| 1. | Wyłączyć zapłon. |
| 2. | Podłączyć HDS do złącza DLC. UWAGA: Upewnić się, że tester HDS jest prawidłowo połączony z przewodem DLC. |
| 3. | Włączyć zapłon (II) i tester HDS. Czy tester HDS zidentyfikował pojazd? TAK - Przejść do punktu 4. NIE - Przejść do punktu 21. |
| 4. | Za pomocą testera HDS sprawdzić tymczasowe kody DTC i kody DTC w układzie PGM-FI. Czy wskazywane są jakieś tymczasowe DTC lub DTC? TAK - Przejść do usuwania usterek wskazanych przez kody DTC.n NIE - Przejść do punktu 5. |
| 5. | Wyłączyć zapłon. |
| 6. | Włączyć zapłon (II) i obserwować kontrolkę SRS. Czy kontrolka SRS ciągle świeci? TAK - Zapoznać się z ogólnymi informacjami na temat usuwania usterek w układzie SRS.n NIE - Przejść do punktu 7. |
| 7. | Wyłączyć zapłon. |
| 8. | Włączyć zapłon (II) i obserwować kontrolkę VSA. Czy kontrolka VSA ciągle świeci? TAK - Zapoznać się z ogólnymi informacjami na temat usuwania usterek w układzie VSA.n NIE - Przejść do punktu 9. |
| 9. | Wyłączyć zapłon. |
| 10. | Włączyć zapłon (II) i obserwować kontrolkę EPS. Czy kontrolka EPS ciągle świeci? TAK - Zapoznać się z ogólnymi informacjami na temat usuwania usterek w układzie EPS.n NIE - Przejść do punktu 11. |
| 11. | Wyłączyć zapłon. |
| 12. | Włączyć zapłon (II) i obserwować kontrolkę immobilizera. Czy lampka immobilizera zapala się lub miga? TAK - Przejść do usuwania usterek w układzie immobilizera.n NIE - Przejść do punktu 13. |
| 13. | Wykonać funkcję samodiagnostyki wskaźników. |
| 14. | Nie używając testera HDS, sprawdzić, czy nie występuje kod DTC: B-SCAN. Czy wykryto kody DTC B-SCAN? TAK - Przejść do usuwania usterek wskazanych przez kody DTC.n NIE - Przejść do punktu 15. |
| 15. | Wyłączyć zapłon. |
| 16. | Odłączyć HDS od złącza DLC. |
| 17. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 7 złącza DLC a masą nadwozia.
Czy opór wynosi 5 W lub mniej? TAK - Przejść do punktu 18. NIE - Przejść do punktu 19. |
| 18. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 7 złącza DLC i masą nadwozia, jednocześnie odłączając pojedynczo następujące części:
Czy po odłączeniu jednego z powyższych elementów obwód zostaje przerwany? TAK - Wymienić część, której odłączenie spowodowało przerwę.n NIE - Naprawić zwarcie w przewodzie między złączem DLC (przewód K) a modulatorem-modułem sterującym VSA, modułem SRS, modułem sterującym EPS, modułem zdalnego sterowania zamkami/immobilizera, modułem audio lub skrzynką bezpieczników pod deską rozdzielczą.n |
| 19. | Połączyć styk nr 7 złącza DLC z masą nadwozia przewodem połączeniowym.
|
| 20. | Sprawdzić ciągłość obwodu między masą nadwozia a następującymi stykami złączek:
Czy obwód jest zamknięty między stykiem DLC a poszczególnymi stykami z tablicy? TAK - Wymienić moduł, który nie łączy się z testerem HDS.n NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między złączem DLC (przewód K) i odpowiednią złączką.n |
| 21. | Wykonać funkcję samodiagnostyki wskaźników. |
| 22. | Nie używając testera HDS, sprawdzić, czy nie występuje kod DTC: B-SCAN. Czy wskazywane są kody DTC B1168, B1169 i/lub B1178? TAK - Przejść do punktu 35. NIE - Przejść do punktu 23. |
| 23. | Wyłączyć zapłon. |
| 24. | Odłączyć HDS od złącza DLC. |
| 25. | Zmierzyć napięcie między stykiem nr 16 złącza DLC a masą nadwozia.
