Wymagane narzędzia specjalne
Narzędzie do montażu, demontażu piasty ( 07GAF-SE00100)
1. | Podnieść przód samochodu i podeprzeć go w odpowiednich miejscach podstawkami. |
2. | Odkręcić nakrętki koła (A) i wymontować przednie koło.
|
3. | Wykręcić śrubę (A) mocującą elastyczny przewód hamulcowy.
|
4. | Wykręcić śruby mocujące wspornik zacisku hamulca (B) i wymontować zespół zacisku (C) ze zwrotnicy. Aby uniknąć uszkodzenia zacisku lub przewodów hamulcowych, podwiesić zacisk na drucie przymocowanym do podwozia. Nie skręcać nadmiernie przewodu hamulcowego. UWAGA: Podczas montażu wymienić podkładkę przyklejoną na klocku wewnętrznym lub zewnętrznym. |
5. | Wymontować czujnik koła (A) ze zwrotnicy (B). Nie odłączać złączki czujnika koła.
|
6. | Odgiąć zagięcie (A) i wykręcić nakrętkę trzpienia (B).
|
7. | Wykręcić 6-milimetrowe śruby zabezpieczające tarczę hamulcową (A).
|
8. | Wymontować tarczę hamulca (C) z piasty przedniej. UWAGA: Jeżeli tarcza hamulcowa jest zablokowana na piaście przedniej. Wkręcić dwie śruby 8 x 1,25 mm (C) w tarczę hamulcową, by ściągnąć ją z piasty. Obrócić każdą śrubę o 90 stopni na raz, aby zapobiec zacinaniu się tarczy hamulca. |
9. | Wyciągnąć zawleczkę (A) przegubu kulowego końcówki drążka kierowniczego i odkręcić nakrętkę (B). UWAGA: Podczas montażu po dokręceniu nakrętki założyć nową zawleczkę i zgiąć koniec zawleczki w sposób pokazany na rysunku.
|
10. | Odłączyć przegub kulowy drążka kierowniczego od zwrotnicy za pomocą narzędzia specjalnego.. |
11. | Wyciągnąć zawleczkę (A) z przegubu kulowego dolnego wahacza i odkręcić nakrętkę (B). UWAGA: Podczas montażu po dokręceniu nowej nakrętki koronowej założyć nową zawleczkę.
|
12. | Odłączyć dolny przegub kulowy od zwrotnicy za pomocą narzędzia specjalnego. |
13. | Wykręcić śruby amortyzatora (A) i nakrętki kołnierzowe (B) z amortyzatora. UWAGA: Podczas montażu zamontować nowe śruby amortyzatora i nowe nakrętki kołnierzowe.
|
14. | Wymontować przegub zewnętrzny półosi napędowej (C) ze zwrotnicy (D), uderzając koniec półosi napędowej (E) plastikowym młotkiem i odciągając piastę, następnie wymontować zwrotnicę. UWAGA: Nie ciągnąć półosi napędowej na zewnątrz. Może to doprowadzić do rozłączenia przegubu wewnętrznego półosi napędowej. |
15. | Zamontować zwrotnicę/piastę w odwrotnej kolejności do procedury wymontowania, zwracając uwagę na następujące punkty:
|
1. | Oddzielić piastę (A) od zwrotnicy (B), używając narzędzia specjalnego i prasy hydraulicznej. Ustawić zwrotnicę na przystawce (C) prasy hydraulicznej lub innym odpowiednim narzędziu. Uważać, aby nie uszkodzić osłony przeciwbryzgowej. Trzymać piastę, aby nie upadła po wyciśnięciu.
|
2. | Wycisnąć bieżnię wewnętrzną łożyska koła (A) z piasty (B), używając narzędzia specjalnego i ogólnie dostępnego ściągacza łożysk (C) oraz prasy.
|
3. | Wymontować osłonę (A) i pierścień sprężysty (B) ze zwrotnicy.
|
4. | Wycisnąć łożysko koła (A) ze zwrotnicy (B) używając narzędzia specjalnego i prasy.
|
5. | Przed ponownym montażem dokładnie umyć zwrotnicę i piastę w silnym strumieniu rozpuszczalnika. |
6. | Wcisnąć nowe łożysko koła (A) do zwrotnicy (B), używając starego łożyska (C), płyty stalowej (D), narzędzia specjalnego i prasy. UWAGA:
|
7. | Zamontować pierścień sprężysty (A) w zwrotnicy.
|
8. | Zamontować osłonę przeciwbryzgową (B) i wkręcić wkręty (C) odpowiednim momentem. |
9. | Zamontować piastę (A) w zwrotnicy (B), używając przedstawionych narzędzi specjalnych i prasy hydraulicznej. Uważać, aby nie uszkodzić osłony przeciwbryzgowej (C).
|