Usuwanie usterek obwodu F-CAN

UWAGA: Informacja oznaczona gwiazdką (*) dotyczy linii CANL.

1.Wyłączyć zapłon.

2.Zewrzeć linię SCS za pomocą HDS.

3.Rozłączyć złączkę A (44-stykową) modułu ECM, a następnie odłączyć tester HDS.

4.Zmierzyć opór między stykami A36 i A37 złączki modułu ECM.

 

Czy opór wynosi 132-108 W?


TAK - Przejść do punktu 35.


NIE - Przejść do punktu 5.

5.Rozłączyć złączkę 36-stykową modułu zestawu wskaźników (obrotomierz).

6.Odłączyć złączkę 37-stykową modulatora-modułu sterującego VSA oraz złączkę 4-stykową czujnika odchylenia kierunkowego/przyspieszenia bocznego.

7.Odłączyć złączkę A (28-stykową) modułu SRS.

8.Jeśli samochód wyposażony jest w układ EPS, odłączyć złączkę D (28-stykową) modułu sterującego EPS.

9.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykami A36 i A37 złączki modułu ECM.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Usunąć zwarcie w przewodzie między stykami A36 i A37 złączki modułu ECM*.n


NIE - Przejść do punktu 10.

10.Połączyć przewodem styk A36 złączki modułu ECM z masą nadwozia.

 

11.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 1 złączki A (36-stykowej) (obrotomierz) modułu sterującego zestawu wskaźników a masą.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Przejść do punktu 12.


NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między modułem ECM (A36) a modułem zestawu wskaźników (obrotomierz).n

12.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 39 złączki 46-stykowej modulatora-modułu sterującego VSA a masą nadwozia.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Przejść do punktu 13.


NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między modułem ECM (A36) a modulatorem-modułem sterującym VSA.n

13.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 11 złączki A (28-stykowej) modułu SRS a masą nadwozia.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Przejść do punktu 14.


NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między modułem ECM (A36) a modułem SRS.n

14.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 1 złączki D (28-stykowej) modułu sterującego EPS a masą.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Przejść do punktu 15.


NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między modułem ECM (A36) a modułem sterującym EPS.n


15.Odłączyć przewód połączeniowy od złączki A (44-stykowej) modułu ECM.

16.Połączyć przewodem styk A37 złączki modułu ECM z masą nadwozia.

 

17.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 19 złączki A (36-stykowej) (obrotomierz) modułu sterującego zestawu wskaźników a masą.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Przejść do punktu 18.


NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między modułem ECM (A37) a modułem zestawu wskaźników (obrotomierz).n

18.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 38 złączki 46-stykowej modulatora-modułu sterującego VSA a masą nadwozia.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Przejść do punktu 19.


NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między modułem ECM (A37) a modulatorem-modułem sterującym ABS.n


19.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 12 złączki A (28-stykowej) modułu SRS a masą nadwozia.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Przejść do punktu 20.


NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między modułem ECM (A37) a modułem SRS.n

20.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 15 złączki D (28-stykowej) modułu sterującego EPS a masą.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Przejść do punktu 21.


NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między modułem ECM (E16) a modułem sterującym EPS.n

21.Podłączyć złączkę 36-stykową modułu zestawu wskaźników (obrotomierz).

22.Zmierzyć opór między stykami A36 i A37 złączki modułu ECM.

 

Czy opór wynosi 132-108 W?


TAK - Przejść do punktu 23.


NIE - Wymienić na sprawdzony w działaniu moduł zestawu wskaźników (obrotomierz). Jeżeli HDS identyfikuje samochód, wymienić oryginalny moduł zestawu wskaźników (obrotomierz).n

23.Rozłączyć złączkę 36-stykową modułu zestawu wskaźników (obrotomierz).

24.Ponownie podłączyć złączkę 46-stykową modulatora-modułu sterującego VSA.

25.Zmierzyć opór między stykami A36 i A37 złączki modułu ECM.

 

Czy opór wynosi około 2,34-2,86 kW?


TAK - Przejść do punktu 26.


NIE - Zamienić zespół modulatora-modułu sterującego VSA na sprawdzony w działaniu. Jeżeli HDS identyfikuje samochód, wymienić oryginalny modulator-moduł sterujący VSA.n


26.Odłączyć złączkę 46-stykową modulatora-modułu sterującego VSA.

27.Ponownie podłączyć złączkę 4-stykową czujnika obrotu pojazdu/przyspieszenia bocznego.

28.Zmierzyć opór między stykami A36 i A37 złączki modułu ECM.

 

Czy opór wynosi około 2,34-2,86 kW?


TAK - Przejść do punktu 29.


NIE - Wymienić na sprawdzony w działaniu czujnik odchylenia kierunkowego/przyspieszenia bocznego. Jeżeli HDS identyfikuje samochód, wymienić oryginalny czujnik odchylenia kierunkowego/przyspieszenia bocznego.n

29.Odłączyć złączkę 46-stykową modulatora-modułu sterującego VSA oraz złączkę 4-stykową czujnika obrotu pojazdu/przyspieszenia bocznego.

