Usuwanie usterek obwodu sterowania alternatorem

1.Podłączyć tester HDS do złącza diagnostycznego DLC.

2.Włączyć zapłon (II).

3.Upewnić się, że HDS komunikuje się z pojazdem i modułem ECM. W przeciwnym razie należy usunąć usterkę obwodu DLC.

4.Sprawdzić, czy występują kody usterek (DTC). Jeśli jest sygnalizowany kod usterki (DTC), zdiagnozować i usunąć przyczynę przed kontynuowaniem tego sprawdzania.

5.Wyłączyć zapłon. Rozłączyć złączkę 4-stykową alternatora od alternatora.

6.Uruchomić silnik i włączyć światła drogowe.

7.Zmierzyć napięcie między stykiem nr 2 złączki 4-stykowej alternatora a stykiem dodatnim akumulatora.

 

Czy napięcie wynosi 1 V lub mniej?


TAK - Przejść do punktu 11.


NIE - Przejść do punktu 8.


8.Zewrzeć linię SCS za pomocą HDS, a następnie wyłączyć zapłon.

UWAGA: Ten punkt należy wykonać, aby uniknąć uszkodzenia modułu sterującego silnika (ECM).

9.Odłączyć złączkę B (44-stykową) ECM.

10.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem B41 złączki modułu ECM i masą nadwozia.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Usunąć zwarcie w przewodzie między alternatorem i ECM.n


NIE - Zaktualizować oprogramowanie ECM, jeśli nie ma zainstalowanej jego ostatniej wersji lub zamienić ECM na sprawdzony w działaniu i sprawdzić ponownie. Jeśli objaw/wskazanie zniknie przy sprawdzonym w działaniu ECM, należy wymienić dotychczasowy moduł ECM.n


11.Zewrzeć linię SCS za pomocą HDS, a następnie wyłączyć zapłon.

UWAGA: Ten punkt należy wykonać, aby uniknąć uszkodzenia modułu sterującego silnika (ECM).

12.Odłączyć złączkę B (44-stykową) ECM.

13.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem B41 złączki ECM a stykiem nr 2 złączki 4-stykowej alternatora.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Wymienić alternator lub naprawić go.n


NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między alternatorem a ECM.n