Wymontowanie silnika

UWAGA:

1.Podnieść pokrywę silnika maksymalnie do góry i zabezpieczyć ją podporą w dolnym otworze.

 

2.Odłączyć przewód bieguna ujemnego od akumulatora, następnie odłączyć przewód bieguna dodatniego.

3.Wymontować akumulator.

4.Wymontować panel dolny podszybia.

5.Wymontować zespół obudowy filtra powietrza.

6.Wymontować osłonę silnika.

 

7.Wymontować przewód powietrza.

 

8.Wymontować obejmę wiązki przewodów i wykręcić dwie śruby (B) mocujące wspornik przewodu sztywnego sprzęgła.

 

9.Wymontować obejmę wiązki przewodów (A).

 

10.Wymontować podstawę akumulatora (B), a następnie wymontować wspornik podstawy akumulatora (C).

11.Wymontować obejmę wiązki przewodów (A), podporę (B) obudowy filtra powietrza oraz wspornik (C) obudowy filtra powietrza.

 

12.Wymontować przewody akumulatora (A) ze skrzynki bezpieczników pod pokrywą silnika.

 

13.Odłączyć złączki (B) wiązki przewodów silnika.

14.Wymontować elastyczny przewód wylotowy chłodnicy powietrza doładowującego.

 


15.Wymontować siłownik sprzęgła i śrubę mocującą wspornik przewodu sztywnego sprzęgła.

16.Wymontować linkę zmiany biegów.

17.Wymontować wspornik linki zmiany biegów.

 

18.Wymontować przewód paliwowy.

 

19.Wymontować przewód powrotny paliwa (A) i przewód podciśnieniowy (B) serwa układu hamulcowego.

 

20.Wymontować koło kierownicy.

21.Wymontować pokrywę (A) przegubu kolumny kierowniczej.

 

22.Zrobić znak (B) na przegubie kolumny kierowniczej i wałku zębnika przekładni kierowniczej. Wykręcić śrubę przegubu kolumny kierowniczej (C) i odłączyć przegub od wałka zębnika przekładni kierowniczej (D).

23.Odkręcić korek zbiornika rozprężnego.

24.Podnieść samochód na podnośniku na pełną wysokość.

25.Zdjąć przednie koła.

26.Wymontować osłonę dolną silnika.

 

27.Poluzować korek spustowy chłodnicy i spuścić płyn chłodzący.

28.Spuścić olej z silnika.

29.Spuścić olej ze skrzyni biegów.

30.Wymontować zespół katalizatora spalin/rury wydechowej A.

 

31.Odłączyć złączkę czujnika poziomowania przedniego regulatora reflektorów (z HID).

32.Oddzielić łączniki stabilizatora od amortyzatorów.

33.Oddzielić przeguby kulowe drążka kierowniczego od zwrotnic.

34.Oddzielić zwrotnice od dolnych wahaczy.

35.Wymontować półosie napędowe. Posmarować wszystkie powierzchnie współpracujące czystym olejem silnikowym. Na końce półosi założyć plastikowe torebki.

36.Odłączyć złączki przekładni kierowniczej.

 

37.Poluzować paski (A) mocujące przewód wylotowy turbosprężarki oraz przewód wlotowy chłodnicy powietrza doładowującego i wymontować przewód wlotowy (B) chłodnicy powietrza doładowującego, po czym odkręcić śruby (C) mocujące sztywny przewód wlotowy chłodnicy powietrza doładowującego (C).

 

38.Wymontować wspornik (D) sztywnego przewodu wlotowego chłodnicy powietrza doładowującego, a następnie wymontować sztywny przewód wlotowy chłodnicy powietrza doładowującego (E).

39.Opuścić samochód na podnośniku.

40.Wymontować chłodnicę.

41.Wymontować przewód klimatyzacji z uchwytu (A) i przewód (B) bocznikowy wody.

 

42.Wymontować pasek napędowy.

43.Wymontować sprężarkę A/C.

 

44.Wymontować przewody nagrzewnicy.

 

45.Podłączyć wciągarkę łańcuchową, za pomocą pasa do podwieszania i karabinka, do silnika/skrzyni biegów, w pokazany sposób.

UWAGA:
  • Należy użyć pasa do podwieszania, który wytrzymuje obciążenia 1000 kg lub więcej.
  • Należy użyć karabinka, który wytrzymuje obciążenia 500 kg lub więcej.

 

46.Upewnić się, że wsporniki podnośnika są poprawnie ustawione. Podnieść samochód na podnośniku na pełną wysokość.

47.Wymontować dolny drążek skrętny.

 

48.Wymontować ramę pomocniczą.

 

49.Upewnić się, że wsporniki podnośnika są poprawnie ustawione. Opuścić samochód na podnośniku.

50.Wymontować śrubę mocującą i nakrętki (A) górnego wspornika bocznej poduszki silnika.

 

51.Wymontować przewód masowy (B).

52.Odkręcić śrubę i nakrętki (A) poduszki skrzyni biegów.

 

53.Wymontować przewód masowy (B).

54.Sprawdzić, czy od silnika/skrzyni biegów odłączono wszystkie przewody podciśnieniowe, paliwowe i chłodzenia oraz przewody elektryczne.

55.Powoli opuścić zespół silnika i skrzyni biegów o około 150 mm. Jeszcze raz sprawdzić, czy od silnika/skrzyni biegów odłączone są wszystkie przewody elektryczne, a następnie opuścić całkowicie.

56.Odłączyć wciągarkę łańcuchową od zespołu silnika/skrzyni biegów.

57.Podnieść pojazd na pełną wysokość i wymontować z samochodu zespół silnika/skrzyni biegów spod samochodu.