Wymagane narzędzia specjalne
Miernik napięcia paska ( 07JGG-0010101)
1. | Wymontować osłonę dolną silnika |
2. | Sprawdzić, czy pasek jest popękany lub uszkodzony. Jeśli pasek jest popękany lub uszkodzony, wymienić go. |
3. | Obrócić koło pasowe wału korbowego o co najmniej jeden obrót. Podłączyć miernik napięcia paska do paska i zmierzyć napięcie. Należy postępować zgodnie z instrukcją producenta miernika. Jeśli pasek wymaga regulacji, przejść do punktu 5.
Z A/C Bez A/C |
4. | Obrócić koło pasowe wału korbowego o co najmniej jeden obrót. Przyłożyć siłę 98 N (10 kG) i zmierzyć ugięcie na środku (A) między sprężarką klimatyzacji (alternatorem bez klimatyzacji) a kołem wału korbowego. Jeśli pasek wymaga regulacji, przejść do punktu 5.
Z A/C Bez A/C |
5. | Poluzować śrubę blokującą (A) i śrubę mocującą (B).
|
6. | Przekręcić śrubę regulacyjną (C), aby odpowiednio napiąć pasek, a następnie dokręcić śrubę blokującą i śrubę mocującą wymaganym momentem. |
7. | Sprawdzić naciąg paska. |
1. | Wymontować dolną osłonę silnika (z klimatyzacją). |
2. | Podłączyć miernik napięcia paska do paska i zmierzyć napięcie. Należy postępować zgodnie z instrukcją producenta miernika. Jeśli pasek wymaga regulacji, przejść do punktu 4. UWAGA: Nie obracać koła pasowego wału korbowego przed dokonaniem pomiaru naciągu paska.
Z A/C Bez A/C |
3. | Przyłożyć siłę 98 N (10 kG) i zmierzyć ugięcie na środku (A) między sprężarką klimatyzacji (alternatorem bez klimatyzacji) a kołem wału korbowego. Jeśli pasek wymaga regulacji, przejść do punktu 4. UWAGA: Nie obracać koła pasowego wału korbowego przed dokonaniem pomiaru ugięcia paska.
Z A/C Bez A/C |
4. | Poluzować śrubę blokującą (A) i śrubę mocującą (B).
|
5. | Przekręcić śrubę regulacyjną (C), aby odpowiednio napiąć pasek, a następnie dokręcić śrubę blokującą i śrubę mocującą wymaganym momentem. |
6. | Sprawdzić naciąg paska. |