Zamontowanie miski olejowej silnika

1.Usunąć cały stary uszczelniacz z powierzchni przylegania miski olejowej, ze śrub i otworów śrub.

2.Oczyścić i osuszyć powierzchnie przylegania miski olejowej.

3.Nałożyć równomiernie pastę uszczelniającą, numer katalogowy 08C70-K0234M lub 08C70-
K0334M, na powierzchnię bloku silnika przylegającą do miski olejowej.

UWAGA: Nie montować podzespołów, jeśli od nałożenia pasty uszczelniającej upłynęło ponad 5 minut. Zamiast tego usunąć warstwę starej pasty i nałożyć nową pastę uszczelniającą.

 

4.Zamontować miskę olejową.

5.Dokręcić śruby w dwóch lub trzech krokach. Na koniec dokręcić kolejno wszystkie śruby momentem 12 N·m
(1,2 kG·m). Wytrzeć nadmiar uszczelniacza z każdej strony koła pasowego i koła zamachowego wału korbowego.

UWAGA:
  • Odczekać przynajmniej 30 minut przed napełnieniem silnika olejem.
  • Nie uruchamiać silnika przed upływem 3 godzin od zamontowania miski olejowej.

 

6.Wkręcić śruby mocujące skrzynię biegów.

 

7.Zamontować wspornik sprężarki A/C.

8.Zamontować rurkę miarki (A), zakładając nowy O-ring (B).

 

9.Zamontować miarkę.

10.Zamontować czujnik ciśnienia oleju silnika.

11.Przykręcić dwie śruby (A) zabezpieczające uchwyt wiązki przewodów.

 

12.Podłączyć złączkę czujnika poziomu oleju silnikowego (B), a następnie zamontować pokrywę złączki czujnika poziomu oleju (C).

13.Zamontować wspornik dolnego drążka skrętnego (A).

 

14.Zamontować usztywniacz wspornika (B), następnie wkręcić śruby mocujące w pokazanej kolejności.

15.Jeśli silnik znajduje się w samochodzie, wykonać poniższe czynności.

16.Poluzować śrubę mocującą (A) górnego drążka skrętnego.

 

17.Zamontować dolny drążek skrętny, następnie dokręcić nowe śruby mocujące dolnego drążka skrętnego w przedstawionej kolejności.

 

18.Dokręcić śrubę mocującą górny drążek skrętny.

 

19.Zamontować sztywny przewód wlotowy chłodnicy powietrza doładowującego (A) do przewodu wylotowego turbosprężarki (B), a następnie zamontować wspornik (C) sztywnego przewodu wlotowego chłodnicy powietrza doładowującego.

 

20.Lekko przykręcić śruby mocujące (D) sztywnego przewodu wlotowego chłodnicy powietrza doładowującego. Ustawić znak (E) na sztywnym przewodzie wlotowym chłodnicy powietrza doładowującego w jednej linii ze znakiem (F) na przewodzie wylotowym turbosprężarki, a następnie przesunąć przewód wylotowy turbosprężarki nad sztywnym przewodem wlotowym powietrza doładowującego, aż koniec przewodu zetknie się z wybrzuszeniem (G).

21.Dokręcić śruby mocujące sztywny przewód wlotowy chłodnicy powietrza doładowującego i przymocować przewód wylotowy turbosprężarki za pomocą paska (H), a następnie zamontować przewód wlotowy chłodnicy powietrza doładowującego (I) i przymocować przewód za pomocą paska (J).

22.Zamontować osłonę dolną silnika.

 

23.Zamontować sprężarkę A/C.

24.Zamontować alternator.

25.Zamontować pasek napędowy.

26.Napełnić silnik olejem silnikowym.