Wyjmowanie i montaż kolumny kierownicy

Elementy układu SRS umieszczone są w tym obszarze. Przed naprawą lub obsługą serwisową należy zapoznać się z rozmieszczeniem elementów układu SRS oraz procedurami i środkami ostrożności.

Wymontowanie




Należy zachować ostrożność, aby nie wyciągnąć wspornika (A) z przodu kolumny kierownicy z normalnego położenia. Jeżeli wspornik zostanie przypadkowo wyjęty, wymienić kolumnę kierownicy jako zespół.

 

1.Upewnić się, że zapłon jest wyłączony, po czym odłączyć ujemny przewód od akumulatora.

2.Wymontować zespół poduszki powietrznej kierowcy i koło kierownicy.

3.Zdjąć dolną osłonę deski rozdzielczej po stronie kierowcy.

4.Wymontować osłony kolumny kierowniczej.

5.Wymontować pokrywę (A) przegubu kolumny kierowniczej.

 

6.Zwolnić dźwignię blokującą, ustawić kolumnę kierowniczą w położeniu maksymalnego podniesienia i całkowitego wsunięcia.

7.Zablokować dźwignię blokującą.

8.Zamocować dolny wałek przesuwny (A) do kolumny za pomocą drutu (B) między jarzmem (C) dolnego wałka przesuwnego a jarzmem wałka górnego (D), aby zapobiec wysunięciu się wałka przesuwnego.

 

9.Zwolnić dźwignię blokującą, ustawić kolumnę kierowniczą w położeniu maksymalnego wysunięcia i zablokować dźwignię blokującą.

UWAGA: Nie zwalniać dźwigni blokującej podczas wymontowywania kolumny kierownicy z ramy.

10.Odłączyć złączki wiązki przewodów od przełącznika zespolonego i szpuli przewodów (A).

 

11.Wykręcając trzy wkręty (B), wymontować przełącznik zespolony z wałka kolumny kierowniczej.

12.Odłączyć złączki od wyłącznika zapłonu i wypiąć spinki wiązki przewodów z kolumny kierowniczej.

13.Wykręcić śrubę przegubu kolumny kierowniczej (C) i wymontować przegub (D) z wałka zębnika.

14.Wymontować kolumnę kierowniczą (E), wykręcając nakrętki i śruby mocujące. Jeśli dolny wałek przesuwny (F) został wymontowany, wsunąć go w górny wałek (G), ustawiając malowane lub wybite znaki (H) naprzeciw siebie.

15.Wymontować prowadnicę środkową (I) (jeśli jest zamontowana) i wyrzucić ją. Prowadnica środkowa przeznaczona jest wyłącznie do montażu fabrycznego.

Zamontowanie


1.Zamontować kolumnę kierowniczą w kolejności odwrotnej do procedury wymontowania, uwzględnić następujące uwagi:

  • Sprawdzić, czy przewody nie są poskręcane i nie zaczepiają o inne części.
  • Uważać, aby podczas montażu kolumny kierowniczej nie wypadły komory poślizgowe.

2.Umieścić listwę zębatą na środku (w zakresie jej skoku) w połączeniu przegubu kolumny kierowniczej.

3.Przy listwie ustawionej w położeniu jazdy na wprost przeciąć drut (A) i nasunąć dolny koniec przegubu kolumny kierowniczej na wałek zębnika (B) w przedstawionym zakresie.

 

4.Otwór na śrubę (A) na przegubie kolumny kierowniczej ustawić w jednej linii z rowkiem (B) na wałku zębnika i lekko wkręcić śrubę przegubu (C). Sprawdzić, czy śruba przegubu dobrze weszła do rowka w wałku zębnika. Pociągnąć za przegub kolumny kierownicy, aby sprawdzić czy jest dobrze osadzony. Dokręcić wymaganym momentem śrubę przegubu kolumny kierowniczej.

 

5.Zamontować pokrywę (A) przegubu kolumny kierowniczej.

 

6.Zamontować koło kierownicy.

7.Zamontować osłony kolumny kierowniczej.

8.Zamontować dolną osłonę deski rozdzielczej po stronie kierowcy.

9.Podłączyć ujemny przewód akumulatora.

  • Włączyć zapłon (II); kontrolka SRS powinna się zapalić na około 6 sekund, a następnie zgasnąć.
  • Ustawić zegar.
  • Sprawdzić, czy układ tempomatu, pilot układu audio, system nawigacji (jeśli należy do wyposażenia) i mechanizm wyłączania kierunkowskazów są sprawne.
  • Sprawdzić, czy ramiona kierownicy są ustawione symetrycznie.