Usuwanie usterek wg DTC: P0533

DTC P0533:  Wysokie napięcie obwodu czujnika ciśnienia klimatyzacji


UWAGA: Przed rozpoczęciem usuwania usterek, zapisać wszystkie dane zatrzymane i dane obrazu zapisane w module oraz zapoznać się z ogólnymi informacjami dotyczącymi usuwania usterek.

1.Uruchomić silnik i utrzymywać go na biegu jałowym.

2.Włączyć dmuchawę.

3.Włączyć klimatyzację.

4.Sprawdzić CZUJNIK CIŚNIENIA A/C w menu LISTA DANYCH używając HDS.

Czy napięcie wynosi 4,75 V lub więcej?


TAK - Przejść do punktu 5.


NIE - Usterka okresowa, układ obecnie jest sprawny. Sprawdzić, czy nie występują niepewne połączenia lub luzy na stykach czujnika ciśnienia A/C i modułu ECM.n


5.Wyłączyć zapłon.

6.Odłączyć złączkę 3-stykową czujnika ciśnienia A/C.

7.Połączyć przewodem połączeniowym styki nr 2 i nr 3 złączki 3-stykowej czujnika ciśnienia A/C.

 

8.Włączyć zapłon (II).

9.Sprawdzić CZUJNIK CIŚNIENIA A/C w menu LISTA DANYCH używając HDS.

Czy napięcie wynosi 4,75 V lub więcej?


TAK - Przejść do punktu 10.


NIE - Przejść do punktu 22.


10.Wyłączyć zapłon.

11.Wymontować przewód połączeniowy ze złączki 3-stykowej czujnika ciśnienia klimatyzacji.

12.Włączyć zapłon (II).

13.Zmierzyć napięcie między stykami nr 1 i nr 3 złączki 3-stykowej czujnika ciśnienia A/C.

 

Czy napięcie wynosi około 5 V?


TAK - Przejść do punktu 14.


NIE - Przejść do punktu 18.

14.Wyłączyć zapłon.

15.Zewrzeć linię SCS za pomocą HDS.

16.Rozłączyć złączkę A (44-stykową) ECM.

17.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 2 złączki 3-stykowej czujnika ciśnienia klimatyzacji a stykiem A16 złączki modułu ECM.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Przejść do punktu 32.


NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między modułem ECM (A16) a czujnikiem ciśnienia klimatyzacji, następnie przejść do punktu 24.

18.Wyłączyć zapłon.

19.Zewrzeć linię SCS za pomocą HDS.

20.Rozłączyć złączkę A (44-stykową) ECM.

21.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 3 złączki 3-stykowej czujnika ciśnienia klimatyzacji a stykiem A9 złączki modułu ECM.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Przejść do punktu 32.


NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między modułem ECM (A9) a czujnikiem ciśnienia klimatyzacji, następnie przejść do punktu 24.

22.Wyłączyć zapłon.

23.Wymienić czujnik ciśnienia A/C.

24.Ponownie podłączyć wszystkie złączki i akumulator.

25.Włączyć zapłon (II).

26.Wyzerować ECM za pomocą HDS.

27.Przeprowadzić procedurę uczenia biegu jałowego ECM.

28.Uruchomić silnik i utrzymywać go na biegu jałowym.

29.Włączyć dmuchawę.

30.Włączyć klimatyzację.

31.Za pomocą HDS sprawdzić tymczasowe kody DTC lub kody DTC.

Czy wskazywane są jakieś tymczasowe DTC lub DTC?


TAK - Jeśli wskazywany jest DTC P0533, sprawdzić luźne przewody lub niepewne połączenia złączek czujnika ciśnienia A/C i modułu ECM, a następnie przejść do 1. Jeśli wskazywane są jakiekolwiek inne tymczasowe DTC lub DTC, przejść do procedury usuwania usterek dla wskazanych kodów DTC.


NIE - Usuwanie usterki zostało zakończone.n


32.Przeprogramować ECM, jeśli nie jest załadowana najnowsza wersja oprogramowania lub zamienić ECM na sprawdzony w działaniu.

33.Uruchomić silnik i utrzymywać go na biegu jałowym.

34.Włączyć dmuchawę.

35.Włączyć klimatyzację.

36.Za pomocą HDS sprawdzić tymczasowe kody DTC lub kody DTC.

Czy wskazywane są jakieś tymczasowe DTC lub DTC?


TAK - Jeśli wskazywany jest DTC P0533, sprawdzić luźne przewody lub niepewne połączenia złączek czujnika ciśnienia A/C i modułu ECM, a następnie przejść do 1. Jeśli wskazywane są jakiekolwiek inne tymczasowe DTC lub DTC, przejść do procedury usuwania usterek dla wskazanych kodów DTC.


NIE - Jeśli pamięć ECM została przeprogramowana, usuwanie usterek zostało zakończone. Jeśli ECM został zamieniony, wymienić oryginalny ECM.n