Wymiana ECM

UWAGA: Jeżeli procedura usuwania usterek wymaga wymiany modułu ECM po zastąpieniu sprawdzonego w działaniu modułu, należy najpierw ponownie zamontować oryginalny moduł ECM, a następnie wykonać tę procedurę.

1.Sprawdzić, czy dostępny jest kod zabezpieczający zestawu audio.

2.Podłączyć moduł HDS do złącza DLC (A) umieszczonego pod deską rozdzielczą po stronie kierowcy.

 

3.Włączyć zapłon (II).

4.Upewnić się, że tester HDS komunikuje się z pojazdem oraz z modułem ECM. W przeciwnym razie należy usunąć usterkę obwodu DLC.

5.Wymontować akumulator.

6.Wymontować pokrywę (A).

 

7.Wykręcić śruby (D), a następnie wymontować ECM (E).

 

8.Odłączyć złączki A, B i C modułu ECM.

UWAGA: Na złączkach A, B i C modułu ECM znajdują się wybite symbole (A=¨, B=[utri], C=¡), które ułatwiają rozróżnienie złączek.

9.Zamontować moduł ECM i akumulator w kolejności odwrotnej niż podczas demontażu.

10.Z wyjątkiem wersji KN: Włączyć zapłon (II).

UWAGA: DTC P0630 „VIN Not Programmed or Mismatch” (Numer VIN nie został zaprogramowany lub wersja jest nieprawidłowa) — taki komunikat może zostać zapisany, ponieważ numer VIN nie został zaprogramowany w module ECM; należy zignorować ten komunikat i kontynuować procedurę.

11.Wprowadzić numer VIN do modułu ECM, korzystając z testera HDS.

12.Przeprogramować kod immobilizera, stosując procedurę wymiany ECM w testerze HDS; umożliwi to uruchomienie silnika.

13.Wyzerować ECM za pomocą HDS.

14.Przeprowadzić procedurę uczenia biegu jałowego ECM.

15.Przeprowadzić procedurę uczenia wzorca CKP.

16.Wprowadzić kod zabezpieczający zestawu audio i ustawić zegar.