Wymontowanie łańcucha rozrządu

UWAGA: Łańcuch rozrządu trzymać z dala od pola magnetycznego.

1.Wymontować panel dolny podszybia.

2.Wymontować pokrywę zaworów.

3.Ustawić tłok nr 1 w górnym martwym położeniu (TDC). Znak ‘‘UP'' (A) na kole łańcuchowym wałka rozrządu powinien być skierowany w górę. Ustawić znaki TDC (B) na kole ssącego wałka rozrządu i na kole wydechowego wałka rozrządu.

 

4.Wymontować koło pasowe wału korbowego.

5.Wymontować górną część zbiornika (A) płynu do spryskiwaczy szyby przedniej, rurkę przelewową (B) i śrubę mocującą przewód klimatyzacji (C), a następnie wymontować ze wspornika zbiornik wyrównawczy (D).

 

6.Podeprzeć silnik podnośnikiem i drewnianym klockiem pod miską olejową.

7.Wymontować usztywniacz drążka (A) i górny drążek skrętny (B).

 

8.Wymontować śrubę mocującą (A) przewód hamulcowy i śruby (B) mocujące wzmocnienie bocznej poduszki silnika.

 

9.Wymontować przewód masowy (C), następnie wymontować górny wspornik poduszki bocznej silnika (D).

10.Wymontować wspornik poduszki silnika.

 

11.Wymontować obudowę łańcucha rozrządu.

 

12.Lekko zamontować koło pasowe wału korbowego.

13.Obrócić wał korbowy w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara w celu naprężenia auto-napinacza.

 

14.Ustawić w jednej linii otwory na blokadzie (A) i auto-napinaczu (B), następnie wsunąć w otwory kołek 2,5 mm lub ogranicznik (numer katalogowy 13451-RBD-003) (C). Obrócić wał korbowy zgodnie z ruchem wskazówek zegara, aby zabezpieczyć kołek.

 

15.Wymontować auto-napinacz.

 

16.Wymontować ramię napinacza.

 

17.Wymontować łańcuch rozrządu.