Czy jest napięcie akumulatora? TAK - Przejść do punktu 26. NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między stykiem nr 16 złącza DLC i bezpiecznikiem nr 16 PODTRZYMANIE (10 A) w skrzynce bezpieczników pod pokrywą silnika.n |
| 26. | Zmierzyć napięcie między stykami nr 4 i nr 16 złącza DLC.
Czy jest napięcie akumulatora? TAK - Przejść do punktu 27. NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między stykiem nr 4 złącza DLC a masą nadwozia (LHD: G502, RHD: G503).n |
| 27. | Podłączyć HDS do złącza DLC. |
| 28. | Wymontować akumulator. |
| 29. | Rozłączyć złączkę A (44-stykową) ECM. |
| 30. | Odłączyć HDS od złącza DLC. |
| 31. | Połączyć styk nr 6 złącza DLC z masą nadwozia przewodem połączeniowym.
|
| 32. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem A36 złączki modułu ECM i masą nadwozia.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Przejść do punktu 33. NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między modułem ECM (A36) i stykiem nr 6 złącza DLC.n |
| 33. | Połączyć styk nr 14 złącza DLC z masą nadwozia przewodem połączeniowym.
|
| 34. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem A37 złączki modułu ECM i masą nadwozia.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Przeprogramować moduł ECM, jeśli oprogramowanie nie jest najnowsze lub zamienić moduł ECM na sprawdzony w działaniu i sprawdzić ponownie. Jeśli objaw/wskazanie zniknie przy sprawdzonym w działaniu ECM, należy wymienić dotychczasowy moduł ECM.n NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między modułem ECM (A37) i stykiem nr 14 złącza DLC.n |
| 35. | Spróbować uruchomić silnik. Czy silnik daje się uruchomić i dobrze pracuje na wolnych obrotach? TAK - Przejść do punktu dotyczącego usuwania usterek F-CAN.n NIE - Przejść do punktu 36. |
| 36. | Wyłączyć zapłon. |
| 37. | Sprawdzić bezpiecznik nr 2 GŁÓWNY IG (50 A) w skrzynce bezpieczników pod pokrywą silnika. Czy bezpiecznik jest sprawny? TAK - Usunąć przerwę w przewodzie między bezpiecznikiem nr 2 GŁÓWNY IG1 (50 A) a wyłącznikiem zapłonu. Jeśli przewód jest sprawny, przejść do punktu 38. NIE - Usunąć zwarcie w przewodzie między bezpiecznikiem nr 2 IG (50 A) i skrzynką bezpieczników pod pokrywą silnika. Wymienić także bezpiecznik nr 2 GŁÓWNY IG (50 A).n |
| 38. | Sprawdzić bezpiecznik IGP nr 9 (15 A) w skrzynce bezpieczników pod pokrywą silnika. Czy bezpiecznik jest sprawny? TAK - Przejść do punktu 43. NIE - Przejść do punktu 39. |
| 39. | Wymontować akumulator. |
| 40. | Rozłączyć złączkę A (44-stykową) ECM. |
| 41. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem A8 złączki modułu ECM i masą nadwozia.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Przejść do punktu 42. NIE - Przeprogramować moduł ECM, jeśli oprogramowanie nie jest najnowsze lub zamienić moduł ECM na sprawdzony w działaniu i sprawdzić ponownie. Jeśli objaw/wskazanie zniknie przy sprawdzonym w działaniu ECM, należy wymienić dotychczasowy moduł ECM. Wymienić także bezpiecznik nr 9 IGP (15 A).n |
| 42. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem A8 złączki ECM i masą nadwozia, jednocześnie odłączając pojedynczo następujące części:
Czy po odłączeniu jednego z powyższych elementów obwód zostaje przerwany? TAK - Wymienić część, której odłączenie spowodowało przerwę. Wymienić także bezpiecznik nr 9 IGP (15 A).n NIE - Usunąć zwarcie w przewodzie między modułem ECM (A8) a 2. przekaźnikiem głównym PGM-FI (POMPY PALIWA), czujnikiem CKP, czujnikiem CMP lub skrzynką bezpieczników pod pokrywą silnika. Wymienić także bezpiecznik nr 9 IGP (15 A).n |
| 43. | Sprawdzić bezpiecznik nr 2 POMPY PALIWA (15 A) w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą. Czy bezpiecznik jest sprawny? TAK - Przejść do punktu 54. NIE - Przejść do punktu 44. |
| 44. | Wymontować akumulator. |
| 45. | Odłączyć złączkę C (44-stykową) modułu ECM. |
| 46. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem C36 złączki modułu ECM i masą nadwozia.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Przejść do punktu 47. NIE - Przeprogramować moduł ECM, jeśli oprogramowanie nie jest najnowsze lub zamienić moduł ECM na sprawdzony w działaniu i sprawdzić ponownie. Jeśli objaw/wskazanie zniknie przy sprawdzonym w działaniu ECM, należy wymienić dotychczasowy moduł ECM. Wymienić również bezpiecznik nr 2 POMPA PALIWA (15 A).n |
| 47. | Wymontować 2. przekaźnik główny PGM-FI (POMPA PALIWA) (A) ze skrzynki bezpieczników pod deską rozdzielczą.
