| 1. | Wyłączyć zapłon. |
| 2. | Zewrzeć linię SCS za pomocą HDS. |
| 3. | Rozłączyć złączkę A (44-stykową) modułu ECM, a następnie odłączyć tester HDS. |
| 4. | Zmierzyć opór między stykami A36 i A37 złączki modułu ECM.
Czy opór wynosi 132-108 W? TAK - Przejść do punktu 35. NIE - Przejść do punktu 5. |
| 5. | Rozłączyć złączkę 36-stykową modułu zestawu wskaźników (obrotomierz). |
| 6. | Odłączyć złączkę 37-stykową modulatora-modułu sterującego VSA oraz złączkę 4-stykową czujnika odchylenia kierunkowego/przyspieszenia bocznego. |
| 7. | Odłączyć złączkę A (28-stykową) modułu SRS. |
| 8. | Jeśli samochód wyposażony jest w układ EPS, odłączyć złączkę D (28-stykową) modułu sterującego EPS. |
| 9. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykami A36 i A37 złączki modułu ECM.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Usunąć zwarcie w przewodzie między stykami A36 i A37 złączki modułu ECM*.n NIE - Przejść do punktu 10. |
| 10. | Połączyć przewodem styk A36 złączki modułu ECM z masą nadwozia.
|
| 11. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 1 złączki A (36-stykowej) (obrotomierz) modułu sterującego zestawu wskaźników a masą.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Przejść do punktu 12. NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między modułem ECM (A36) a modułem zestawu wskaźników (obrotomierz).n |
| 12. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 39 złączki 46-stykowej modulatora-modułu sterującego VSA a masą nadwozia.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Przejść do punktu 13. NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między modułem ECM (A36) a modulatorem-modułem sterującym VSA.n |
| 13. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 11 złączki A (28-stykowej) modułu SRS a masą nadwozia.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Przejść do punktu 14. NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między modułem ECM (A36) a modułem SRS.n |
| 14. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 1 złączki D (28-stykowej) modułu sterującego EPS a masą.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Przejść do punktu 15. NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między modułem ECM (A36) a modułem sterującym EPS.n |
| 15. | Odłączyć przewód połączeniowy od złączki A (44-stykowej) modułu ECM. |
| 16. | Połączyć przewodem styk A37 złączki modułu ECM z masą nadwozia.
|
| 17. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 19 złączki A (36-stykowej) (obrotomierz) modułu sterującego zestawu wskaźników a masą.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Przejść do punktu 18. NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między modułem ECM (A37) a modułem zestawu wskaźników (obrotomierz).n |
| 18. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 38 złączki 46-stykowej modulatora-modułu sterującego VSA a masą nadwozia.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Przejść do punktu 19. NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między modułem ECM (A37) a modulatorem-modułem sterującym ABS.n |
| 19. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 12 złączki A (28-stykowej) modułu SRS a masą nadwozia.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Przejść do punktu 20. NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między modułem ECM (A37) a modułem SRS.n |
| 20. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 15 złączki D (28-stykowej) modułu sterującego EPS a masą.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Przejść do punktu 21. NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między modułem ECM (E16) a modułem sterującym EPS.n |
| 21. | Podłączyć złączkę 36-stykową modułu zestawu wskaźników (obrotomierz). |
| 22. | Zmierzyć opór między stykami A36 i A37 złączki modułu ECM.
Czy opór wynosi 132-108 W? TAK - Przejść do punktu 23. NIE - Wymienić na sprawdzony w działaniu moduł zestawu wskaźników (obrotomierz). Jeżeli HDS identyfikuje samochód, wymienić oryginalny moduł zestawu wskaźników (obrotomierz).n |
| 23. | Rozłączyć złączkę 36-stykową modułu zestawu wskaźników (obrotomierz). |
| 24. | Ponownie podłączyć złączkę 46-stykową modulatora-modułu sterującego VSA. |
| 25. | Zmierzyć opór między stykami A36 i A37 złączki modułu ECM.
Czy opór wynosi około 2,34-2,86 kW? TAK - Przejść do punktu 26. NIE - Zamienić zespół modulatora-modułu sterującego VSA na sprawdzony w działaniu. Jeżeli HDS identyfikuje samochód, wymienić oryginalny modulator-moduł sterujący VSA.n |
| 26. | Odłączyć złączkę 46-stykową modulatora-modułu sterującego VSA. |
| 27. | Ponownie podłączyć złączkę 4-stykową czujnika obrotu pojazdu/przyspieszenia bocznego. |
| 28. | Zmierzyć opór między stykami A36 i A37 złączki modułu ECM.
Czy opór wynosi około 2,34-2,86 kW? TAK - Przejść do punktu 29. NIE - Wymienić na sprawdzony w działaniu czujnik odchylenia kierunkowego/przyspieszenia bocznego. Jeżeli HDS identyfikuje samochód, wymienić oryginalny czujnik odchylenia kierunkowego/przyspieszenia bocznego.n |
| 29. | Odłączyć złączkę 46-stykową modulatora-modułu sterującego VSA oraz złączkę 4-stykową czujnika obrotu pojazdu/przyspieszenia bocznego. |
| 30. | Podłączyć złączkę A (28-stykową) modułu SRS. |
| 31. | Zmierzyć opór między stykami A36 i A37 złączki modułu ECM.
