Obniżanie ciśnienia paliwa

Przed odłączeniem przewodów paliwowych należy zredukować ciśnienie w układzie, zatrzymując pompę paliwa i rozłączyć przewód paliwowy/szybkozłączkę w przedziale silnikowym.

Z HDS


1.Sprawdzić, czy dostępny jest kod zabezpieczający radio.

2.Wykręcić korek wlewu paliwa, aby zmniejszyć ciśnienie w zbiorniku paliwa.

3.Włączyć zapłon (II).

4.W menu INSPEKCJA testera HDS wybrać opcję wyłączenia pompy paliwa, uruchomić silnik i zostawić na biegu jałowym, aż zgaśnie.

5.Wyłączyć zapłon.

UWAGA:

6.Wyłączyć zapłon.

7.Odłączyć ujemny przewód od akumulatora.

8.Wymontować filtr powietrza.

9.Zdjąć osłonę szybkozłączki (A).

 

10.Sprawdzić, czy szybkozłączka jest brudna, a w razie konieczności oczyścić.

11.Szybkozłączkę (A) okryć szmatką lub ręcznikiem warsztatowym.

 

12.Odłączyć szybkozłączkę (A): Przytrzymać jedną ręką złączkę (B), a drugą ręką ścisnąć elementy ustalające (C), aby uwolnić je z występów blokujących (D). Odciągnąć łącznik.

UWAGA:
  • Uważać, aby nie uszkodzić sztywnego przewodu paliwowego (E) ani innych części.
  • Nie używać w tym celu narzędzi.
  • Jeśli łącznik się nie rusza, przyciskać klapki elementu ustalającego i na zmianę pociągać i popychać łącznik aż się sam łatwo rozłączy.
  • Nie zdejmować elementu ustalającego z przewodu; w przypadku zdjęcia należy go zastąpić nowym.

 

13.Po rozłączeniu szybkozłączki sprawdzić, czy nie jest zabrudzona lub uszkodzona.

14.Podłączyć ujemny przewód do akumulatora, a następnie:

  • Wprowadzić kody zabezpieczające radia.
  • Ustawić zegar.

15.Zamontować filtr powietrza.

Bez HDS


1.Sprawdzić, czy dostępny jest kod zabezpieczający radio.

2.Wymontować skrzynkę bezpieczników pod deską rozdzielczą, a następnie wymontować 2. przekaźnik główny PGM-FI (POMPA PALIWA) (A) ze skrzynki bezpieczników pod deską rozdzielczą.

 

3.Zamontować skrzynkę bezpieczników pod deską rozdzielczą.

4.Uruchomić silnik i pozostawić na biegu jałowym, aż zgaśnie.

UWAGA: Jeśli zostaną zapisane jakiekolwiek kody DTC, należy je usunąć i zignorować.

5.Wyłączyć zapłon.

6.Odkręcić korek wlewu paliwa.

7.Odłączyć ujemny przewód od akumulatora.

8.Wymontować filtr powietrza.

9.Zdjąć osłonę szybkozłączki (A).

 

10.Sprawdzić, czy szybkozłączka jest brudna, a w razie konieczności oczyścić.

11.Szybkozłączkę (A) okryć szmatką lub ręcznikiem warsztatowym.

 

12.Odłączyć szybkozłączkę (A): Przytrzymać jedną ręką złączkę (B), a drugą ręką ścisnąć elementy ustalające (C), aby uwolnić je z występów blokujących (D). Odciągnąć łącznik.

UWAGA:
  • Uważać, aby nie uszkodzić sztywnego przewodu paliwowego (E) ani innych części.
  • Nie używać w tym celu narzędzi.
  • Jeśli łącznik się nie rusza, przyciskać klapki elementu ustalającego i na zmianę pociągać i popychać łącznik aż się sam łatwo rozłączy.
  • Nie zdejmować elementu ustalającego z przewodu; w przypadku zdjęcia należy go zastąpić nowym.

 

13.Po rozłączeniu szybkozłączki sprawdzić, czy nie jest zabrudzona lub uszkodzona.

14.Podłączyć ujemny przewód do akumulatora i wykonać następujące czynności:

  • Wprowadzić kod zabezpieczający radio i ustawić częstotliwości stacji radiowych zaprogramowanych przez klienta.
  • Nastawić zegar.

15.Zamontować filtr powietrza.