Wymontowanie zespołu ręcznej skrzyni biegów (M/T)

UWAGA: Używać pokrowców na błotniki, aby uniknąć porysowania powierzchni lakierowanych.

1.Upewnić się, że znane są kody radia i systemu nawigacyjnego zabezpieczające przed kradzieżą, następnie zanotować częstotliwości zaprogramowanych stacji radiowych.
Odłączyć od akumulatora najpierw przewód ujemny (-), a następnie przewód dodatni (+). Wymontować akumulator.

2.Wymontować poduszkę powietrzną kierowcy i koło kierownicy.

3.Wymontować pokrywę (A) przegubu kolumny kierowniczej.

 

4.Zrobić znak (B) na przegubie kolumny kierowniczej (C) i wałku zębnika (D), a następnie odłączyć przegub od wałka zębnika.

5.Wymontować obudowę filtra powietrza.

6.Wymontować podstawę akumulatora (A).

 

7.Wymontować wspornik podstawy akumulatora (B).

8.Rozłączyć złączkę czujnika prędkości wałka napędowego (A), złączkę wyłącznika świateł cofania (B) i złączkę elektrozaworu blokady wstecznego biegu (C).

 

9.Ostrożnie wymontować siłownik bez zginania sztywnego przewodu sprzęgła. Po wymontowaniu siłownika nie naciskać pedału sprzęgła.

 

10.Wymontować podporę obudowy filtra powietrza A i B.

 

11.Wynotować wspornik wiązki przewodów (A), a następnie usunąć spinki linki zmiany biegów (B) i odłączyć linki zmiany biegów (C) od wspornika linki (D).

 

12.Wymontować wspornik linki (A) z górnej części obudowy skrzyni biegów.

 

13.Wymontować osłonę wiązki przewodów (A) i uchwyt wiązki przewodów (B).

 

14.Wymontować górne śruby (A) mocujące skrzynię biegów.

 

15.Wymontować osłonę silnika.

16.Wymontować osłonę wiązki przewodów (A). Zamocować wieszak silnika (B) w gwintowanych otworach głowicy silnika.

UWAGA: Należy odchylić wieszak silnika i zamocować elastyczny przewód paliwowy oraz przewód powietrzny.

 

17.Zamocować do silnika wciągarkę łańcuchową (C).

18.Odkręcić śrubę poduszki skrzyni biegów (A), nakrętki (B) oraz śrubę przewodu masowego (C).

 

19.Wykręcić kołki gwintowane (A).

 

20.Podnieść samochód i upewnić się, że jest pewnie podparty.

21.Wymontować osłonę dolną silnika.

 

22.Spuścić olej ze skrzyni biegów. Ponownie przykręcić śrubę spustową.

23.Oddzielić zwrotnicę od dolnego wahacza.

24.Rozłączyć łącznik przedniego stabilizatora.

25.Odkręcić śruby mocujące dolny drążek skrętny.

 

26.Wyjąć zawleczkę (A) z nakrętki (B) przegubu kulistego drążka kierowniczego, poluzować nakrętkę.

 

27.Za pomocą narzędzia specjalnego odłączyć od zwrotnicy przegub kulowy drążka kierowniczego.

28.Rozłączyć złączki EPS.

 

29.Odłączyć od przedniej ramy pomocniczej (B) gumowy element mocujący rurę wydechową (A).

 

30.Podeprzeć ramę pomocniczą podnośnikiem.

 

31.Wymontować przednią ramę pomocniczą z przekładnią kierowniczą.

 

32.Wymontować wewnętrzne przeguby półosi napędowych.

33.Wymontować wałek pośredni.

34.Odłączyć sztywny przewód chłodnicy powietrza doładowującego.

 

35.Umieścić podnośnik pod skrzynią biegów i wykręcić śruby dolnego mocowania skrzyni biegów.

 

 

36.Odsuwać skrzynię biegów od silnika, aż wałek główny skrzyni biegów wyjdzie z tarczy dociskowej sprzęgła i opuścić skrzynię biegów na podnośniku.

37.Wymontować ze skrzyni biegów (D) osłonę (A), widełki wyciskowe (B) i łożysko wyciskowe (C).