Wymiana pompy hamulcowej



Nie rozlewać płynu hamulcowego na samochód, może to uszkodzić lakier. Jeśli płyn został rozlany, natychmiast zmyć go wodą.


UWAGA: Na rysunkach przedstawiono wersję RHD; wersja LHD jest podobna.

1.Wersja RHD: Wymontować pokrywy podszybia.

2.Wersja RHD: Wymontować panel dolny podszybia.

3.Wersja LHD: Wymontować filtr powietrza: Wersja silnika L13A7, wersja silnika R18A2.

4.Upewnić się, że zapłon jest wyłączony, po czym odłączyć ujemny przewód od akumulatora i wyjąć go z przedziału silnikowego.

5.Odkręcić korek zbiornika i za pomocą strzykawki usunąć płyn hamulcowy ze zbiornika pompy hamulcowej, następnie wymontować śrubę (A) mocującą wspornik i zbiornik (B) płynu hamulcowego pompy sprzęgła.

 

6.Wykręcić śrubę mocującą zbiornik płynu (C).

7.Zdjąć wspornika zbiornika (A).

 

8.Rozłączyć złączkę czujnika poziomu płynu hamulcowego (A).

 

9.Odłączyć przewody hamulcowe (B) od pompy hamulcowej (C). Aby uniknąć rozlania płynu, łączniki przewodów okryć ręcznikami warsztatowymi.

10.Odkręcić nakrętki mocujące pompę hamulcową (D) i wymontować podkładki (E).

11.Wymontować pompę hamulcową z serwa układu hamulcowego (F). Uważać, aby nie wygiąć ani nie uszkodzić przewodów hamulcowych podczas demontażu pompy hamulcowej.

12.Wymontować uszczelkę popychacza (G) z pompy hamulcowej.

UWAGA: Podczas montażu ustawić nową uszczelkę popychacza w pompie hamulcowej stroną rowkowaną (H) w kierunku do pompy hamulcowej.

13.Zamontować pompę hamulcową w odwrotnej kolejności do procedury wymontowania i zwrócić uwagę, aby:


14.Zamontować akumulator, a następnie podłączyć ujemny przewód do akumulatora. Ustawić zegar.

15.Odpowietrzyć układ hamulcowy.

16.Obrócić koła w celu sprawdzenia blokowania hamulców.