Demontaż przednich nadkoli
28 V 2016
Demontaż przednich nadkoli może być konieczny np. w przypadku wymiany na nowe, wymiany żarówek kierunkowskazów, montażu świateł do jazdy dziennej czy wykonania zabezpieczenia antykorozyjnego samochodu.
TUTAJ można zobaczyć, jak zgodnie z instrukcją serwisową powinien wyglądać proces demontażu.
Ponieważ do montażu świateł dziennych nie było potrzeby całkowitego zdjęcia nadkoli, niżej pokazany jest opis tylko częściowego demontażu.
Najwygodniej pracuje się po podniesieniu przodu auta
podnośnikiem.
Zaczynamy od odpięcia spinki (w kółku zielonym) i odkręcenia dwóch wkrętów
(w kółkach czerwonych) przytrzymujących przednią osłonę;
Dalej należy odpiąć część spinek i odkręcić wkręt przytrzymujący nadkole zgodnie z rysunkiem i odczepić zaczepy łączące nadkole z osłoną silnika (kolor niebieski);
Wypinanie listwy
ochronnej;
Delikatnie odchylając listwę i podważając ją w miejscach
gdzie znajdują się spinki mocujące ją do karoserii, krok po kroku posuwając się
od przodu w kierunku tyłu demontujemy element.
Widok od strony pasażera;
Widok na częściowo odpięte listwy i zdemontowane nadkole;