1. | Upewnić się, że akumulator jest wystarczająco naładowany. |
2. | Podłączyć następujące narzędzia:
|
3. | Uruchomić silnik. Utrzymywać silnik na 3.000 obr./min (min-1) bez obciążenia przy dźwigni zmiany biegów w pozycji neutralnej aż do włączenia wentylatora chłodnicy, następnie pozostawić na biegu jałowym. |
4. | Podnieść obroty silnika do 2.000 obr./min (min-1) i utrzymywać je na tym poziomie. |
5. | Włączyć reflektory (światła drogowe) i zmierzyć napięcie na styku alternatora. Czy napięcie jest między 13,9 i 15,1 V? TAK - Przejść do punktu 6. |
6. | Odczytać natężenie prądu przy napięciu 13,5 V. UWAGA: Wyregulować napięcie przez włączanie dmuchawy, ogrzewania tylnej szyby, światła STOP itd. Czy natężenie prądu wynosi 60 A lub więcej? TAK - Układ ładowania jest sprawny. Przejść do punktu usuwania usterek obwodu sterującego alternatora.n NIE - Wymienić alternator lub naprawić go.n |