Wymiana zwrotnicy/piasty koła przedniego

Rysunek zestawieniowy

 

Wymagane narzędzia specjalne
Narzędzie do montażu, demontażu piasty (  07GAF-SE00100)
 

Ściągacz przegubów kulowych, 28 mm (  07MAC-SL00201)
 
Nasadka 62 x 68 mm (  07746-0010500)
 
Prowadnica (  07749-0010000)
 
Podstawa (  07965-SD90100)
 



Wymontowanie zwrotnicy


1.Podnieść przód samochodu i podeprzeć go w odpowiednich miejscach podstawkami.

2.Odkręcić nakrętki koła (A) i wymontować przednie koło.

 

3.Wykręcić śrubę (A) mocującą elastyczny przewód hamulcowy.

 

4.Wykręcić śruby mocujące wspornik zacisku hamulca (B) i wymontować zespół zacisku (C) ze zwrotnicy. Aby uniknąć uszkodzenia zacisku lub przewodów hamulcowych, podwiesić zacisk na drucie przymocowanym do podwozia. Nie skręcać nadmiernie przewodu hamulcowego.

UWAGA: Podczas montażu wymienić podkładkę przyklejoną na klocku wewnętrznym lub zewnętrznym.

5.Wymontować czujnik koła (A) ze zwrotnicy (B). Nie odłączać złączki czujnika koła.

 

6.Odgiąć zagięcie (A) i wykręcić nakrętkę trzpienia (B).

 

7.Wykręcić 6-milimetrowe śruby zabezpieczające tarczę hamulcową (A).

 

8.Wymontować tarczę hamulca (C) z piasty przedniej.

UWAGA: Jeżeli tarcza hamulcowa jest zablokowana na piaście przedniej. Wkręcić dwie śruby 8 x 1,25 mm (C) w tarczę hamulcową, by ściągnąć ją z piasty. Obrócić każdą śrubę o 90 stopni na raz, aby zapobiec zacinaniu się tarczy hamulca.

9.Wyciągnąć zawleczkę (A) przegubu kulowego końcówki drążka kierowniczego i odkręcić nakrętkę (B).

UWAGA: Podczas montażu po dokręceniu nakrętki założyć nową zawleczkę i zgiąć koniec zawleczki w sposób pokazany na rysunku.

 

10.Odłączyć przegub kulowy drążka kierowniczego od zwrotnicy za pomocą narzędzia specjalnego..

11.Wyciągnąć zawleczkę (A) z przegubu kulowego dolnego wahacza i odkręcić nakrętkę (B).

UWAGA: Podczas montażu po dokręceniu nowej nakrętki koronowej założyć nową zawleczkę.

 

12.Odłączyć dolny przegub kulowy od zwrotnicy za pomocą narzędzia specjalnego.

13.Wykręcić śruby amortyzatora (A) i nakrętki kołnierzowe (B) z amortyzatora.

UWAGA: Podczas montażu zamontować nowe śruby amortyzatora i nowe nakrętki kołnierzowe.

 

14.Wymontować przegub zewnętrzny półosi napędowej (C) ze zwrotnicy (D), uderzając koniec półosi napędowej (E) plastikowym młotkiem i odciągając piastę, następnie wymontować zwrotnicę.

UWAGA: Nie ciągnąć półosi napędowej na zewnątrz. Może to doprowadzić do rozłączenia przegubu wewnętrznego półosi napędowej.

Montaż zwrotnicy


15.Zamontować zwrotnicę/piastę w odwrotnej kolejności do procedury wymontowania, zwracając uwagę na następujące punkty:

  • Uważać, by nie uszkodzić osłony przegubu kulistego podczas montażu zwrotnicy.
  • Dokręcić wszystkie elementy mocujące wymaganym momentem obrotowym.
  • Przed zamontowaniem dolnego przegubu kulowego do zwornicy usunąć smar z części gwintowanej i stożkowej sworznia przegubu kulowego, z otworu montażowego zwrotnicy oraz z gwintu i powierzchni przylegania nakrętki koronowej.
  • Najpierw zamontować wszystkie elementy, lekko dokręcając śruby i nakrętki, a następnie podnieść zawieszenie, aby dociążyć je ciężarem samochodu przed ostatecznym dokręceniem wymaganymi momentami.
  • Dokręcić nakrętkę koronową do dolnej wartości momentu dokręcania, następnie dokręcić ją na tyle, aby ustawić szczelinę w linii z otworem zawleczki w przegubie kulowym. Nie ustawiać nakrętki koronowej przez jej poluzowanie.
  • Do montażu użyć nowej nakrętki piasty.
  • Przed wkręceniem nakrętki piasty, nałożyć niewielką ilość oleju silnikowego na powierzchnię przylegającą nakrętki. Po dokręceniu użyć wybijaka, aby oprzeć występ nakrętki piasty o półoś napędową.
  • Przed założeniem tarczy hamulca oczyścić powierzchnie współpracy przodu piasty i wnętrza tarczy hamulca.
  • Przed zamontowaniem koła oczyścić powierzchnię współpracy tarczy hamulca i wnętrza koła.
  • Sprawdzić geometrię kół i wyregulować w razie potrzeby.

Wymiana łożyska koła


1.Oddzielić piastę (A) od zwrotnicy (B), używając narzędzia specjalnego i prasy hydraulicznej. Ustawić zwrotnicę na przystawce (C) prasy hydraulicznej lub innym odpowiednim narzędziu. Uważać, aby nie uszkodzić osłony przeciwbryzgowej. Trzymać piastę, aby nie upadła po wyciśnięciu.

 

2.Wycisnąć bieżnię wewnętrzną łożyska koła (A) z piasty (B), używając narzędzia specjalnego i ogólnie dostępnego ściągacza łożysk (C) oraz prasy.

 

3.Wymontować osłonę (A) i pierścień sprężysty (B) ze zwrotnicy.

 

4.Wycisnąć łożysko koła (A) ze zwrotnicy (B) używając narzędzia specjalnego i prasy.

 

5.Przed ponownym montażem dokładnie umyć zwrotnicę i piastę w silnym strumieniu rozpuszczalnika.

6.Wcisnąć nowe łożysko koła (A) do zwrotnicy (B), używając starego łożyska (C), płyty stalowej (D), narzędzia specjalnego i prasy.

UWAGA:
  • Łożysko koła montować z impulsatorem magnetycznym czujnika koła (E) (kolor brązowy) skierowanym do wnętrza zwrotnicy.
  • Usunąć wszelkie ślady zaolejenia, smaru, kurzu, opiłków metalu i innych obcych materiałów z powierzchni impulsatora.
  • Wszystkie narzędzia magnetyczne trzymać z dala od impulsatora.
  • Uważać, aby nie uszkodzić powierzchni impulsatora podczas montażu łożyska koła.

 

7.Zamontować pierścień sprężysty (A) w zwrotnicy.

 

8.Zamontować osłonę przeciwbryzgową (B) i wkręcić wkręty (C) odpowiednim momentem.

9.Zamontować piastę (A) w zwrotnicy (B), używając przedstawionych narzędzi specjalnych i prasy hydraulicznej. Uważać, aby nie uszkodzić osłony przeciwbryzgowej (C).