1. | Wyłączyć zapłon. |
2. | Zewrzeć linię SCS za pomocą HDS. |
3. | Rozłączyć złączkę A (44-stykową) modułu ECM, a następnie odłączyć tester HDS. |
4. | Zmierzyć opór między stykami A36 i A37 złączki modułu ECM.
Czy opór wynosi 132-108 W? TAK - Przejść do punktu 35. NIE - Przejść do punktu 5. |
5. | Rozłączyć złączkę 36-stykową modułu zestawu wskaźników (obrotomierz). |
6. | Odłączyć złączkę 37-stykową modulatora-modułu sterującego VSA oraz złączkę 4-stykową czujnika odchylenia kierunkowego/przyspieszenia bocznego. |
7. | Odłączyć złączkę A (28-stykową) modułu SRS. |
8. | Jeśli samochód wyposażony jest w układ EPS, odłączyć złączkę D (28-stykową) modułu sterującego EPS. |
9. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykami A36 i A37 złączki modułu ECM.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Usunąć zwarcie w przewodzie między stykami A36 i A37 złączki modułu ECM*.n NIE - Przejść do punktu 10. |
10. | Połączyć przewodem styk A36 złączki modułu ECM z masą nadwozia.
|
11. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 1 złączki A (36-stykowej) (obrotomierz) modułu sterującego zestawu wskaźników a masą.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Przejść do punktu 12. NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między modułem ECM (A36) a modułem zestawu wskaźników (obrotomierz).n |
12. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 39 złączki 46-stykowej modulatora-modułu sterującego VSA a masą nadwozia.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Przejść do punktu 13. NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między modułem ECM (A36) a modulatorem-modułem sterującym VSA.n |
13. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 11 złączki A (28-stykowej) modułu SRS a masą nadwozia.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Przejść do punktu 14. NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między modułem ECM (A36) a modułem SRS.n |
14. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 1 złączki D (28-stykowej) modułu sterującego EPS a masą.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Przejść do punktu 15. NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między modułem ECM (A36) a modułem sterującym EPS.n |
15. | Odłączyć przewód połączeniowy od złączki A (44-stykowej) modułu ECM. |
16. | Połączyć przewodem styk A37 złączki modułu ECM z masą nadwozia.
|
17. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 19 złączki A (36-stykowej) (obrotomierz) modułu sterującego zestawu wskaźników a masą.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Przejść do punktu 18. NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między modułem ECM (A37) a modułem zestawu wskaźników (obrotomierz).n |
18. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 38 złączki 46-stykowej modulatora-modułu sterującego VSA a masą nadwozia.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Przejść do punktu 19. NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między modułem ECM (A37) a modulatorem-modułem sterującym ABS.n |
19. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 12 złączki A (28-stykowej) modułu SRS a masą nadwozia.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Przejść do punktu 20. NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między modułem ECM (A37) a modułem SRS.n |
20. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 15 złączki D (28-stykowej) modułu sterującego EPS a masą.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Przejść do punktu 21. NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między modułem ECM (E16) a modułem sterującym EPS.n |
21. | Podłączyć złączkę 36-stykową modułu zestawu wskaźników (obrotomierz). |
22. | Zmierzyć opór między stykami A36 i A37 złączki modułu ECM.
Czy opór wynosi 132-108 W? TAK - Przejść do punktu 23. NIE - Wymienić na sprawdzony w działaniu moduł zestawu wskaźników (obrotomierz). Jeżeli HDS identyfikuje samochód, wymienić oryginalny moduł zestawu wskaźników (obrotomierz).n |
23. | Rozłączyć złączkę 36-stykową modułu zestawu wskaźników (obrotomierz). |
24. | Ponownie podłączyć złączkę 46-stykową modulatora-modułu sterującego VSA. |
25. | Zmierzyć opór między stykami A36 i A37 złączki modułu ECM.
Czy opór wynosi około 2,34-2,86 kW? TAK - Przejść do punktu 26. NIE - Zamienić zespół modulatora-modułu sterującego VSA na sprawdzony w działaniu. Jeżeli HDS identyfikuje samochód, wymienić oryginalny modulator-moduł sterujący VSA.n |
26. | Odłączyć złączkę 46-stykową modulatora-modułu sterującego VSA. |
27. | Ponownie podłączyć złączkę 4-stykową czujnika obrotu pojazdu/przyspieszenia bocznego. |
28. | Zmierzyć opór między stykami A36 i A37 złączki modułu ECM.
Czy opór wynosi około 2,34-2,86 kW? TAK - Przejść do punktu 29. NIE - Wymienić na sprawdzony w działaniu czujnik odchylenia kierunkowego/przyspieszenia bocznego. Jeżeli HDS identyfikuje samochód, wymienić oryginalny czujnik odchylenia kierunkowego/przyspieszenia bocznego.n |
29. | Odłączyć złączkę 46-stykową modulatora-modułu sterującego VSA oraz złączkę 4-stykową czujnika obrotu pojazdu/przyspieszenia bocznego. |
30. | Podłączyć złączkę A (28-stykową) modułu SRS. |
31. | Zmierzyć opór między stykami A36 i A37 złączki modułu ECM.
