Należy zachować ostrożność, aby nie wyciągnąć wspornika (A) z przodu kolumny kierownicy z normalnego położenia. Jeżeli wspornik zostanie przypadkowo wyjęty, wymienić kolumnę kierownicy jako zespół.
1. | Upewnić się, że zapłon jest wyłączony, po czym odłączyć ujemny przewód od akumulatora. |
2. | Wymontować zespół poduszki powietrznej kierowcy i koło kierownicy. |
3. | Zdjąć dolną osłonę deski rozdzielczej po stronie kierowcy. |
4. | Wymontować osłony kolumny kierowniczej. |
5. | Wymontować pokrywę (A) przegubu kolumny kierowniczej.
|
6. | Zwolnić dźwignię blokującą, ustawić kolumnę kierowniczą w położeniu maksymalnego podniesienia i całkowitego wsunięcia. |
7. | Zablokować dźwignię blokującą. |
8. | Zamocować dolny wałek przesuwny (A) do kolumny za pomocą drutu (B) między jarzmem (C) dolnego wałka przesuwnego a jarzmem wałka górnego (D), aby zapobiec wysunięciu się wałka przesuwnego.
|
9. | Zwolnić dźwignię blokującą, ustawić kolumnę kierowniczą w położeniu maksymalnego wysunięcia i zablokować dźwignię blokującą. UWAGA: Nie zwalniać dźwigni blokującej podczas wymontowywania kolumny kierownicy z ramy. |
10. | Odłączyć złączki wiązki przewodów od przełącznika zespolonego i szpuli przewodów (A).
|
11. | Wykręcając trzy wkręty (B), wymontować przełącznik zespolony z wałka kolumny kierowniczej. |
12. | Odłączyć złączki od wyłącznika zapłonu i wypiąć spinki wiązki przewodów z kolumny kierowniczej. |
13. | Wykręcić śrubę przegubu kolumny kierowniczej (C) i wymontować przegub (D) z wałka zębnika. |
14. | Wymontować kolumnę kierowniczą (E), wykręcając nakrętki i śruby mocujące. Jeśli dolny wałek przesuwny (F) został wymontowany, wsunąć go w górny wałek (G), ustawiając malowane lub wybite znaki (H) naprzeciw siebie. |
15. | Wymontować prowadnicę środkową (I) (jeśli jest zamontowana) i wyrzucić ją. Prowadnica środkowa przeznaczona jest wyłącznie do montażu fabrycznego. |
1. | Zamontować kolumnę kierowniczą w kolejności odwrotnej do procedury wymontowania, uwzględnić następujące uwagi:
|
2. | Umieścić listwę zębatą na środku (w zakresie jej skoku) w połączeniu przegubu kolumny kierowniczej. |
3. | Przy listwie ustawionej w położeniu jazdy na wprost przeciąć drut (A) i nasunąć dolny koniec przegubu kolumny kierowniczej na wałek zębnika (B) w przedstawionym zakresie.
|
4. | Otwór na śrubę (A) na przegubie kolumny kierowniczej ustawić w jednej linii z rowkiem (B) na wałku zębnika i lekko wkręcić śrubę przegubu (C). Sprawdzić, czy śruba przegubu dobrze weszła do rowka w wałku zębnika. Pociągnąć za przegub kolumny kierownicy, aby sprawdzić czy jest dobrze osadzony. Dokręcić wymaganym momentem śrubę przegubu kolumny kierowniczej.
|
5. | Zamontować pokrywę (A) przegubu kolumny kierowniczej.
|
6. | Zamontować koło kierownicy. |
7. | Zamontować osłony kolumny kierowniczej. |
8. | Zamontować dolną osłonę deski rozdzielczej po stronie kierowcy. |
9. | Podłączyć ujemny przewód akumulatora.
|