Nie rozlewać płynu hamulcowego na samochód, może to uszkodzić lakier. Jeśli płyn został rozlany, natychmiast zmyć go wodą.
1. | Wersja RHD: Wymontować pokrywy podszybia. |
2. | Wersja RHD: Wymontować panel dolny podszybia. |
3. | Wersja LHD: Wymontować filtr powietrza: Wersja silnika L13A7, wersja silnika R18A2. |
4. | Upewnić się, że zapłon jest wyłączony, po czym odłączyć ujemny przewód od akumulatora i wyjąć go z przedziału silnikowego. |
5. | Odkręcić korek zbiornika i za pomocą strzykawki usunąć płyn hamulcowy ze zbiornika pompy hamulcowej, następnie wymontować śrubę (A) mocującą wspornik i zbiornik (B) płynu hamulcowego pompy sprzęgła.
|
6. | Wykręcić śrubę mocującą zbiornik płynu (C). |
7. | Zdjąć wspornika zbiornika (A).
|
8. | Rozłączyć złączkę czujnika poziomu płynu hamulcowego (A).
|
9. | Odłączyć przewody hamulcowe (B) od pompy hamulcowej (C). Aby uniknąć rozlania płynu, łączniki przewodów okryć ręcznikami warsztatowymi. |
10. | Odkręcić nakrętki mocujące pompę hamulcową (D) i wymontować podkładki (E). |
11. | Wymontować pompę hamulcową z serwa układu hamulcowego (F). Uważać, aby nie wygiąć ani nie uszkodzić przewodów hamulcowych podczas demontażu pompy hamulcowej. |
12. | Wymontować uszczelkę popychacza (G) z pompy hamulcowej. UWAGA: Podczas montażu ustawić nową uszczelkę popychacza w pompie hamulcowej stroną rowkowaną (H) w kierunku do pompy hamulcowej. |
13. | Zamontować pompę hamulcową w odwrotnej kolejności do procedury wymontowania i zwrócić uwagę, aby:
|
14. | Zamontować akumulator, a następnie podłączyć ujemny przewód do akumulatora. Ustawić zegar. |
15. | Odpowietrzyć układ hamulcowy. |
16. | Obrócić koła w celu sprawdzenia blokowania hamulców. |