Sprawdzanie i wymiana MTF

1.Zaparkować samochód na poziomej powierzchni i wyłączyć zapłon.

2.Upewnić się, że znane są kody zabezpieczające radia i systemu nawigacyjnego; zanotować częstotliwości zaprogramowanych stacji radiowych.
Odłączyć od akumulatora najpierw przewód ujemny (-), a następnie przewód dodatni (+). Wymontować akumulator.

3.Wymontować podstawę akumulatora.

 

4.Wymontować osłonę dolną silnika.

5.Wykręcić korek kontroli oleju (A) i wyjąć podkładkę (B). Sprawdzić stan płynu. Jeżeli olej jest zanieczyszczony, odkręcić korek spustowy (C) i wyjąć podkładkę (D).

 

6.Zamontować korek spustowy z nową podkładką uszczelniającą.

7.Wykręcić korek wlewu oleju (A) i wyjąć podkładkę (B).

 

8.Wlewać olej przekładniowy przez otwór korka wlewu oleju , aż olej przekładniowy zacznie wypływać przez otwór (A) korka kontroli oleju.

 

9.Gdy płyn przestanie wypływać, wkręcić korek kontroli oleju (B) z nową podkładką (C).

Ilość oleju 
2,2 l w przypadku wymiany oleju 
2,5 l w przypadku naprawy 


Używać tylko oleju przekładniowego do ręcznych skrzyń biegów Honda (MTF). Stosowanie oleju silnikowego może utrudnić zmianę biegów, ponieważ tego typu olej nie zawiera odpowiednich dodatków.

10.Wkręcić korek wlewu oleju (A) z nową podkładką (B).

 

11.Zamontować podstawę akumulatora.

 

12.Zamontować akumulator. Podłączyć do akumulatora najpierw przewód dodatni (+), a następnie przewód ujemny (-).

13.Wprowadzić kod zabezpieczający radio i system nawigacyjny, następnie ustawić częstotliwości stacji radiowych zaprogramowanych przez klienta.

14.Przeprowadzić procedurę zerowania modułu sterującego szyb elektrycznych.

15.Zamontować osłonę dolną silnika.