Wymontowanie półosi napędowej

Wymagane narzędzia specjalne
Ściągacz przegubów kulowych, 28 mm (  07MAC-SL00201)
 



1.Podnieść przód samochodu i podeprzeć go podstawkami zabezpieczającymi w odpowiednich miejscach.

2.Odkręcić nakrętki kół i wymontować koła przednie.

 

3.Odgiąć zagniecenie kołnierza (A) nakrętki, następnie odkręcić nakrętkę (B) piasty koła.

4.Spuścić olej ze skrzyni biegów. Wkręcić korek spustowy z nową podkładką:


5.Wymontować łącznik stabilizatora (A) ze stabilizatora (B).

 

6.Wymontować zawleczkę (A) z nakrętki koronowej (B) sworznia przegubu kulistego wahacza dolnego i wykręcić nakrętkę.

UWAGA:
  • Aby uniknąć uszkodzenia przegubu kulistego, na gwint przegubu założyć nakrętkę sześciokątną.
  • Ściągacz należy zakładać ostrożnie, aby nie uszkodzić osłony przegubu kulistego.

 

7.Używając narzędzia specjalnego odłączyć przegub kulowy od wahacza dolnego (C).

8.Odciągnąć zwrotnicę i wymontować przegub zewnętrzny półosi z piasty przedniego koła, używając plastikowego młotka.

 

9.Lewa i prawa półoś napędowa ręcznej skrzyni biegów SPLM, lewa półoś napędowa ręcznej skrzyni biegów SPHM: Za pomocą drążka podważyć przegub wewnętrzny i wymontować go z mechanizmu różnicowego.
Prawa półoś napędowa ręcznej skrzyni biegów SPHM: Wybijakiem i młotkiem wybić przegub wewnętrzny z wałka pośredniego. Wymontować kompletną półoś napędową. Nie ciągnąć za półoś, bo może dojść do rozłączenia przegubu wewnętrznego. Półoś wyciągać wzdłuż osi przegubu, aby nie uszkodzić uszczelniacza.

Lewa i prawa półoś napędowa ręcznej skrzyni biegów SPLM: 

Lewa półoś napędowa ręcznej skrzyni biegów SPHM 

Prawa półoś napędowa ręcznej skrzyni biegów SPHM