Czy opór wynosi około 2,34-2,86 kW? TAK - Przejść do punktu 32. NIE - Zamienić moduł SRS na sprawdzony w działaniu. Jeżeli HDS identyfikuje samochód, wymienić oryginalny moduł SRS.n |
| 32. | Odłączyć złączkę A (28-stykową) modułu SRS. |
| 33. | Podłączyć złączkę D modułu sterującego EPS (28-stykowa). |
| 34. | Zmierzyć opór między stykami A36 i A37 złączki modułu ECM.
Czy opór wynosi około 2,34-2,86 kW? TAK - Przeprogramować moduł ECM, jeśli oprogramowanie nie jest najnowsze lub zamienić moduł ECM na sprawdzony w działaniu i sprawdzić ponownie. Jeśli objaw/wskazanie zniknie przy sprawdzonym w działaniu ECM, należy wymienić dotychczasowy moduł ECM.n NIE - Zamienić moduł sterujący EPS na sprawdzony w działaniu. Jeżeli HDS identyfikuje samochód, wymienić oryginalny moduł sterujący EPS.n |
| 35. | Rozłączyć złączkę 36-stykową modułu zestawu wskaźników (obrotomierz). |
| 36. | Odłączyć złączkę 46-stykową modulatora-modułu sterującego VSA oraz złączkę 4-stykową czujnika obrotu pojazdu/przyspieszenia bocznego. |
| 37. | Odłączyć złączkę A (28-stykową) modułu SRS. |
| 38. | Odłączyć złączkę D modułu sterującego EPS (28-stykowa). |
| 39. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem A36 złączki modułu ECM i masą nadwozia.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Naprawić zwarcie w przewodzie między stykiem A36 złączki modułu ECM a modułem zestawu wskaźników (obrotomierz), modulatorem-modułem sterującym VSA, czujnikiem odchylenia kierunkowego/przyspieszenia bocznego, modułem SRS, modułem sterującym EPS lub złączem DLC.n NIE - Przejść do punktu 40. |
| 40. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem A37 złączki modułu ECM i masą nadwozia.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Naprawić zwarcie w przewodzie między stykiem A37 złączki modułu ECM a modułem zestawu wskaźników (obrotomierz), modulatorem-modułem sterującym VSA, czujnikiem odchylenia kierunkowego/przyspieszenia bocznego, modułem SRS, modułem sterującym EPS lub złączem DLC.n NIE - Przejść do punktu 41. |
| 41. | Ponownie podłączyć wszystkie złączki i akumulator. |
| 42. | Podłączyć HDS do złącza DLC. |
| 43. | Rozłączyć złączkę 36-stykową modułu zestawu wskaźników (obrotomierz). |
| 44. | Włączyć zapłon (II) i tester HDS. Czy tester HDS zidentyfikował pojazd? TAK - Wymienić moduł zestawu wskaźników (obrotomierz).n NIE - Przejść do punktu 45. |
| 45. | Wyłączyć zapłon. |
| 46. | Podłączyć złączkę 36-stykową modułu zestawu wskaźników (obrotomierz). |
| 47. | Odłączyć złączkę 46-stykową modulatora-modułu sterującego VSA. |
| 48. | Włączyć zapłon (II) i tester HDS. Czy tester HDS zidentyfikował pojazd? TAK - Wymienić modulator-moduł sterujący VSA.n NIE - Przejść do punktu 49. |
| 49. | Wyłączyć zapłon. |
| 50. | Ponownie podłączyć złączkę 46-stykową modulatora-modułu sterującego VSA. |
| 51. | Odłączyć złączkę 4-stykową czujnika odchylenia kierunkowego/przyspieszenia bocznego. |
| 52. | Włączyć zapłon (II) i tester HDS. Czy tester HDS zidentyfikował pojazd? TAK - Wymienić czujnik odchylenia kierunkowego/przyspieszenia bocznego.n NIE - Przejść do punktu 53. |
| 53. | Wyłączyć zapłon. |
| 54. | Połączyć ponownie złączkę 46-stykową modulatora-modułu sterującego VSA oraz złączkę 4-stykową czujnika odchylenia kierunkowego/przyspieszenia bocznego. |
| 55. | Odłączyć złączkę A (28-stykową) modułu SRS. |
| 56. | Włączyć zapłon (II) i tester HDS. Czy tester HDS zidentyfikował pojazd? TAK - Wymienić moduł SRS.n NIE - Przejść do punktu 57. |
| 57. | Wyłączyć zapłon. |
| 58. | Podłączyć złączkę A (28-stykową) modułu SRS. |
| 59. | Odłączyć złączkę D modułu sterującego EPS (28-stykowa). |
| 60. | Włączyć zapłon (II) i tester HDS. Czy tester HDS zidentyfikował pojazd? TAK - Wymienić moduł sterujący EPS.n NIE - Przeprogramować moduł ECM, jeśli oprogramowanie nie jest najnowsze lub zamienić moduł ECM na sprawdzony w działaniu i sprawdzić ponownie. Jeśli objaw/wskazanie zniknie przy sprawdzonym w działaniu ECM, należy wymienić dotychczasowy moduł ECM.n |