Wymontowanie i zamontowanie przedniego wahacza dolnego

Wymagane narzędzia specjalne
Ściągacz przegubów kulowych, 28 mm (  07MAC-SL00201)
 

Nasadka, 24 x 26 mm (  07746-0010700)
 
Narzędzie do montażu (  07749-0010000)
 
Nasadka, 40 mm (  07947-6340300)
 



Wymontowanie i zamontowanie dolnego wahacza


1.Podnieść przód samochodu i podeprzeć go podstawkami zabezpieczającymi w odpowiednich miejscach.

2.Wymontować przednie koło.

3.Dla wersji z lampą HID: Wymontować przedni czujnik poziomowania regulatora reflektorów.

4.Wyciągnąć zawleczkę (A) z nakrętki koronowej (B) sworznia przegubu kulistego wahacza dolnego i wykręcić nakrętkę koronową (B).

UWAGA: Podczas montażu, po dokręceniu nowej nakrętki koronowej, założyć nową zawleczkę.

 

5.Odłączyć dolny przegub kulowy od zwrotnicy za pomocą narzędzia specjalnego.

6.Po lewej stronie samochodu wymontować nakrętkę mocującą (A) tłumik dynamiczny i tłumik dynamiczny (B).

UWAGA:
  • Tłumik dynamiczny jest wyposażony tylko w lewą stronę wahacza dolnego.
  • Podczas ponownego montażu użyć nowej nakrętki mocującej tłumika dynamicznego.

 

7.Wymontować śruby mocujące dolny wahacz i śrubę specjalną (C), a następnie wymontować dolny wahacz (D).

UWAGA: Podczas ponownego montażu zastosować nowe śruby mocujące dolny wahacz i śruby specjalne.

8.Podczas montażu dokręcić śruby mocujące dolny wahacz i specjalną śrubę określonym momentem obrotowym odpowiednim do ciężaru samochodu. Następnie zamontować tłumik dynamiczny i dokręcić nakrętkę mocującą (A) określonym momentem.

 

9.Zamontować dolny wahacz w odwrotnej kolejności do procedury demontażu, zwracając uwagę na następujące punkty:

  • Uważać, by nie uszkodzić osłony przegubu kulistego podczas montażu zwrotnicy.
  • Dokręcić wszystkie elementy mocujące wymaganym momentem obrotowym.
  • Przed zamontowaniem dolnego przegubu kulowego do zwornicy usunąć smar z części gwintowanej i stożkowej sworznia przegubu kulowego, z otworu montażowego zwrotnicy oraz z gwintu i powierzchni przylegania nakrętki koronowej.
  • Najpierw zamontować wszystkie elementy za wyjątkiem tłumika dynamicznego i śruby mocującej, lekko dokręcając śruby i nakrętki, a następnie podnieść zawieszenie, aby dociążyć je ciężarem samochodu przed ostatecznym dokręceniem wymaganymi momentami.
  • Dokręcić nakrętkę koronową do dolnej wartości momentu dokręcania, następnie dokręcić ją na tyle, aby ustawić szczelinę w linii z otworem zawleczki w przegubie kulowym. Nie ustawiać nakrętki koronowej przez jej poluzowanie.
  • Przed zamontowaniem koła oczyścić powierzchnię współpracy tarczy hamulca i wnętrza koła.

10.Sprawdzić geometrię kół i wyregulować w razie potrzeby.

11.Dla wersji z lampą HID: Przeprowadzić procedurę uczenia czujnika reflektorów.

Wymiana tulei


1.Wycisnąć dolny wahacz (A) za pomocą odpowiedniego klucza nasadowego i prasą hydrauliczną, a następnie wymontować z tulei (B) dolny wahacz.

UWAGA: Do dolnego ramienia pod tuleją (C) przykleić taśmę ochronną, aby zapobiec uszkodzeniu wahacza dolnego.

 

2.Nanieść wodę na powierzchnię nowej tulei.

3.Ustawić kąt dolnego wahacza (A) i szczeliny (B) tulei (C). Najpierw nacisnąć tuleję ręką.

UWAGA: Zamontowana szczelina tulei powinny być ustawiona, tak aby wskazywała kierunek góra-dół względem dolnego wahacza.

 

4.Nacisnąć tuleję za pomocą klucza nasadowego 32 mm i prasy hydraulicznej.

5.Wyregulować odległość między górną częścią dolnego wahacza i powierzchnią tulei do przedstawionych wymiarów.

UWAGA: Podczas naciskania podeprzeć dolny wahacz za pomocą odpowiedniej śruby kołnierzowej (A).