JS DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com

Testy czystości przepustnicy

 

        Zgodnie z "Tabelą usuwania objawów usterek układu paliwowego i emisji"  obserwując w swoim samochodzie objawy, które mogą sugerować zabrudzenie przepustnicy;

- Utrudnione uruchamianie - lampka MIL jest sprawna, brak kodów DTC,
- Obroty zimnego „szybkiego” biegu jałowego są zbyt niskie - lampka MIL jest sprawna, brak kodów DTC,
- Obroty zimnego „szybkiego” biegu jałowego są zbyt wysokie - lampka MIL jest sprawna, brak kodów DTC,
- Po rozgrzaniu obroty biegu jałowego są poniżej wymaganych, bez obciążenia - lampka MIL jest sprawna, brak kodów DTC,
- Po rozgrzaniu obroty biegu jałowego spadają podczas kręcenia kołem kierownicy - lampka MIL jest sprawna, brak kodów DTC,
- Wahania obrotów biegu jałowego -lampka MIL jest sprawna, brak kodów DTC,
- Mała moc - lampka MIL jest sprawna, brak kodów DTC,
- Silnik gaśnie - lampka MIL jest sprawna, brak kodów DTC.

Niżej opisano testy, po wykonaniu których istnieje duże prawdopodobieństwo wstępnego określenia konieczność czyszczenia przepustnicy.

Testy te wykonuje się bez demontażu przepustnicy, jedynie na podstawie "Instrukcji serwisowej" i za pomocą komputera z oprogramowaniem "Honda Diagnostic System" (HDS) i polegają na;

1. Sprawdzeniu obrotów biegu jałowego - pomiary na podstawie "Instrukcji serwisowej",
2. Kontroli współczynnika zablokowania - wykonując w programie HDS: "Test DBW",
3. Kontroli nagromadzenie nagaru - wykonując w programie HDS: "Test obudowy przepustnicy", 
4. Kontroli nauczania "TP" (czujnik położenia przepustnicy) - wykonując w programie HDS: "Test ETCS".

 

1. Sprawdzenie obrotów biegu jałowego - pomiary na podstawie "Instrukcji serwisowej";

Niżej można zobaczyć, jak zgodnie z instrukcją serwisową powinna wyglądać taka procedura (Instrukcja serwisowa dla wer. FN1 wskazuje wyższą wartość obrotów jałowych bez obciążenia);

 


2. Kontrola współczynnika zablokowania - wykonanie w programie HDS: "Testu DBW";

Niestety tego tego testu nie mogę pokazać, ponieważ nie udało mi się go wykonać.

Na podstawie informacji zawartych w "Instrukcji serwisowej" i pliku "Pomocy" programu "HDS" (Honda Diagnostic System), po wykonaniu sprawdzenia obrotów biegu jałowego, za pomocą "HDS" należy skontrolować  współczynnik zablokowania "DBW".
Parametr ten "wskazuje współczynnik niedrożności spowodowanej osadem węgla w przepustnicy elektronicznej "DBW" wyliczony przez moduł "ECU" i jest on związany z "nauczaniem pozycji przepustnicy".
Jeżeli współczynnik ten sugeruje zabrudzenie przepustnicy (parametr ten wskazuje prawie 100%), można w programie "HDS" dodatkowo określić, czy należy oczyścić obudowę przepustnicy, następującymi sposobami;
- Skontrolować nagromadzenie nagaru za pomocą "Testu obudowy przepustnicy"
- Sprawdzić w "Systemie PGM-FI" "KONTROLĘ NAUCZANIA TP" za pomocą "Testu ETCS"


3. Kontrola nagromadzenie nagaru - wykonanie w programie HDS: "Testu obudowy przepustnicy";

Opis krok po kroku;

   

 
4. Kontrola nauczania "TP" (czujnika położenia przepustnicy) - wykonanie w programie HDS: "Testu ETCS";

Komputer steruje przekaźnikiem "TAC" i aktywuje zawór przepustnicy.
Test ten potwierdza, czy wartość nauczania TP jest zawarta w określonych granicach. Wartość nauczania uzależniona jest od nagromadzenia sadzy wokół korpusu przepustnicy i jest zapisywana w module ECM/PCM. Jeśli przekroczy ona limit, należy oczyścić korpus przepustnicy oraz wyzerować jej wartość.

Opis krok po kroku;