Wymiana płynu chłodzącego

1.Uruchomić silnik. Ustawić pokrętło regulacji ogrzewania na maksymalne ogrzewanie i wyłączyć zapłon. Dotykając, upewnić się, że silnik i chłodnica są chłodne.

2.Wymontować osłonę silnika.

3.Odkręcić korek zbiornika wyrównawczego.

 

4.Podnieść samochód na podnośniku na pełną wysokość.

5.Wymontować osłonę dolną silnika.

6.Odkręcić korek spustowy chłodnicy (A) i spuścić płyn chłodzący.

 

7.Wykręcić korek spustowy (A) w tylnej części bloku silnika i spuścić płyn chłodzący.

 

8.Po spuszczeniu płynu chłodzącego w sposób pewny dokręcić korek spustowy.

9.Zamontować korek spustowy z nową podkładką i dobrze dokręcić.

10.Zamontować osłonę dolną silnika.

11.Opuścić samochód na podnośniku.

12.Poluzować odpowietrznik (A) na głowicy silnika.

 

13.Napełnić zbiornik wyrównawczy (A) do poziomu MAX (B) za pomocą płynu Honda Long Life Antifreeze/Coolant Type 2.

UWAGA:
  • Używać tylko płynu Honda Long Life Antifreeze/Coolant typ 2 (nr katalogowy OL999-9001). Używanie płynów do chłodnic wyprodukowanych przez innych producentów może spowodować korozję, wadliwe działanie układu chłodzenia lub jego awarię.
  • Oryginalny płyn Honda Long Life Antifreeze/Coolant typ 2 jest mieszaniną składającą się z 50 % środka niezamarzającego i 50 % wody. Nie rozcieńczać wodą.

Ilość płynu chłodzącego (z uwzględnieniem zbiornika wyrównawczego o pojemności 0,6 l). 
Po wymianie płynu chłodzącego: 
6,6 l 
Po naprawie silnika: 
7,8 l 

 

14.Dokręcić odpowietrznik, gdy wypływający płyn chłodzący nie będzie zawierał pęcherzyków powietrza.

15.Wkręcić lekko korek zbiornika wyrównawczego.

16.Uruchomić silnik i pozostawić pracujący silnik aż wentylator chłodnicy włączy się przynajmniej 2 razy. Nie włączać układu klimatyzacji. Następnie zatrzymać silnik. Po nagrzaniu się silnika usunąć pozostałe powietrze z bloku silnika.

17.Po nagrzaniu się silnika skorygować poziom płynu chłodzącego w zbiorniku wyrównawczym, aby płyn sięgał do znaku MAX (A).

 

18.Założyć korek zbiornika wyrównawczego i całkowicie go dokręcić, a następnie uruchomić silnik i sprawdzić szczelność.

19.Wymontować lewe przednie koło, a następnie lewe przednie nadkole.

20.Sprawdzić, czy płyn chłodzący nie dostaje się do odbiornika. Jeżeli płyn chłodzący dostaje się do odbiornika, wyjąć spinki (A), a następnie wysunąć i wymontować odbiornika (B) z zaczepu (C).

 

21.Spuścić płyn chłodzący, a następnie zamontować odbiornik.

22.Zamontować lewe przednie nadkole, a następnie zamontować lewe przednie koło.