Zamontowanie silnika

1.Zamontować dodatkowe wsporniki i dokręcić ich śruby wymaganym momentem.

 

2.Wsunąć zespół silnika i przekładni pod samochód. Upewnić się, że ustawienie jest prawidłowe. Ostrożnie opuszczać samochód dopóki silnik i skrzynia biegów nie zostaną umieszczone we właściwym miejscu w przedziale silnikowym. Upewnić się, że samochód nie opiera o żadną część silnika lub skrzyni biegów. Podłączyć wciągarkę łańcuchową, za pomocą pasa do podwieszania i karabinka, do silnika/skrzyni biegów, w pokazany sposób.

UWAGA: Zamontować nakrętki i śruby mocujące w podanej kolejności, postępując zgodnie z poniższymi instrukcjami. Niezachowanie kolejności dokręcania może spowodować nadmierny hałas, wibracje a także szybsze zużycie poduszki silnika.

 

3.Ostrożnie podnieść zespół silnika/skrzyni biegów.

4.Poluzować śrubę mocującą (A) górnego drążka skrętnego.

 

5.Dokręcić nową śrubę i nakrętki mocujące (A) wspornika bocznej poduszki silnika.

 

6.Zamontować przewód masowy (B).

7.Dokręcić nową śrubę i nakrętki (A) poduszki skrzyni biegów.

 

8.Zamontować przewód masowy (B).

9.Upewnić się, że wsporniki podnośnika są poprawnie ustawione. Podnieść samochód na podnośniku na pełną wysokość.

10.Podeprzeć przednią ramę pomocniczą drewnianym klockiem oraz podnośnikiem i zamontować nową ramę pomocniczą.

 

11.Zamontować dolny drążek skrętny, następnie dokręcić nowe śruby mocujące dolnego drążka skrętnego w przedstawionej kolejności.

 

12.Upewnić się, że wsporniki podnośnika są poprawnie ustawione. Opuścić samochód na podnośniku.

13.Odłączyć wciągarkę łańcuchową od zespołu silnika/skrzyni biegów.

14.Dokręcić śrubę mocującą górny drążek skrętny.

 

15.Podnieść samochód na podnośniku na pełną wysokość.

16.Zamontować sztywny przewód wlotowy chłodnicy powietrza doładowującego (A) do przewodu wylotowego turbosprężarki (B), a następnie zamontować wspornik (C) sztywnego przewodu wlotowego chłodnicy powietrza doładowującego.

 

17.Lekko przykręcić śruby mocujące (D) sztywnego przewodu wlotowego chłodnicy powietrza doładowującego. Ustawić znak (E) na sztywnym przewodzie wlotowym chłodnicy powietrza doładowującego w jednej linii ze znakiem (F) na przewodzie wylotowym turbosprężarki, a następnie przesunąć przewód wylotowy turbosprężarki nad sztywnym przewodem wlotowym powietrza doładowującego, aż koniec przewodu zetknie się z wybrzuszeniem (G).

18.Dokręcić śruby mocujące sztywny przewód wlotowy chłodnicy powietrza doładowującego i przymocować przewód wylotowy turbosprężarki za pomocą paska (H), a następnie zamontować przewód wlotowy chłodnicy powietrza doładowującego (I) i przymocować przewód za pomocą paska (J).

19.Połączyć złączki z przekładnią kierowniczą.

 

20.Założyć nowy pierścień ustalający na końcu każdej półosi napędowej, następnie zamontować półosie napędowe. Upewnić się, że każdy pierścień jest na swoim miejscu w mechanizmie różnicowym i na wałku pośrednim.

21.Podłączyć dolne wahacze zawieszenia do zwrotnic.

22.Połączyć przeguby kulowe drążka kierowniczego ze zwrotnicami.

23.Połączyć łączniki stabilizatora.

24.Podłączyć złączkę czujnika poziomowania przednich reflektorów (z HID).

25.Zamontować zespół (A) katalizatora spalin/rury wydechowej A. Zastosować nowe uszczelki (B) i nowe nakrętki samokontrujące (C).

 

26.Opuścić samochód na podnośniku.

27.Zamontować przewody nagrzewnicy.

 

28.Zamontować sprężarkę A/C.

 

29.Zamontować pasek napędowy.

30.Zamontować przewód klimatyzacji (A) na obejmie (B).

 

31.Zamontować przewód bocznikowy płynu chodzącego (C).

32.Zamontować chłodnicę.

33.Ustawić znak odniesienia (A) na przegubie kolumny kierowniczej i wałku zębnika przekładni kierowniczej. Podłączyć przegub kolumny kierowniczej (B) do wałka zębnika przekładni kierowniczej (C). Dokręcić śrubę przegubu kolumny kierowniczej.

 

34.Zamontować pokrywę (D) przegubu kolumny kierowniczej.

35.Zamontować koło kierownicy.

36.Zamontować przewód powrotny paliwa (A) i przewód podciśnieniowy (B) serwa układu hamulcowego.

 

37.Zamontować przewód paliwowy.

 


38.Zamontować wspornik linki zmiany biegów.

 


39.Zamontować linkę zmiany biegów.

40.Zamontować siłownik sprzęgła i śrubę mocującą wspornik przewodu sztywnego sprzęgła.

41.Zamontować elastyczny przewód wylotowy chłodnicy powietrza doładowującego.

 

42.Podłączyć przewody akumulatora (A) do skrzynki bezpieczników pod pokrywą silnika.

 

43.Podłączyć złączki (B) wiązki przewodów silnika.

44.Zamontować zespół (A), a następnie zamontować wspornik obudowy (B) filtra powietrza i obejmę (C) wiązki przewodów.

 

45.Zamontować wspornik podstawy akumulatora (A), a następnie podstawę akumulatora (B).

 

46.Wymontować obejmę wiązki przewodów (C).

47.Zamontować dwie śruby (A) mocujące wspornik sztywnego przewodu sprzęgła, a następnie zamontować obejmę (B) wiązki przewodów.

 

48.Zamontować przewód powietrza.

 

49.Zamontować pokrywę silnika.

 

50.Zamontować zespół obudowy filtra powietrza.

51.Zamontować panel dolny podszybia.

52.Zamontować akumulator.

53.Zamontować osłonę dolną silnika.

 

54.Zamontować przednie koła.

55.Zamontować akumulator. Oczyścić bieguny akumulatora i styki przewodów papierem ściernym, następnie zamontować przewody i posmarować smarem przeciwkorozyjnym.

56.Sprawdzić, czy skrzynia biegów działa płynnie.

57.Odpowietrzyć układ zasilania paliwem.

58.Napełnić silnik olejem silnikowym.

59.Napełnić skrzynię biegów olejem.

60.Napełnić zbiornik wyrównawczy płynem chłodzącym i odpowietrzyć układ chłodzenia przy otwartym zaworze ogrzewania.

61.Przeprowadzić procedurę zerowania pamięci ECM.

62.Sprawdzić obroty biegu jałowego.

63.Sprawdzić geometrię kół.

64.Przeprowadzić procedurę zerowania modułu sterującego szyb elektrycznych.

65.Ustawić zegar.

66.Przeprowadzić procedurę uczenia reflektorów (z HID).