1. | Uruchomić silnik. Ustawić pokrętło regulacji ogrzewania na maksymalne ogrzewanie i wyłączyć zapłon. Dotykając, upewnić się, że silnik i chłodnica są chłodne. |
2. | Wymontować osłonę silnika. |
3. | Odkręcić korek zbiornika wyrównawczego.
|
4. | Podnieść samochód na podnośniku na pełną wysokość. |
5. | Wymontować osłonę dolną silnika. |
6. | Odkręcić korek spustowy chłodnicy (A) i spuścić płyn chłodzący.
|
7. | Wykręcić korek spustowy (A) w tylnej części bloku silnika i spuścić płyn chłodzący.
|
8. | Po spuszczeniu płynu chłodzącego w sposób pewny dokręcić korek spustowy. |
9. | Zamontować korek spustowy z nową podkładką i dobrze dokręcić. |
10. | Zamontować osłonę dolną silnika. |
11. | Opuścić samochód na podnośniku. |
12. | Poluzować odpowietrznik (A) na głowicy silnika.
|
13. | Napełnić zbiornik wyrównawczy (A) do poziomu MAX (B) za pomocą płynu Honda Long Life Antifreeze/Coolant Type 2. UWAGA:
|
14. | Dokręcić odpowietrznik, gdy wypływający płyn chłodzący nie będzie zawierał pęcherzyków powietrza. |
15. | Wkręcić lekko korek zbiornika wyrównawczego. |
16. | Uruchomić silnik i pozostawić pracujący silnik aż wentylator chłodnicy włączy się przynajmniej 2 razy. Nie włączać układu klimatyzacji. Następnie zatrzymać silnik. Po nagrzaniu się silnika usunąć pozostałe powietrze z bloku silnika. |
17. | Po nagrzaniu się silnika skorygować poziom płynu chłodzącego w zbiorniku wyrównawczym, aby płyn sięgał do znaku MAX (A).
|
18. | Założyć korek zbiornika wyrównawczego i całkowicie go dokręcić, a następnie uruchomić silnik i sprawdzić szczelność. |
19. | Wymontować lewe przednie koło, a następnie lewe przednie nadkole. |
20. | Sprawdzić, czy płyn chłodzący nie dostaje się do odbiornika. Jeżeli płyn chłodzący dostaje się do odbiornika, wyjąć spinki (A), a następnie wysunąć i wymontować odbiornika (B) z zaczepu (C).
|
21. | Spuścić płyn chłodzący, a następnie zamontować odbiornik. |
22. | Zamontować lewe przednie nadkole, a następnie zamontować lewe przednie koło. |