Wymagane narzędzia specjalne
Narzędzie do montażu ( 07749-0010000)
| 1. | Alternator i regulator napięcia sprawdzić przed ich wymontowaniem. |
| 2. | Wymontować alternator. |
| 3. | Wymontować osłonę termiczną (A) i wsporniki wiązki przewodów (B).
|
| 4. | Wymontować zaślepkę końcową.
|
| 5. | Wykręcić cztery śluby.
|
| 6. | Podgrzewać gniazdo łożyska nagrzewnicą do włosów przez około 5 minut (50-60°C).
|
| 7. | Oddzielić tylną obudowę od części przedniej umieszczając płaską końcówkę wkrętaka w otworach i podważając. UWAGA: Należy uważać, aby nie uszkodzić stojana końcówką wkrętaka.
|
| 8. | Oddzielić obudowę tylną (A) i obudowę przednią (B) tak, aby twornik pozostał przymocowany do obudowy tylnej.
|
| 9. | Jeśli nie jest wymieniane przednie i/lub tylne łożysko, przejść do punktu 17. Umieścić wirnik w imadle ze szczękami wyłożonymi miękkim materiałem, a następnie odkręcić nakrętkę zabezpieczającą koła pasowego.
|
| 10. | Wymontować wirnik używając ściągacza, jak pokazano na rysunku.
|
| 11. | Sprawdzić, czy wałek wirnika nie jest zatarty i czy powierzchnia łożyska w przedniej obudowie ma ślady zatarcia.
|
| 12. | Wymontować łożysko tylne, używając ściągacza, jak pokazano na rysunku.
|
| 13. | Użyć prasy ręcznej do założenia nowego łożyska tylnego. Nacisk stosować wyłącznie na wewnętrzną bieżnię łożyska, aby nie uszkodzić łożyska.
|
| 14. | Wymontować płytkę ustalającą łożyska przedniego.
|
| 15. | Podeprzeć obudowę przednią na imadle, następnie wybić łożysko przednie, używając mosiężnego wybijaka i młotka.
|
| 16. | Młotkiem i narzędziami specjalnymi zamontować nowe przednie łożysko w przedniej obudowie.
|
| 17. | Zmierzyć suwmiarką długość obu szczotek.
| ||||||
| 18. | Sprawdzić ciągłość obwodu między pierścieniami ślizgowymi (A).
|
| 19. | Sprawdzić ciągłość obwodu między pierścieniami ślizgowymi (A) a wirnikiem (B) i wałkiem wirnika (C).
|
| 20. | Jeśli koło pasowe zostało wymontowane, wsunąć wirnik w przednią obudowę, następnie dokręcić nakrętkę kontrującą momentem 111 N·m (11,3 kG·m). |
| 21. | Usunąć wszystkie ślady smaru lub oleju z pierścieni ślizgowych. |
| 22. | Włożyć szczotki (A), następnie wsunąć szpilkę lub wiertło (B) (o średnicy około 1,8 mm) w celu podtrzymania szczotek na miejscu.
|
| 23. | Podgrzewać gniazdo łożyska nagrzewnicą do włosów przez około 5 minut (50-60°C). |
| 24. | Zmontować razem zespół obudowy tylnej (A) i zespół wirnik/obudowa przednia (B), następnie skręcić czterema śrubami (C) i wyciągnąć szpilkę (D).
|
| 25. | Po zmontowaniu alternatora obrócić ręką koło pasowe, sprawdzając, czy wirnik obraca się swobodnie bez hałasu. |
| 26. | Zamontować alternator i pasek napędowy. |