Odczytywanie usterek układu MICU
Poniższy opis został skopiowany z "Instrukcji Serwisowej";
UWAGA: Stosować tylko, jeżeli HDS nie jest dostępny.
Opis systemu
Tryb testowy 1
Komunikację B-CAN można sprawdzić w trybie testowym 1, a oświetlenie sufitowe
wskazuje kod DTC za pośrednictwem schematu migania.
Tryb testowy 2
W trybie testowym 2 można sprawdzić obwody przełącznika i czujnika do modułu
MICU. Niektóre obwody przełącznika i czujnika podłączone do modułu zestawu
wskaźników (obrotomierz) i modułu zdalnego sterowania zamkami/immobilizera można
również sprawdzić, gdy linia B-CAN jest prawidłowa.
Tryb testowy 1
Wymagane narzędzia specjalne - Złączka zwierająca MPCS ( 07WAZ-0010100):
1. Sprawdzić bezpiecznik nr 16 (15 A) w skrzynce bezpieczników pod pokrywą
silnika i bezpiecznik nr 10 (7,5 A) w skrzynce bezpieczników pod deską
rozdzielczą. Jeśli bezpiecznik jest przepalony, znaleźć i usunąć przyczynę, a
następnie wymienić bezpiecznik.
2. Zdjąć dolną osłonę deski rozdzielczej po stronie kierowcy.
3. Ustawić przełącznik oświetlenia sufitowego w położeniu „DOOR” (położenie
środkowe). Zamknąć wszystkie drzwi. Włączyć zapłon (II). Jeśli pas
bezpieczeństwa kierowcy jest odpięty, generowany jest sygnał dźwiękowy.
4. Podłączyć złączkę zwierającą MPCS (A) do złączki serwisowej MICU (B), a
następnie włączyć przełącznik (C).
5. Po około 5 sekundach oświetlenie sufitowe powinno zaświecić się na 2 sekundy,
zgasnąć, a następnie zamigać na 0,2 sekundy. Oznacza to, że został uruchomiony
tryb testu 1 funkcji samodiagnostycznych.
UWAGA: Jeśli oświetlenie sufitowe nie włącza się i nie miga, sprawdzić, czy
obwód SCS jest sprawny.
6. Po około 1 sekundzie po kroku 5 oświetlenie sufitowe będzie migało,
wskazywało kod DTC i powtarzało ten stan co 3 sekundy. Jeśli jest więcej niż
jeden DTC, układ będzie sygnalizował je rosnąco, zaczynając od DTC o
najmniejszym numerze. Usuwać kody usterek (DTC) w następujący sposób:
DTC |
Przyczyna i usuwanie usterek |
1 | MICU nie może odebrać sygnałów wysyłanych z MICU (kontrola wysyłanych sygnałów), lub MICU nie może odebrać sygnałów z modułu zestawu wskaźników (obrotomierz). Jeśli wskazywany jest tylko kod DTC 1, zamieniać kolejno moduł zestawu wskaźników (obrotomierz) i MICU na inne, dobre sprawdzone w działaniu i sprawdzać DTC po każdej zamianie. |
Anulowanie trybu testowego 1
UWAGA: Aby anulować tryb testowy 1, wyłączyć wyłącznik złączki zwierającej MICU
na więcej niż 10 sekund lub wyłączyć zapłon.
Tryb testowy 2
1. W trybie testowym 1, wyłączyć wyłącznik złączki zwierającej MPCS (A) na około
5 do 10 sekund, a następnie ponownie go włączyć.
2. Oświetlenie sufitowe powinno zaświecić się na 2 sekundy, zgasnąć, a następnie
mignąć dwukrotnie z przerwami co 0,2 sekundy. Oznacza to, że system przeszedł z
trybu "testu 1" do trybu "testu 2".
3. Ciągle w trybie testowym 2 uruchomić wyłączniki opisane w tabeli poniżej.
Jeśli obwód jest sprawny, oświetlenie sufitowe mignie jednokrotnie. Jeśli obwód
jest uszkodzony, oświetlenie sufitowe nie miga.
Jeśli oświetlenie sufitowe nie miga nawet po uruchomieniu wyłącznika, sprawdzić
dwa lub trzy inne obwody wymienione w tabeli. Jeśli oświetlenie sufitowe miga
dla każdego obwodu, obwody dodatkowe są sprawne, usunąć zwarcie lub przerwę w
obwodzie, którego test zakończył się niepowodzeniem w 3.
Jeśli oświetlenie sufitowe nie mignie ponownie, ta usterka w wielu obwodach
oznacza, że moduł sterujący został uszkodzony bez wywoływania kodu DTC.
Sprawdzić kilka następnych obwodów. Jeśli one także są uszkodzone,
wykonać test
wejściowy MICU. Jeśli żaden z testów nie wskaże niesprawności, zmieniać w
podanej kolejności MICU lub moduł zestawu wskaźników (obrotomierz) na dobre,
sprawdzone w działaniu i sprawdzać ponownie. Jeśli układ działa prawidłowo,
zamieniona część jest uszkodzona; wymienić ją.
Przełącznik blokady drzwi kierowcy (ZABLOKOWANY) Przełącznik blokady drzwi kierowcy (ZABLOKOWANY) Wyłącznik przycisku blokady drzwi kierowcy (ODBLOKOWANE) Wyłącznik przycisku blokady drzwi kierowcy (ZABLOKOWANE) Wyłącznik bębenka zamka drzwi kierowcy (ODBLOKOWANY) Wyłącznik bębenka zamka drzwi kierowcy (ZABLOKOWANY) Wyłącznik blokady drzwi pasażera (ODBLOKOWANY) Wyłącznik blokady drzwi pasażera z przodu (ZABLOKOWANY) Wyłącznik przycisku blokady drzwi pasażera (ODBLOKOWANIE) Wyłącznik przycisku blokady lewych drzwi tylnych (ODBLOKOWANIE) Wyłącznik przycisku blokady prawych drzwi tylnych (ODBLOKOWANIE) Wyłącznik drzwi kierowcy Wyłącznik drzwi pasażera z przodu Wyłącznik lewych drzwi tylnych Wyłącznik prawych drzwi tylnych Wyłącznik zamka drzwi bagażnika Przełącznik audio Przełącznik zmiany prędkości wycieraczki przedniej szyby (HI/LO) Przełącznik zmiany prędkości wycieraczki przedniej szyby (INT/LO) |
Przełącznik MIST wycieraczek
szyby przedniej Wyłącznik spryskiwaczy szyby przedniej Sterownik przerywanej pracy wycieraczek szyby przedniej Przełącznik kierunkowskazu (LEWY) Przełącznik kierunkowskazu (PRAWY) Wyłącznik świateł awaryjnych Wyłącznik reflektorów (WŁ.) Wyłącznik reflektorów (WYŁ.) Wyłącznik oświetlenia Przełącznik zmiany świateł Wyłącznik sygnału świetlnego Wyłącznik pokrywy silnika (z zabezpieczeniem) Czujnik położenia pedału hamulca Wyłącznik klamki drzwi bagażnika Wyłącznik przednich świateł przeciwmgielnych Wyłącznik tylnych świateł przeciwmgielnych Przełącznik audio Czujnik kluczyka w stacyjce (stacyjka) |
Anulowanie trybu testowego 2
UWAGA: Aby skasować tryb testu 2, odłączyć złączkę MPCS od multipleksowej
złączki testowej na dłużej niż 10 sekund lub wyłączyć zapłon.