Usuwanie usterek wg DTC: L+AUTO

Wskaźnik DTC L i AUTO:  Moduł sterujący klimatem utracił komunikację z silnikiem regulacji mieszania powietrza po stronie kierowcy


1.Skasować kody DTC za pomocą HDS.

2.Wyłączyć i następnie włączyć (II) zapłon.

3.Za pomocą testera HDS lub modułu sterującego klimatem przeprowadzić funkcję samodiagnozy.

4.Sprawdzić, czy występują kody usterek (DTC).

Czy wskazywany jest kod DTC B2982 lub K i AUTO?


TAK - Przejść do usuwania usterek dla kodów DTC 2982 lub K i AUTO.


NIE - Przejść do punktu 5.


5.Sprawdzić, czy występują kody usterek (DTC).

Czy jest wskazywany kod DTC L i AUTO?


TAK - Przejść do punktu 6.


NIE - Usterka okresowa, sprawdzić, czy nie występują niepewne połączenia lub luzy na stykach obwodu modułu sterującego klimatem i regulacji mieszania powietrza po stronie kierowcy.n


6.Wyłączyć zapłon.

7.Rozłączyć złączkę 3-stykową silnika regulacji mieszania powietrza po stronie kierowcy.

8.Odłączyć złączkę 32-stykową modułu sterującego klimatem.

9.Sprawdzić ciągłość obwodu między wymienionymi niżej stykami złączki 32-stykowej modułu sterującego klimatem a stykami złączki 3-stykowej silnika regulacji mieszania powietrza po stronie kierowcy.

32-stykowa: 3-stykowa: 
Nr 25 Nr 3 
Nr 26 Nr 1 
Nr 27 Nr 2 

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Sprawdzić, czy nie występują niepewne połączenia lub luzy na stykach modułu sterującego klimatem i silnika regulacji mieszania powietrza po stronie kierowcy. Jeżeli połączenia są prawidłowe, wymienić silnik regulacji mieszania powietrza po stronie kierowcy.n


NIE - Naprawić przerwę w przewodach między modułem sterującym klimatem i silnikiem regulacji mieszania powietrza po stronie kierowcy.n