1. | Podłączyć tester HDS do złącza diagnostycznego DLC. |
2. | Włączyć zapłon (II). |
3. | Upewnić się, że HDS komunikuje się z pojazdem i modułem ECM. W przeciwnym razie należy usunąć usterkę obwodu DLC. |
4. | Sprawdzić, czy występują kody usterek (DTC). Jeśli jest sygnalizowany kod usterki (DTC), zdiagnozować i usunąć przyczynę przed kontynuowaniem tego sprawdzania. |
5. | Wyłączyć zapłon. Rozłączyć złączkę 4-stykową alternatora od alternatora. |
6. | Uruchomić silnik i włączyć światła drogowe. |
7. | Zmierzyć napięcie między stykiem nr 2 złączki 4-stykowej alternatora a stykiem dodatnim akumulatora.
Czy napięcie wynosi 1 V lub mniej? TAK - Przejść do punktu 11. NIE - Przejść do punktu 8. |
8. | Zewrzeć linię SCS za pomocą HDS, a następnie wyłączyć zapłon. UWAGA: Ten punkt należy wykonać, aby uniknąć uszkodzenia modułu sterującego silnika (ECM). |
9. | Odłączyć złączkę B (44-stykową) ECM. |
10. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem B41 złączki modułu ECM i masą nadwozia.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Usunąć zwarcie w przewodzie między alternatorem i ECM.n NIE - Zaktualizować oprogramowanie ECM, jeśli nie ma zainstalowanej jego ostatniej wersji lub zamienić ECM na sprawdzony w działaniu i sprawdzić ponownie. Jeśli objaw/wskazanie zniknie przy sprawdzonym w działaniu ECM, należy wymienić dotychczasowy moduł ECM.n |
11. | Zewrzeć linię SCS za pomocą HDS, a następnie wyłączyć zapłon. UWAGA: Ten punkt należy wykonać, aby uniknąć uszkodzenia modułu sterującego silnika (ECM). |
12. | Odłączyć złączkę B (44-stykową) ECM. |
13. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem B41 złączki ECM a stykiem nr 2 złączki 4-stykowej alternatora.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Wymienić alternator lub naprawić go.n NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między alternatorem a ECM.n |