1. | Wymontować panel dolny podszybia. |
2. | Wymontować pokrywę zaworów. |
3. | Ustawić tłok nr 1 w górnym martwym położeniu (TDC). Znak ‘‘UP'' (A) na kole łańcuchowym wałka rozrządu powinien być skierowany w górę. Ustawić znaki TDC (B) na kole ssącego wałka rozrządu i na kole wydechowego wałka rozrządu.
|
4. | Wymontować koło pasowe wału korbowego. |
5. | Wymontować górną część zbiornika (A) płynu do spryskiwaczy szyby przedniej, rurkę przelewową (B) i śrubę mocującą przewód klimatyzacji (C), a następnie wymontować ze wspornika zbiornik wyrównawczy (D).
|
6. | Podeprzeć silnik podnośnikiem i drewnianym klockiem pod miską olejową. |
7. | Wymontować usztywniacz drążka (A) i górny drążek skrętny (B).
|
8. | Wymontować śrubę mocującą (A) przewód hamulcowy i śruby (B) mocujące wzmocnienie bocznej poduszki silnika.
|
9. | Wymontować przewód masowy (C), następnie wymontować górny wspornik poduszki bocznej silnika (D). |
10. | Wymontować wspornik poduszki silnika.
|
11. | Wymontować obudowę łańcucha rozrządu.
|
12. | Lekko zamontować koło pasowe wału korbowego. |
13. | Obrócić wał korbowy w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara w celu naprężenia auto-napinacza.
|
14. | Ustawić w jednej linii otwory na blokadzie (A) i auto-napinaczu (B), następnie wsunąć w otwory kołek 2,5 mm lub ogranicznik (numer katalogowy 13451-RBD-003) (C). Obrócić wał korbowy zgodnie z ruchem wskazówek zegara, aby zabezpieczyć kołek.
|
15. | Wymontować auto-napinacz.
|
16. | Wymontować ramię napinacza.
|
17. | Wymontować łańcuch rozrządu. |