| 1. | Podnieść przód samochodu i podeprzeć go w odpowiednich miejscach podstawkami. |
| 2. | Wymontować przednie koło. |
| 3. | Odłączyć łącznik stabilizatora (A) z amortyzatora (B).
|
| 4. | Z amortyzatora wymontować spinki (C) wiązki czujnika koła i wspornika (D) przewodu hamulcowego. Nie odłączać złączki czujnika koła. |
| 5. | Wykręcić śruby amortyzatora (A) i nakrętki kołnierzowe (B) z amortyzatora (C).
|
| 6. | Wymontować pokrywę serwisową (A) i zawór (B).
|
| 7. | Wykręcić trzy nakrętki kołnierzowe (C) z górnej części amortyzatora. UWAGA:
|
| 8. | Wymontować zespół amortyzatora (A).
|
| 1. | Ścisnąć sprężynę amortyzatora, a następnie wymontować nakrętkę samokontrującą (A), przytrzymując wałek amortyzatora kluczem sześciokątnym (C). Nie ściskać sprężyny bardziej niż jest to konieczne, aby wykręcić nakrętkę.
|
| 2. | Zwolnić naciąg ścisku sprężyn, następnie rozmontować amortyzator, tak jak pokazano na rysunku zestawieniowym. |
| 3. | Zmontować wszystkie części z wyjątkiem poduszki górnego mocowania sprężyny, ogranicznika amortyzatora i śruby amortyzatora. |
| 4. | Nacisnąć na amortyzator ręką i sprawdzić płynne działanie w pełnym zakresie przy ściskaniu i rozprężaniu. Amortyzator powinien rozprężać się płynnie po zwolnieniu nacisku. Jeżeli nie jest sprawny, wystąpił wyciek gazu i należy wymienić amortyzator.
|
| 5. | Sprawdzić, czy występują wycieki oleju, nienaturalne odgłosy pracy i zacięcia podczas wykonywania testu. |
| 1. | Zamontować sprężynę (A) na łożysku mocowania amortyzatora (B), ustawiając część ustalającą (C).
|
| 2. | Ścisnąć sprężynę amortyzatora. |
| 3. | Zamontować wszystkie części z wyjątkiem nakrętki samokontrującej amortyzatora (A), jak pokazano na rysunku zestawieniowym.
|
| 4. | Ustawić w linii dolny koniec sprężyny i dolne gniazdo sprężyny. |
| 5. | Ustawić kąt wspornika (A) amortyzatora i podstawę (B) mocowania amortyzatora, tak aby oznaczenie „«” (C) było skierowane na zewnątrz.
|
| 6. | Zamontować nową nakrętkę samokontrującą (A).
|
| 7. | Przytrzymując wałek amortyzatora (B) kluczem sześciokątnym (C), dokręcić nową nakrętkę samokontrującą odpowiednim momentem. |
| 1. | Zamontować zespół amortyzatora (A) w ramie.
|
| 2. | Luźno założyć nowe nakrętki kołnierzowe (A). UWAGA: Po dokręceniu nakrętek kołnierzowych określonym momentem zamontować nakrętkę (B) i pokrywę serwisową (C).
|
| 3. | Luźno zamontować nowe śruby amortyzatora (A) i nakrętki kołnierzowe (B) do amortyzatora (C).
|
| 4. | Luźno zamontować łącznik stabilizatora (A) do amortyzatora. UWAGA: Zastosować nową nakrętkę kołnierzową.
|
| 5. | Do amortyzatora (D) zamontować spinki (B) wiązki przewodów czujnika koła i wspornik (D) przewodu hamulcowego. |
| 6. | Podnieść zawieszenie przednie za pomocą podnośnika podłogowego, aby obciążyć zawieszenie ciężarem samochodu. |
| 7. | Dokręcić śruby zaciskowe amortyzatora wymaganym momentem. |
| 8. | Dokręcić nakrętki kołnierzowe u góry amortyzatora i nakrętkę kołnierzową łącznika stabilizatora wymaganym momentem obrotowym. |
| 9. | Zamontować zawór i pokrywę serwisową. |
| 10. | Zamontować przednie koło. |
| 11. | Sprawdzić geometrię kół i wyregulować w razie potrzeby. |