Czy opór wynosi około 2,34-2,86 kW? TAK - Przejść do punktu 32. NIE - Zamienić moduł SRS na sprawdzony w działaniu. Jeżeli HDS identyfikuje samochód, wymienić oryginalny moduł SRS.n |
32. | Odłączyć złączkę A (28-stykową) modułu SRS. |
33. | Podłączyć złączkę D modułu sterującego EPS (28-stykowa). |
34. | Zmierzyć opór między stykami A36 i A37 złączki modułu ECM.
Czy opór wynosi około 2,34-2,86 kW? TAK - Przeprogramować moduł ECM, jeśli oprogramowanie nie jest najnowsze lub zamienić moduł ECM na sprawdzony w działaniu i sprawdzić ponownie. Jeśli objaw/wskazanie zniknie przy sprawdzonym w działaniu ECM, należy wymienić dotychczasowy moduł ECM.n NIE - Zamienić moduł sterujący EPS na sprawdzony w działaniu. Jeżeli HDS identyfikuje samochód, wymienić oryginalny moduł sterujący EPS.n |
35. | Rozłączyć złączkę 36-stykową modułu zestawu wskaźników (obrotomierz). |
36. | Odłączyć złączkę 46-stykową modulatora-modułu sterującego VSA oraz złączkę 4-stykową czujnika obrotu pojazdu/przyspieszenia bocznego. |
37. | Odłączyć złączkę A (28-stykową) modułu SRS. |
38. | Odłączyć złączkę D modułu sterującego EPS (28-stykowa). |
39. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem A36 złączki modułu ECM i masą nadwozia.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Naprawić zwarcie w przewodzie między stykiem A36 złączki modułu ECM a modułem zestawu wskaźników (obrotomierz), modulatorem-modułem sterującym VSA, czujnikiem odchylenia kierunkowego/przyspieszenia bocznego, modułem SRS, modułem sterującym EPS lub złączem DLC.n NIE - Przejść do punktu 40. |
40. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem A37 złączki modułu ECM i masą nadwozia.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Naprawić zwarcie w przewodzie między stykiem A37 złączki modułu ECM a modułem zestawu wskaźników (obrotomierz), modulatorem-modułem sterującym VSA, czujnikiem odchylenia kierunkowego/przyspieszenia bocznego, modułem SRS, modułem sterującym EPS lub złączem DLC.n NIE - Przejść do punktu 41. |
41. | Ponownie podłączyć wszystkie złączki i akumulator. |
42. | Podłączyć HDS do złącza DLC. |
43. | Rozłączyć złączkę 36-stykową modułu zestawu wskaźników (obrotomierz). |
44. | Włączyć zapłon (II) i tester HDS. Czy tester HDS zidentyfikował pojazd? TAK - Wymienić moduł zestawu wskaźników (obrotomierz).n NIE - Przejść do punktu 45. |
45. | Wyłączyć zapłon. |
46. | Podłączyć złączkę 36-stykową modułu zestawu wskaźników (obrotomierz). |
47. | Odłączyć złączkę 46-stykową modulatora-modułu sterującego VSA. |
48. | Włączyć zapłon (II) i tester HDS. Czy tester HDS zidentyfikował pojazd? TAK - Wymienić modulator-moduł sterujący VSA.n NIE - Przejść do punktu 49. |
49. | Wyłączyć zapłon. |
50. | Ponownie podłączyć złączkę 46-stykową modulatora-modułu sterującego VSA. |
51. | Odłączyć złączkę 4-stykową czujnika odchylenia kierunkowego/przyspieszenia bocznego. |
52. | Włączyć zapłon (II) i tester HDS. Czy tester HDS zidentyfikował pojazd? TAK - Wymienić czujnik odchylenia kierunkowego/przyspieszenia bocznego.n NIE - Przejść do punktu 53. |
53. | Wyłączyć zapłon. |
54. | Połączyć ponownie złączkę 46-stykową modulatora-modułu sterującego VSA oraz złączkę 4-stykową czujnika odchylenia kierunkowego/przyspieszenia bocznego. |
55. | Odłączyć złączkę A (28-stykową) modułu SRS. |
56. | Włączyć zapłon (II) i tester HDS. Czy tester HDS zidentyfikował pojazd? TAK - Wymienić moduł SRS.n NIE - Przejść do punktu 57. |
57. | Wyłączyć zapłon. |
58. | Podłączyć złączkę A (28-stykową) modułu SRS. |
59. | Odłączyć złączkę D modułu sterującego EPS (28-stykowa). |
60. | Włączyć zapłon (II) i tester HDS. Czy tester HDS zidentyfikował pojazd? TAK - Wymienić moduł sterujący EPS.n NIE - Przeprogramować moduł ECM, jeśli oprogramowanie nie jest najnowsze lub zamienić moduł ECM na sprawdzony w działaniu i sprawdzić ponownie. Jeśli objaw/wskazanie zniknie przy sprawdzonym w działaniu ECM, należy wymienić dotychczasowy moduł ECM.n |