| DTC P0533: | Wysokie napięcie obwodu czujnika ciśnienia klimatyzacji |
| 1. | Uruchomić silnik i utrzymywać go na biegu jałowym. |
| 2. | Włączyć dmuchawę. |
| 3. | Włączyć klimatyzację. |
| 4. | Sprawdzić CZUJNIK CIŚNIENIA A/C w menu LISTA DANYCH używając HDS. Czy napięcie wynosi 4,75 V lub więcej? TAK - Przejść do punktu 5. NIE - Usterka okresowa, układ obecnie jest sprawny. Sprawdzić, czy nie występują niepewne połączenia lub luzy na stykach czujnika ciśnienia A/C i modułu ECM.n |
| 5. | Wyłączyć zapłon. |
| 6. | Odłączyć złączkę 3-stykową czujnika ciśnienia A/C. |
| 7. | Połączyć przewodem połączeniowym styki nr 2 i nr 3 złączki 3-stykowej czujnika ciśnienia A/C.
|
| 8. | Włączyć zapłon (II). |
| 9. | Sprawdzić CZUJNIK CIŚNIENIA A/C w menu LISTA DANYCH używając HDS. Czy napięcie wynosi 4,75 V lub więcej? TAK - Przejść do punktu 10. NIE - Przejść do punktu 22. |
| 10. | Wyłączyć zapłon. |
| 11. | Wymontować przewód połączeniowy ze złączki 3-stykowej czujnika ciśnienia klimatyzacji. |
| 12. | Włączyć zapłon (II). |
| 13. | Zmierzyć napięcie między stykami nr 1 i nr 3 złączki 3-stykowej czujnika ciśnienia A/C.
Czy napięcie wynosi około 5 V? TAK - Przejść do punktu 14. NIE - Przejść do punktu 18. |
| 14. | Wyłączyć zapłon. |
| 15. | Zewrzeć linię SCS za pomocą HDS. |
| 16. | Rozłączyć złączkę A (44-stykową) ECM. |
| 17. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 2 złączki 3-stykowej czujnika ciśnienia klimatyzacji a stykiem A16 złączki modułu ECM.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Przejść do punktu 32. NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między modułem ECM (A16) a czujnikiem ciśnienia klimatyzacji, następnie przejść do punktu 24. |
| 18. | Wyłączyć zapłon. |
| 19. | Zewrzeć linię SCS za pomocą HDS. |
| 20. | Rozłączyć złączkę A (44-stykową) ECM. |
| 21. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 3 złączki 3-stykowej czujnika ciśnienia klimatyzacji a stykiem A9 złączki modułu ECM.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Przejść do punktu 32. NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między modułem ECM (A9) a czujnikiem ciśnienia klimatyzacji, następnie przejść do punktu 24. |
| 22. | Wyłączyć zapłon. |
| 23. | Wymienić czujnik ciśnienia A/C. |
| 24. | Ponownie podłączyć wszystkie złączki i akumulator. |
| 25. | Włączyć zapłon (II). |
| 26. | Wyzerować ECM za pomocą HDS. |
| 27. | Przeprowadzić procedurę uczenia biegu jałowego ECM. |
| 28. | Uruchomić silnik i utrzymywać go na biegu jałowym. |
| 29. | Włączyć dmuchawę. |
| 30. | Włączyć klimatyzację. |
| 31. | Za pomocą HDS sprawdzić tymczasowe kody DTC lub kody DTC. Czy wskazywane są jakieś tymczasowe DTC lub DTC? TAK - Jeśli wskazywany jest DTC P0533, sprawdzić luźne przewody lub niepewne połączenia złączek czujnika ciśnienia A/C i modułu ECM, a następnie przejść do 1. Jeśli wskazywane są jakiekolwiek inne tymczasowe DTC lub DTC, przejść do procedury usuwania usterek dla wskazanych kodów DTC. NIE - Usuwanie usterki zostało zakończone.n |
| 32. | Przeprogramować ECM, jeśli nie jest załadowana najnowsza wersja oprogramowania lub zamienić ECM na sprawdzony w działaniu. |
| 33. | Uruchomić silnik i utrzymywać go na biegu jałowym. |
| 34. | Włączyć dmuchawę. |
| 35. | Włączyć klimatyzację. |
| 36. | Za pomocą HDS sprawdzić tymczasowe kody DTC lub kody DTC. Czy wskazywane są jakieś tymczasowe DTC lub DTC? TAK - Jeśli wskazywany jest DTC P0533, sprawdzić luźne przewody lub niepewne połączenia złączek czujnika ciśnienia A/C i modułu ECM, a następnie przejść do 1. Jeśli wskazywane są jakiekolwiek inne tymczasowe DTC lub DTC, przejść do procedury usuwania usterek dla wskazanych kodów DTC. NIE - Jeśli pamięć ECM została przeprogramowana, usuwanie usterek zostało zakończone. Jeśli ECM został zamieniony, wymienić oryginalny ECM.n |