Wymagane narzędzia specjalne
Narzędzie do montażu ( 07749-0010000)
1. | Alternator i regulator napięcia sprawdzić przed ich wymontowaniem. |
2. | Wymontować alternator. |
3. | Wykręcić cztery śluby.
|
4. | Podgrzewać gniazdo łożyska nagrzewnicą do włosów przez około 5 minut (50-60°C).
|
5. | Oddzielić tylną obudowę od części przedniej umieszczając płaską końcówkę wkrętaka w otworach i podważając. UWAGA: Należy uważać, aby nie uszkodzić stojana końcówką wkrętaka.
|
6. | Oddzielić obudowę tylną (A) i obudowę przednią (B) tak, aby twornik pozostał przymocowany do obudowy tylnej.
|
7. | Jeśli nie jest wymieniane przednie i/lub tylne łożysko, przejść do punktu 15. Umieścić wirnik w imadle ze szczękami wyłożonymi miękkim materiałem, a następnie odkręcić nakrętkę zabezpieczającą koła pasowego.
|
8. | Wymontować wirnik używając ściągacza, jak pokazano na rysunku.
|
9. | Sprawdzić, czy wałek wirnika nie jest zatarty i czy powierzchnia łożyska w przedniej obudowie ma ślady zatarcia.
|
10. | Wymontować łożysko tylne, używając ściągacza, jak pokazano na rysunku.
|
11. | Użyć prasy ręcznej do założenia nowego łożyska tylnego. Nacisk stosować wyłącznie na wewnętrzną bieżnię łożyska, aby nie uszkodzić łożyska.
|
12. | Wymontować płytkę ustalającą łożyska przedniego.
|
13. | Umieścić obudowę przednią w imadle i wypchnąć łożysko przednie używając mosiężnego wybijaka (A) i młotka.
|
14. | Młotkiem i narzędziami specjalnymi zamontować nowe przednie łożysko w przedniej obudowie.
|
15. | Zmierzyć suwmiarką długość obu szczotek.
|
16. | Sprawdzić ciągłość obwodu między pierścieniami ślizgowymi (A).
|
17. | Sprawdzić ciągłość obwodu między pierścieniami ślizgowymi (A) a wirnikiem (B) i wałkiem wirnika (C).
|
18. | Jeśli koło pasowe zostało wymontowane, wsunąć wirnik w przednią obudowę, następnie dokręcić nakrętkę kontrującą momentem 111 N·m (11,3 kG·m). |
19. | Usunąć wszystkie ślady smaru lub oleju z pierścieni ślizgowych. |
20. | Włożyć szczotki (A), następnie wsunąć szpilkę lub wiertło (B) (o średnicy około 1,8 mm) w celu podtrzymania szczotek na miejscu.
|
21. | Podgrzewać gniazdo łożyska nagrzewnicą do włosów przez około 5 minut (50-60°C). |
22. | Zmontować razem zespół tylnej obudowy (A) i zespół wirnik/przednia obudowa (B), następnie skręcić czterema śrubami (D) i wyciągnąć szpilkę (D).
|
23. | Po zmontowaniu alternatora obrócić ręką koło pasowe, sprawdzając, czy wirnik obraca się swobodnie bez hałasu. |
24. | Zamontować alternator i wyregulować napięcie paska. |