B36, C2, C40, C44) a punktem G101,n |
71. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem C13 złączki modułu ECM i masą nadwozia.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Przejść do punktu 72. NIE - Przejść do punktu 73. |
72. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem C13 złączki modułu ECM i masą nadwozia, jednocześnie odłączając pojedynczo następujące części:
Czy po odłączeniu jednego z powyższych elementów obwód zostaje przerwany? TAK - Wymienić część, której odłączenie spowodowało przerwę.n NIE - Usunąć zwarcie w przewodzie między modułem ECM (C13) i czujnikiem MAP, czujnikiem EOP, czujnikiem prędkości wałka wyjściowego (napędowego).n |
73. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem B18 złączki modułu ECM i masą nadwozia.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Przejść do punktu 74. NIE - Przejść do punktu 75. |
74. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem B18 złączki modułu ECM i masą nadwozia, jednocześnie odłączając pojedynczo następujące części:
Czy po odłączeniu jednego z powyższych elementów obwód zostaje przerwany? TAK - Wymienić część, której odłączenie spowodowało przerwę.n NIE - Usunąć zwarcie w przewodzie między modułem ECM (B18) a siłownikiem IMT, zawór EGR.n |
75. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem C12 złączki modułu ECM i masą nadwozia.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Przejść do punktu 76. NIE - Przejść do punktu 77. |
76. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem C12 złączki modułu ECM i masą nadwozia, odłączając złączkę 6-stykową obudowy przepustnicy. Czy obwód jest zamknięty? TAK - Usunąć zwarcie w przewodzie między modułem ECM (C12) i obudową przepustnicy.n |
77. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem A25 złączki ECM a masą nadwozia.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Przejść do punktu 78. NIE - Przejść do punktu 79. |
78. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem A25 złączki modułu ECM i masą nadwozia, odłączając złączkę 6-stykową czujnika APP. Czy obwód jest zamknięty? TAK - Usunąć zwarcie w przewodzie między modułem ECM (A25) i czujnikiem A APP.n |
79. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem A24 złączki modułu ECM i masą nadwozia.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Przejść do punktu 80. NIE - Przejść do punktu 81. |
80. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem A24 złączki modułu ECM i masą nadwozia, odłączając złączkę 6-stykową czujnika APP. Czy obwód jest zamknięty? TAK - Usunąć zwarcie w przewodzie między modułem ECM (A24) i czujnikiem B APP.n |
81. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem A19 złączki modułu ECM i masą nadwozia.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Przejść do punktu 82. NIE - Przeprogramować moduł ECM, jeśli oprogramowanie nie jest najnowsze lub zamienić moduł ECM na sprawdzony w działaniu i sprawdzić ponownie. Jeśli objaw/wskazanie zniknie przy sprawdzonym w działaniu ECM, należy wymienić dotychczasowy moduł ECM.n |
82. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem A19 złączki modułu ECM i masą nadwozia, odłączając złączkę 3-stykową czujnika ciśnienia układu klimatyzacji. Czy obwód jest zamknięty? TAK - Usunąć zwarcie w przewodzie między ECM (A19) a czujnikiem ciśnienia klimatyzacji.n |