| 1. | Sprawdzić, czy dostępny jest kod zabezpieczający zestawu audio. |
| 2. | Podłączyć moduł HDS do złącza DLC (A) umieszczonego pod deską rozdzielczą po stronie kierowcy.
|
| 3. | Włączyć zapłon (II). |
| 4. | Upewnić się, że tester HDS komunikuje się z pojazdem oraz z modułem ECM. W przeciwnym razie należy usunąć usterkę obwodu DLC. |
| 5. | Wymontować akumulator. |
| 6. | Wymontować pokrywę (A).
|
| 7. | Wykręcić śruby (D), a następnie wymontować ECM (E).
|
| 8. | Odłączyć złączki A, B i C modułu ECM. UWAGA: Na złączkach A, B i C modułu ECM znajdują się wybite symbole (A=¨, B=[utri], C=¡), które ułatwiają rozróżnienie złączek. |
| 9. | Zamontować moduł ECM i akumulator w kolejności odwrotnej niż podczas demontażu. |
| 10. | Z wyjątkiem wersji KN: Włączyć zapłon (II). UWAGA: DTC P0630 „VIN Not Programmed or Mismatch” (Numer VIN nie został zaprogramowany lub wersja jest nieprawidłowa) — taki komunikat może zostać zapisany, ponieważ numer VIN nie został zaprogramowany w module ECM; należy zignorować ten komunikat i kontynuować procedurę. |
| 11. | Wprowadzić numer VIN do modułu ECM, korzystając z testera HDS. |
| 12. | Przeprogramować kod immobilizera, stosując procedurę wymiany ECM w testerze HDS; umożliwi to uruchomienie silnika. |
| 13. | Wyzerować ECM za pomocą HDS. |
| 14. | Przeprowadzić procedurę uczenia biegu jałowego ECM. |
| 15. | Przeprowadzić procedurę uczenia wzorca CKP. |
| 16. | Wprowadzić kod zabezpieczający zestawu audio i ustawić zegar. |