Usuwanie usterek wg DTC: B1206 (B+AUTO)

Kod DTC B1206 lub wskaźnik B i AUTO kodu DTC:Utracona komunikacja modułu sterującego klimatem z modułem zestawu wskaźników (OBROTOMIERZ) (komunikat ECT)


1.Skasować kody DTC za pomocą HDS.

2.Wyłączyć i następnie włączyć (II) zapłon.

3.Za pomocą testera HDS lub modułu sterującego klimatem przeprowadzić funkcję samodiagnozy.

4.Sprawdzić, czy występują kody usterek (DTC).

Czy wskazywany jest kod DTC B1206 lub B i AUTO?


TAK - Przejść do punktu 5.


NIE - Usterka okresowa, sprawdzić, czy nie występują niepewne połączenia lub luzy na stykach obwodu modułu zestawu wskaźników i modułu sterującego klimatem.n


5.W menu UKŁADY ELEKTRYCZNE NADWOZIA wybrać INFORMACJE O MODUŁACH.

6.W menu INFORMACJE O MODUŁACH wybrać PODŁĄCZONE MODUŁY.

Czy wykryto moduł zestawu wskaźników?


TAK - Zamienić moduł sterujący klimatem na inny sprawdzony w działaniu i ponownie sprawdzić. Jeśli objaw/wskazanie zniknie, wymienić oryginalny  moduł sterujący klimatem.n


NIE - Przejść do punktu 7.

7.Rozłączyć złączkę Q (16-stykową) skrzynki bezpieczników pod deską rozdzielczą.

8.Rozłączyć złączkę 36-stykową modułu zestawu wskaźników (OBROTOMIERZ).

9.Sprawdzić ciągłość między stykiem nr 6 złączki Q (16-stykowej) skrzynki bezpieczników pod deską rozdzielczą a stykiem nr 21 złączki 36-stykowej modułu zestawu wskaźników (OBROTOMIERZ).

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Przejść do testu sygnału wejściowego modułu zestawu wskaźników.n


NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między modułem MICU i modułem zestawu wskaźników.n