Zamontowanie zespołu ręcznej skrzyni biegów (M/T)

Wymagane narzędzia specjalne
Kołek prowadzący do ustawiania ramy (  070AG-SJAA100)
 



1.Poluzować śrubę mocującą (A) górnego drążka skrętnego.

 

2.Sprawdzić, czy w obudowie sprzęgła są zamontowane dwa kołki ustalające.

3.Nałożyć smar karbamidowy UM264 (nr katalogowy 41211-PY5-305) na widełki wyciskowe (A) i łożysko wyciskowe (B). Zamontować widełki wyciskowe i łożysko wyciskowe.

 

4.Umieścić skrzynię biegów na podnośniku i podnieść ją do poziomu silnika.

5.Popychać skrzynię biegów w kierunku silnika, aż wałek główny połączy się z wypustem tarczy dociskowej.

6.Wkręcić śruby dolnego mocowania skrzyni biegów.

 

 

7.Przymocować sztywny przewód chłodnicy powietrza doładowującego.

 

8.Zamontować wałek pośredni.

9.Zamontować wewnętrzne przeguby półosi napędowych.

10.Podeprzeć ramę pomocniczą podnośnikiem.

UWAGA:
  • Sprawdzić, czy przelotka wałka zębnika jest prawidłowo umieszczona. Sprawdzić, czy przelotka wałka zębnika się nie zawija. Niewłaściwe zamontowanie może być przyczyną nieszczelności, przepuszczającej wodę, błoto i hałas.
  • Uważać, aby krawędź zwrotnicy nie uszkodziła osłony przegubu kulowego dolnego wahacza itp.
  • Zachować jak największą ostrożność, aby nie uszkodzić powierzchni lakierowanej.

 

11.Zamontować przednią ramę pomocniczą z przekładnią kierowniczą. Luźno wkręcić nowe śruby mocujące ramę pomocniczą.

 

12.Włożyć narzędzie specjalne przez otwór ustalający (A) na ramę pomocniczą oraz do otworu ustalającego (B) na nadwoziu, a następnie nieznacznie dokręcić tylną prawą śrubę mocującą ramy pomocniczej.

 

13.Włożyć narzędzie specjalne przez otwór ustalający na ramę pomocniczą oraz do otworu ustalającego na nadwoziu, a następnie nieznacznie dokręcić tylną lewą śrubę mocującą ramy pomocniczej.

14.Dokręcić śruby mocujące ramę pomocniczą wymaganym momentem.

15.Za pomocą narzędzia specjalnego sprawdzić, czy otwory ustalające na ramie pomocniczej oraz na nadwoziu są ustawione w linii.

16.Przykręcić śruby mocujące dolny drążek skrętny.

 

17.Zamontować gumowy element mocujący rurę wydechową (A) na przedniej ramie pomocniczej (B).

 

18.Podłączyć złączki EPS.

 

19.Usunąć wszystkie ślady zabrudzenia smarem ze stożkowej powierzchni przegubu kulistego i gwintu. Połączyć końcówki drążków kierowniczych (A) z ramionami zwrotnic.

 

20.Zamontować nakrętki końcówek drążków kierowniczych i dokręcić je wymaganym momentem. Zamontować nową zawleczkę (B) i zagiąć ją w odpowiedni sposób (C) lub (D).

21.Połączyć zwrotnicę z dolnym wahaczem.

22.Połączyć łącznik przedniego stabilizatora.

23.Wkręcić kołki gwintowane.

 

24.Zamontować śrubę poduszki skrzyni biegów (A), nakrętki (B) oraz śrubę przewodu masowego (C).

 

25.Poluzować i dokręcić śrubę mocującą dolny drążek skrętny.

 

26.Zamontować osłonę dolną silnika.

 

27.Dokręcić śrubę mocującą górny drążek skrętny.

 

28.Zamontować górne śruby (A) mocujące skrzynię biegów.

 

29.Wymontować wyciągarkę łańcuchową i wieszak silnika.

30.Zamontować pokrywę silnika.

31.Zamontować osłonę wiązki przewodów (A) i uchwyt wiązki przewodów (B).

 

32.Zamontować wspornik linki.

 

33.Zamontować linki (A) na wsporniku linki cienką warstwą smaru karbamidowego UM264 (nr katalogowy 41211-PY5-305) posmarować końce (B) linek.

 

34.Powierzchnię gumową końcówki linki pokryć smarem silikonowym, a następnie podłączyć linki i zamontować nowe zawleczki (C) oraz nową płytkę (D). Zamontować wspornik (E) wiązki przewodów.

35.Zamontować podporę obudowy filtra powietrza A i B.

 

36.Nałożyć smar karbamidowy UM264 (nr katalogowy 41211-PY5-305) na końcówkę popychacza siłownika. Zamontować siłownik sprzęgła. Uważać, aby nie pogiąć przewodu sztywnego sprzęgła.

 

37.Podłączyć złączkę wyłącznika świateł cofania (A), złączkę czujnika prędkości wałka napędowego (B) i złączkę elektrozaworu blokady wstecznego biegu (C).

 

38.Zamontować podstawę akumulatora (A).

 

39.Zamontować podstawę akumulatora (B).

40.Zamontować obudowę filtra powietrza.

41.Sprawdzić, czy przednie koła i listwa zębata znajdują się w położeniu do jazdy na wprost .

42.Połączyć przegub kolumny kierowniczej (A) w odpowiednich miejscach z wałkiem zębnika (B), ustawiając w linii znaki (C). Zamontować śrubę (D) przegubu kolumny kierowniczej.

 

43.Popchnąć przegub w kierunku kolumny i upewnić się, że nie wystaje poza wałek zębnika. Założyć pokrywę kolumny kierowniczej (E).

44.Zamontować koło kierownicy.

45.Zamontować poduszkę powietrzną kierowcy.

46.Zamontować akumulator. Podłączyć do akumulatora najpierw przewód dodatni (+), a następnie przewód ujemny (-).

47.Napełnić olejem skrzynię biegów.

48.Ustawić dźwignię zmiany biegów na 5. biegu. Upewnić się, że nie można ustawić bezpośrednio biegu wstecznego. (Następnie ponownie ustawić w położeniu neutralnym i umożliwić przełączenie na bieg wsteczny).

49.Sprawdzić działanie układu EPS i zapamiętaną przez moduł sterujący EPS pozycję neutralną czujnika momentu.

50.Sprawdzić geometrię kół przednich.

51.Wprowadzić kod zabezpieczający radio i system nawigacyjny, następnie ustawić częstotliwości stacji radiowych zaprogramowanych przez klienta.

52.Przeprowadzić procedurę zerowania modułu sterującego szyb elektrycznych.

53.Przeprowadzić jazdę próbną.