Wymiana płynu chłodzącego

1.Uruchomić silnik. Ustawić pokrętło regulacji ogrzewania na maksymalne ogrzewanie i wyłączyć zapłon. Dotykając, upewnić się, że silnik i chłodnica są chłodne.

2.Wykręcić korek chłodnicy.

3.Wymontować osłonę dolną silnika.

4.Odkręcić korek spustowy (A) i spuścić płyn chłodzący.

 

5.Wykręcić korek spustowy (A) z przedniej części bloku silnika.

 

6.Po spuszczeniu płynu chłodzącego wkręcić korek spustowy z nową podkładką.

7.Dobrze dokręcić korek spustowy chłodnicy.

8.Zamontować osłonę dolną silnika.

9.Spuścić płyn chłodzący silnika ze zbiornika wyrównawczego.

10.Napełnić zbiornik wyrównawczy do znaku MAX (A) oryginalnym płynem Honda Long Life Antifreeze/Coolant Type 2 (nr katalogowy OL999-9001).

 

11.Napełnić chłodnicę aż do podstawy króćca wlewowego oryginalnym wielosezonowym płynem do chłodnic Honda Long Life Antifreeze/Coolant Type 2.

UWAGA:
  • Należy używać oryginalnego wielosezonowego płynu do chłodnic Honda Long Life Antifreeze/Coolant Type 2. Używanie płynów do chłodnic wyprodukowanych przez innych producentów może spowodować korozję, wadliwe działanie układu chłodzenia lub jego awarię.
  • Oryginalny płyn Honda Long Life Antifreeze/Coolant typ 2 jest mieszaniną składającą się z 50 % środka niezamarzającego i 50 % wody. Nie rozcieńczać wodą.

Ilość płynu chłodzącego (z uwzględnieniem zbiornika wyrównawczego o pojemności 0,4 l):
Po wymianie płynu chłodzącego:
4,0 l
 
Po naprawie silnika:
5,6 l
 

 

12.Zamontować luźno korek chłodnicy.

13.Uruchomić silnik i nagrzać go (wentylator chłodnicy powinien włączyć się przynajmniej 2 razy).

14.Wyłączyć silnik. Sprawdzić poziom oryginalnego płynu Honda Long Life Antifreeze/Coolant Type 2 i w razie potrzeby uzupełnić płyn.

15.Dokręcić korek chłodnicy, ponownie uruchomić silnik i sprawdzić szczelność.

16.Usunąć rozlany płyn chłodzący.