Rozłączanie szybkozłączki sztywnego przewodu paliwowego

UWAGA: Przed wykonaniem czynności związanych z przewodami paliwowymi i złączkami, należy się zapoznać z częścią „Środki ostrożności przy obsłudze szybkozłączek sztywnych przewodów paliwowych”.

1.Obniżyć ciśnienie paliwa.

2.Sprawdzić, czy szybkozłączka (A) nie jest zabrudzona i w razie potrzeby oczyścić ją.

 

 

3.Okolice szybkozłączki okryć szmatką lub ręcznikiem warsztatowym. Przytrzymać jedną ręką złączkę (A), a drugą ręką ścisnąć elementy ustalające (B), aby uwolnić je z występów blokujących (C). Odciągnąć łącznik.

UWAGA:
  • Uważać, aby nie uszkodzić sztywnego przewodu paliwowego (D) lub innych części. Nie używać w tym celu narzędzi.
  • Jeśli łącznik się nie rusza, przyciskać klapki elementu ustalającego i na zmianę pociągać i popychać łącznik aż się sam łatwo rozłączy.
  • Nie zdejmować elementu ustalającego z przewodu; w przypadku zdjęcia należy go zastąpić nowym.

 

4.Sprawdzić, czy powierzchnia styku (A) przewodu (B) nie jest zabrudzona lub uszkodzona.

  • Jeżeli złączka jest brudna, należy ją umyć parą wodną i osuszyć sprężonym powietrzem.
  • Jeśli jest zardzewiała lub uszkodzona, wymienić filtr paliwa lub przewód doprowadzający paliwo.

 

5.Aby uniknąć uszkodzenia i zabezpieczyć łącznik przed obcymi materiałami, należy przykryć rozłączony łącznik i końcówki przewodu torbami foliowymi (A).

UWAGA: Element ustalający nie może zostać wykorzystany ponownie po zdjęciu go z przewodu.
Element ustalający należy wymienić w przypadku:
  • wymiany listwy paliwowej.
  • wymiany przewodu doprowadzającego paliwo.
  • wymiany pompy paliwa.
  • wymiany filtra paliwa.
  • wymiany zespołu czujnika poziomu paliwa.
  • gdy został wymontowany z przewodu sztywnego.
  • gdy został uszkodzony.