|
| 48. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem C36 złączki modułu ECM i masą nadwozia.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Usunąć zwarcie w przewodzie między modułem ECM (C9) i bezpiecznikiem nr 2 POMPY PALIWA (15 A), między bezpiecznikiem nr 2 POMPY PALIWA (15 A) i 2. przekaźnikiem głównym PGM-FI (POMPY PALIWA), lub modułem sterującym immobilizera. Wymienić również bezpiecznik nr 2 POMPY PALIWA (15 A).n NIE - Przejść do punktu 49. |
| 49. | Wymontować z podłogi osłonę dostępu. |
| 50. | Rozłączyć złączkę 4-stykową pompy paliwa. |
| 51. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 2 złączki 4-stykowej pompy paliwa a masą nadwozia.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Usunąć zwarcie w przewodzie między 2. przekaźnikiem głównym PGM-FI (POMPY PALIWA) a pompą paliwa. Wymienić również bezpiecznik nr 2 POMPA PALIWA (15 A).n NIE - Przejść do punktu 52. |
| 52. | Zamontować 2. przekaźnik główny PGM-FI (POMPA PALIWA) (A) w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą.
|
| 53. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 2 złączki 4-stykowej pompy paliwa a masą nadwozia.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Wymienić 2. przekaźnik główny PGM-FI (POMPY PALIWA). Wymienić również bezpiecznik nr 2 POMPA PALIWA (15 A).n NIE - Sprawdzić pompę paliwa i w razie potrzeby wymienić. Wymienić również bezpiecznik nr 2 POMPA PALIWA (15 A).n |
| 54. | Wymontować akumulator. |
| 55. | Rozłączyć złączkę A (44-stykową) i złączkę C (44-stykową) modułu ECM. |
| 56. | Podłączyć akumulator. |
| 57. | Włączyć zapłon (II). |
| 58. | Zmierzyć napięcie między końcówką C36 złączki modułu ECM i masą nadwozia.
Czy jest napięcie akumulatora? TAK - Przejść do punktu 59. NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między modułem ECM (C36) a bezpiecznikiem nr 2 POMPY PALIWA (15 A).n |
| 59. | Zmierzyć napięcie między stykiem A6 złączki modułu ECM i masą nadwozia.
Czy jest napięcie akumulatora? TAK - Przejść do punktu 64. NIE - Przejść do punktu 60. |
| 60. | Wyłączyć zapłon. |
| 61. | Odłączyć akumulator. |
| 62. | Odłączyć 20-stykową (białą) złączkę skrzynki bezpieczników pod pokrywą silnika. |
| 63. | Sprawdzić ciągłość w obwodzie między stykiem A6 złączki modułu ECM i stykiem nr 16 20-stykowej złączki (biała) skrzynki bezpieczników pod pokrywą silnika.