30.Podłączyć złączkę A (28-stykową) modułu SRS.

31.Zmierzyć opór między stykami A36 i A37 złączki modułu ECM.

 

Czy opór wynosi około 2,34-2,86 kW?


TAK - Przejść do punktu 32.


NIE - Zamienić moduł SRS na sprawdzony w działaniu. Jeżeli HDS identyfikuje samochód, wymienić oryginalny moduł SRS.n

32.Odłączyć złączkę A (28-stykową) modułu SRS.

33.Podłączyć złączkę D modułu sterującego EPS (28-stykowa).

34.Zmierzyć opór między stykami A36 i A37 złączki modułu ECM.

 

Czy opór wynosi około 2,34-2,86 kW?


TAK - Przeprogramować moduł ECM, jeśli oprogramowanie nie jest najnowsze lub zamienić moduł ECM na sprawdzony w działaniu i sprawdzić ponownie. Jeśli objaw/wskazanie zniknie przy sprawdzonym w działaniu ECM, należy wymienić dotychczasowy moduł ECM.n


NIE - Zamienić moduł sterujący EPS na sprawdzony w działaniu. Jeżeli HDS identyfikuje samochód, wymienić oryginalny moduł sterujący EPS.n

35.Rozłączyć złączkę 36-stykową modułu zestawu wskaźników (obrotomierz).

36.Odłączyć złączkę 46-stykową modulatora-modułu sterującego VSA oraz złączkę 4-stykową czujnika obrotu pojazdu/przyspieszenia bocznego.

37.Odłączyć złączkę A (28-stykową) modułu SRS.

38.Odłączyć złączkę D modułu sterującego EPS (28-stykowa).

39.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem A36 złączki modułu ECM i masą nadwozia.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Naprawić zwarcie w przewodzie między stykiem A36 złączki modułu ECM a modułem zestawu wskaźników (obrotomierz), modulatorem-modułem sterującym VSA, czujnikiem odchylenia kierunkowego/przyspieszenia bocznego, modułem SRS, modułem sterującym EPS lub złączem DLC.n


NIE - Przejść do punktu 40.

40.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem A37 złączki modułu ECM i masą nadwozia.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Naprawić zwarcie w przewodzie między stykiem A37 złączki modułu ECM a modułem zestawu wskaźników (obrotomierz), modulatorem-modułem sterującym VSA, czujnikiem odchylenia kierunkowego/przyspieszenia bocznego, modułem SRS, modułem sterującym EPS lub złączem DLC.n


NIE - Przejść do punktu 41.

41.Ponownie podłączyć wszystkie złączki i akumulator.

42.Podłączyć HDS do złącza DLC.

43.Rozłączyć złączkę 36-stykową modułu zestawu wskaźników (obrotomierz).

44.Włączyć zapłon (II) i tester HDS.

Czy tester HDS zidentyfikował pojazd?


TAK - Wymienić moduł zestawu wskaźników (obrotomierz).n


NIE - Przejść do punktu 45.


45.Wyłączyć zapłon.

46.Podłączyć złączkę 36-stykową modułu zestawu wskaźników (obrotomierz).

47.Odłączyć złączkę 46-stykową modulatora-modułu sterującego VSA.

48.Włączyć zapłon (II) i tester HDS.

Czy tester HDS zidentyfikował pojazd?


TAK - Wymienić modulator-moduł sterujący VSA.n


NIE - Przejść do punktu 49.


49.Wyłączyć zapłon.

50.Ponownie podłączyć złączkę 46-stykową modulatora-modułu sterującego VSA.

51.Odłączyć złączkę 4-stykową czujnika odchylenia kierunkowego/przyspieszenia bocznego.

52.Włączyć zapłon (II) i tester HDS.

Czy tester HDS zidentyfikował pojazd?


TAK - Wymienić czujnik odchylenia kierunkowego/przyspieszenia bocznego.n


NIE - Przejść do punktu 53.

53.Wyłączyć zapłon.

54.Połączyć ponownie złączkę 46-stykową modulatora-modułu sterującego VSA oraz złączkę 4-stykową czujnika odchylenia kierunkowego/przyspieszenia bocznego.

55.Odłączyć złączkę A (28-stykową) modułu SRS.

56.Włączyć zapłon (II) i tester HDS.

Czy tester HDS zidentyfikował pojazd?


TAK - Wymienić moduł SRS.n


NIE - Przejść do punktu 57.


57.Wyłączyć zapłon.

58.Podłączyć złączkę A (28-stykową) modułu SRS.

59.Odłączyć złączkę D modułu sterującego EPS (28-stykowa).

60.Włączyć zapłon (II) i tester HDS.

Czy tester HDS zidentyfikował pojazd?


TAK - Wymienić moduł sterujący EPS.n


NIE - Przeprogramować moduł ECM, jeśli oprogramowanie nie jest najnowsze lub zamienić moduł ECM na sprawdzony w działaniu i sprawdzić ponownie. Jeśli objaw/wskazanie zniknie przy sprawdzonym w działaniu ECM, należy wymienić dotychczasowy moduł ECM.n