Wymontowanie i zamontowanie koła pasowego wału korbowego

Wymagane narzędzia specjalne
Przedłużacz (  07JAB-001020B)
 

Uchwyt blokujący koło pasowe, sześciokąt 50 mm (  07JAB-0010400)
 
Klucz nasadowy, 19 mm (  07JAA-001020A)
 



Wymontowanie


1.Wymontować przednie prawe koło.

2.Wymontować osłonę dolną silnika.

3.Wymontować pasek napędowy.

4.Przytrzymać koło pasowe narzędziami specjalnymi (A) i (B), jak pokazano na rysunku.

 

5.Wykręcić śrubę kluczem nasadowym 19 mm (C) z zgiętym ramieniem.

Zamontowanie


1.Oczyścić koło pasowe wału korbowego (A), wał korbowy (B), śrubę (C) i podkładkę (D). Posmarować nowym olejem silnikowym w sposób przedstawiony na rysunku.

 

2.Zamontować koło pasowe wału korbowego i zablokować narzędziami specjalnymi (A) i (B).

 

3.Wkręcić śrubę kluczem dynamometrycznym i nasadką 19 mm (C) momentem 29 N·m (3,0 kG·m). Nie używać klucza pneumatycznego. W przypadku zastosowania nowej śruby koła pasowego lub nowego wału korbowego dokręcić śrubę momentem 34 N·m (3,5 kG·m).

4.Dokręcić śrubę koła pasowego o dodatkowe 90°.

5.Zamontować pasek napędowy.

6.Zamontować osłonę dolną silnika.

7.Zamontować przednie prawe koło.