Czy obwód jest zamknięty? TAK -
NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między modułem sterującym ECM (A6) a skrzynką bezpieczników pod pokrywą silnika.n |
| 64. | Wyłączyć zapłon. |
| 65. | Odłączyć akumulator. |
| 66. | Odłączyć 20-stykową (białą) złączkę skrzynki bezpieczników pod pokrywą silnika. |
| 67. | Sprawdzić ciągłość w obwodzie między stykiem A8 złączki modułu ECM i stykiem nr 5 20-stykowej złączki (biała) skrzynki bezpieczników pod pokrywą silnika.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Przejść do punktu 68. NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między modułem sterującym ECM (A6) a skrzynką bezpieczników pod pokrywą silnika.n |
| 68. | Sprawdzić 1. przekaźnik główny PGM-FI. Czy 1. przekaźnik główny PGM-FI jest sprawny? TAK - Przejść do punktu 69. |
| 69. | Odłączyć złączkę B (44-stykową) ECM. |
| 70. | Sprawdzić ciągłość obwodu między masą nadwozia i pojedynczo stykami B1, B36, C2, C40 i C44 złączki modułu ECM.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Przejść do punktu 71. NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między modułem ECM (B1, B36, C2, C40, C44) a punktem G101,n |
| 71. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem C13 złączki modułu ECM i masą nadwozia.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Przejść do punktu 72. NIE - Przejść do punktu 73. |
| 72. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem C13 złączki modułu ECM i masą nadwozia, jednocześnie odłączając pojedynczo następujące części:
Czy po odłączeniu jednego z powyższych elementów obwód zostaje przerwany? TAK - Wymienić część, której odłączenie spowodowało przerwę.n NIE - Usunąć zwarcie w przewodzie między modułem ECM (C13) i czujnikiem MAP, czujnikiem EOP, czujnikiem prędkości wałka wyjściowego (napędowego).n |
| 73. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem B18 złączki modułu ECM i masą nadwozia.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Przejść do punktu 74. NIE - Przejść do punktu 75. |
| 74. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem B18 złączki modułu ECM i masą nadwozia, jednocześnie odłączając pojedynczo następujące części:
Czy po odłączeniu jednego z powyższych elementów obwód zostaje przerwany? TAK - Wymienić część, której odłączenie spowodowało przerwę.n NIE - Usunąć zwarcie w przewodzie między modułem ECM (B18) a siłownikiem IMT, zawór EGR.n |
| 75. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem C12 złączki modułu ECM i masą nadwozia.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Przejść do punktu 76. NIE - Przejść do punktu 77. |
| 76. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem C12 złączki modułu ECM i masą nadwozia, odłączając złączkę 6-stykową obudowy przepustnicy. Czy obwód jest zamknięty? TAK - Usunąć zwarcie w przewodzie między modułem ECM (C12) i obudową przepustnicy.n |
| 77. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem A25 złączki ECM a masą nadwozia.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Przejść do punktu 78. NIE - Przejść do punktu 79. |
| 78. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem A25 złączki modułu ECM i masą nadwozia, odłączając złączkę 6-stykową czujnika APP. Czy obwód jest zamknięty? TAK - Usunąć zwarcie w przewodzie między modułem ECM (A25) i czujnikiem A APP.n |
| 79. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem A24 złączki modułu ECM i masą nadwozia.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Przejść do punktu 80. NIE - Przejść do punktu 81. |
| 80. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem A24 złączki modułu ECM i masą nadwozia, odłączając złączkę 6-stykową czujnika APP. Czy obwód jest zamknięty? TAK - Usunąć zwarcie w przewodzie między modułem ECM (A24) i czujnikiem B APP.n |
| 81. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem A19 złączki modułu ECM i masą nadwozia.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Przejść do punktu 82. NIE - Przeprogramować moduł ECM, jeśli oprogramowanie nie jest najnowsze lub zamienić moduł ECM na sprawdzony w działaniu i sprawdzić ponownie. Jeśli objaw/wskazanie zniknie przy sprawdzonym w działaniu ECM, należy wymienić dotychczasowy moduł ECM.n |
| 82. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem A19 złączki modułu ECM i masą nadwozia, odłączając złączkę 3-stykową czujnika ciśnienia układu klimatyzacji. Czy obwód jest zamknięty? TAK - Usunąć zwarcie w przewodzie między ECM (A19) a czujnikiem ciśnienia klimatyzacji.n |