Zamontowanie silnika

1.Zamontować dodatkowe wsporniki i dokręcić ich śruby wymaganym momentem.

 

2.Wsunąć zespół silnika i przekładni pod samochód. Upewnić się, że ustawienie jest prawidłowe. Ostrożnie opuszczać samochód dopóki silnik i skrzynia biegów nie zostaną umieszczone we właściwym miejscu w przedziale silnikowym. Upewnić się, że samochód nie opiera o żadną część silnika lub skrzyni biegów. Podnieść silnik wciągarką łańcuchową i podeprzeć go, a następnie ostrożnie podnieść zespół silnika/skrzyni biegów, umieszczając go na właściwym miejscu.

UWAGA: Zamontować nakrętki i śruby mocujące w podanej kolejności, postępując zgodnie z poniższymi instrukcjami. Niezachowanie kolejności dokręcania może spowodować nadmierny hałas, wibracje a także szybsze zużycie poduszki silnika.

 

3.Dokręcić nowe nakrętki mocujące wspornika bocznej poduszki silnika.

 

4.Dokręcić nową śrubę i nakrętki (A) poduszki skrzyni biegów.

 

5.Zamontować przewód masowy (B).

6.Upewnić się, że wsporniki podnośnika są poprawnie ustawione. Podnieść samochód na podnośniku na pełną wysokość.

7.Podeprzeć przednią ramę pomocniczą drewnianym klockiem oraz podnośnikiem i podnieść do poziomu nadwozia.

8.Dokręcić nowe śruby mocujące ramy pomocniczej.

 

9.Zamontować dolny drążek skrętny, następnie dokręcić nowe śruby mocujące dolnego drążka skrętnego w przedstawionej kolejności.

 

10.Upewnić się, że wsporniki podnośnika są poprawnie ustawione. Opuścić samochód na podnośniku.

11.Odłączyć wciągarkę łańcuchową od zespołu silnika/skrzyni biegów.

12.Podnieść samochód na podnośniku na pełną wysokość.

13.Zamontować sprężarkę (A) A/C, a następnie podłączyć złączkę (B) sprzęgła sprężarki A/C.

 

14.Założyć nowy pierścień ustalający na końcu każdej półosi napędowej, następnie zamontować półosie napędowe. Upewnić się, że każdy pierścień jest na swoim miejscu w mechanizmie różnicowym i na wałku pośrednim.

15.Podłączyć dolne wahacze zawieszenia do zwrotnic.

16.Połączyć przeguby kulowe drążka kierowniczego ze zwrotnicami.

17.Połączyć łączniki stabilizatorów.

18.Połączyć złączki z przekładnią kierowniczą.

 

19.Zamontować katalizator spalin TWC (A). Zastosować nowe uszczelki (B) i nowe nakrętki samokontrujące (C).

 

20.Podłączyć złączkę (D) drugiego podgrzewanego czujnika tlenu (drugiego HO2S).

21.Zamontować osłonę dolną silnika.

 

22.Opuścić samochód na podnośniku.

23.Zamontować przewody nagrzewnicy.

 

24.Zamontować górny przewód chłodnicy (A) i dolny przewód chłodnicy (B).

 

25.Zamontować pasek napędowy, a następnie wyregulować naciąg paska napędowego.

26.Zamontować siłownik sprzęgła i śrubę mocującą wspornik przewodu sztywnego sprzęgła.

27.Zamontować linkę zmiany biegów.

28.Ustawić znak odniesienia (A) na przegubie kolumny kierowniczej i wałku zębnika przekładni kierowniczej. Podłączyć przegub kolumny kierowniczej (B) do wałka zębnika przekładni kierowniczej (C). Dokręcić śrubę przegubu kolumny kierowniczej.

 

29.Zamontować pokrywę (D) przegubu kolumny kierowniczej.

30.Zamontować koło kierownicy.

31.Zamontować przewód zbiornika oparów paliwa (EVAP) (A) i przewód podciśnieniowy serwa układu hamulcowego (B).

 

32.Podłączyć przewód zasilający paliwem, po czym zainstalować osłonę szybkozłączki (A).

 

33.Podłączyć złączki (A) modułu sterującego silnika (ECM) i złączki (B) wiązki przewodów silnika.

 

34.Zamontować obejmy wiązki przewodów (C).

35.Zamontować moduł ECM (A), a następnie zamontować pokrywę modułu ECM (B).

 

36.Podłączyć przewody akumulatora (A) do skrzynki bezpieczników pod pokrywą silnika.

 

37.Zamontować obejmę wiązki przewodów (B).

38.Zamontować kanał dolotu powietrza.

 

39.Zamontować zespół obudowy filtra powietrza.

40.Zamontować panel dolny podszybia.

41.Zamontować akumulator.

42.Zamontować przednie koła.

43.Zamontować akumulator. Oczyścić bieguny akumulatora i styki przewodów papierem ściernym, następnie zamontować przewody i posmarować smarem przeciwkorozyjnym.

44.Sprawdzić, czy skrzynia biegów działa płynnie.

45.Sprawdzić, czy nie ma przecieków paliwa: Włączyć zapłon (II) (nie uruchamiać rozrusznika), aby pompa paliwa pracowała przez około 2 sekundy i powstało odpowiednie ciśnienie w przewodach paliwowych. Powtórzyć tą czynność dwa lub trzy razy, następnie sprawdzić, czy nie ma wycieków w jakimkolwiek punkcie układu paliwowego.

46.Napełnić silnik olejem silnikowym.

47.Napełnić skrzynię biegów olejem.

48.Napełnić chłodnicę płynem chłodzącym i odpowietrzyć układ chłodzenia z otwartym zaworem ogrzewania.

49.Przeprowadzić procedurę zerowania pamięci ECM.

50.Przeprowadzić procedury czyszczenia wzorca działania czujnika położenia wału korbowego (CKP) i procedurę uczenia wzorca CKP.

51.Sprawdzić obroty biegu jałowego.

52.Sprawdzić wyprzedzenie zapłonu.

53.Sprawdzić geometrię kół.

54.Przeprowadzić procedurę zerowania pamięci modułu szyb sterowanych elektrycznie.

55.Ustawić zegar.