Usuwanie usterek obwodu alternatora i regulatora

1.Upewnić się, że akumulator jest wystarczająco naładowany.

2.Podłączyć następujące narzędzia:

  • Amperomierz, 0-400 A
  • Woltomierz, 0-20 V (o dokładności 0,1 V)

 

3.Uruchomić silnik. Utrzymywać silnik na 3.000 obr./min (min-1) bez obciążenia przy dźwigni zmiany biegów w pozycji neutralnej aż do włączenia wentylatora chłodnicy, następnie pozostawić na biegu jałowym.

4.Podnieść obroty silnika do 2.000 obr./min (min-1) i utrzymywać je na tym poziomie.

5.Włączyć reflektory (światła drogowe) i zmierzyć napięcie na styku alternatora.

Czy napięcie jest między 13,9 i 15,1 V?


TAK - Przejść do punktu 6.


NIE - Wymienić alternator lub naprawić go.n

6.Odczytać natężenie prądu przy napięciu 13,5 V.

UWAGA: Wyregulować napięcie przez włączanie dmuchawy, ogrzewania tylnej szyby, światła STOP itd.

Czy natężenie prądu wynosi 87,5 A lub więcej?


TAK - Układ ładowania jest sprawny. Przejść do punktu usuwania usterek obwodu sterującego alternatora.n


NIE - Wymienić alternator lub naprawić go.n