16. | Zamontować deskę rozdzielczą w kolejności odwrotnej do procedury wymontowania, uwzględniając następujące uwagi:
- Przed dokręceniem śrub upewnić się, że żadna z wiązek przewodów nie jest przyciśnięta.
- Upewnić się, że złączki są prawidłowo podłączone.
- Jeżeli w celu demontażu deski rozdzielczej należało wkręcić nakrętkę regulacyjną na tuleję kluczem płaskim, oraz jedna ze śrub specjalnych wyszła z nakrętki regulacyjnej przed jej całkowitym wkręceniem do tulei, należy wymienić śrubę specjalną na nową.
- Przed zamontowaniem deski rozdzielczej całkowicie wkręcić ręką wszystkie nakrętki regulacyjne do tulei, zamontować wspornik łącznika podłogi na ramie środkowej i lekko przykręcić śruby mocujące.
- Po ustawieniu deski rozdzielczej w nadwoziu wkręcić wszystkie śruby mocujące do deski rozdzielczej, dokręcić wspornik po stronie kierowcy odpowiednim momentem, a następnie dokręcić śrubę specjalną (A) po stronie pasażera.
- Najpierw wkręcić śrubę specjalną (A) do nakrętki regulacyjnej (B); zostaną one unieruchomione, ponieważ gwint nakręci się na śrubę. Kontynuować dokręcanie śruby używając nakrętki regulacyjnej; zewnętrznie nagwintowana nakrętka jest wykręcana z tulei (C), aż nakrętka zetknie się z wewnętrzną powierzchnią nadwozia. Następnie ponownie dokręcić śruby wymaganym momentem.
- Jeżeli nakrętka regulacyjna nie styka się z nadwoziem podczas dokręcania śruby specjalnej wymaganym momentem, nie należy luzować nakrętki kluczem płaskim. W takim przypadku należy wymienić śrubę specjalną na nową.
- Przed ponownym montażem nałożyć na śruby wspornika środkowego i deskę rozdzielczą preparat zapobiegający luzowaniu śrub (o średniej sile działania).
- Podłączyć ujemny przewód do akumulatora.
- Ustawić zegar.
- Sprawdzić, czy w czasie naprawy zostały wyświetlone jakieś kody usterek (DTC) i usunąć je.
Dokręcanie śruby specjalnej po stronie pasażera |