Sprawdzanie i regulacja paska napędowego

Wymagane narzędzia specjalne
Miernik napięcia paska (  07JGG-0010101)
 



UWAGA: Przegląd należy przeprowadzić przy zimnym silniku.

Pasek używany


1.Wymontować osłonę dolną silnika

2.Sprawdzić, czy pasek jest popękany lub uszkodzony. Jeśli pasek jest popękany lub uszkodzony, wymienić go.

Przegląd z zastosowaniem metody mierzenia naciągu paska przyrządem


3.Obrócić koło pasowe wału korbowego o co najmniej jeden obrót. Podłączyć miernik napięcia paska do paska i zmierzyć napięcie. Należy postępować zgodnie z instrukcją producenta miernika. Jeśli pasek wymaga regulacji, przejść do punktu 5.

Naciąg: 440-590 N (45-60 kG 


Z A/C 

Bez A/C 

Przegląd z zastosowaniem metody uginania


4.Obrócić koło pasowe wału korbowego o co najmniej jeden obrót. Przyłożyć siłę 98 N (10 kG) i zmierzyć ugięcie na środku (A) między sprężarką klimatyzacji (alternatorem bez klimatyzacji) a kołem wału korbowego. Jeśli pasek wymaga regulacji, przejść do punktu 5.

Ugięcie 
Z A/C: 5,5-8,5 mm 
Bez A/C: 7,5-10,5 mm 


Z A/C 

Bez A/C 

Regulacja


5.Poluzować śrubę blokującą (A) i śrubę mocującą (B).

 

6.Przekręcić śrubę regulacyjną (C), aby odpowiednio napiąć pasek, a następnie dokręcić śrubę blokującą i śrubę mocującą wymaganym momentem.

7.Sprawdzić naciąg paska.

Pasek nowy


1.Wymontować dolną osłonę silnika (z klimatyzacją).

Przegląd z zastosowaniem metody mierzenia naciągu paska przyrządem


2.Podłączyć miernik napięcia paska do paska i zmierzyć napięcie. Należy postępować zgodnie z instrukcją producenta miernika. Jeśli pasek wymaga regulacji, przejść do punktu 4.

UWAGA: Nie obracać koła pasowego wału korbowego przed dokonaniem pomiaru naciągu paska.

Naciąg: 981-1.080 N (100-110 kG) 


Z A/C 

Bez A/C 

Przegląd z zastosowaniem metody uginania


3.Przyłożyć siłę 98 N (10 kG) i zmierzyć ugięcie na środku (A) między sprężarką klimatyzacji (alternatorem bez klimatyzacji) a kołem wału korbowego. Jeśli pasek wymaga regulacji, przejść do punktu 4.

UWAGA: Nie obracać koła pasowego wału korbowego przed dokonaniem pomiaru ugięcia paska.

Ugięcie
Z A/C: 3,5-5,0 mm 
Bez A/C: 4,5-6,0 mm 


Z A/C 

Bez A/C 

Regulacja


4.Poluzować śrubę blokującą (A) i śrubę mocującą (B).

 

5.Przekręcić śrubę regulacyjną (C), aby odpowiednio napiąć pasek, a następnie dokręcić śrubę blokującą i śrubę mocującą wymaganym momentem.

6.Sprawdzić naciąg paska.