Sprawdzanie kąta wyprzedzenia zapłonu

1.Podłączyć tester HDS do złącza diagnostycznego DLC.

2.Włączyć zapłon (II).

3.Upewnić się, że HDS komunikuje się z pojazdem i modułem ECM. W przeciwnym razie należy usunąć usterkę obwodu DLC.

4.Uruchomić silnik. Utrzymywać prędkość obrotową silnika na poziomie 3.000 obr./min (min-1) bez obciążenia (na luzie) do momentu włączenia się wentylatora chłodnicy, a następnie przejść na obroty jałowe.

5.Sprawdzić obroty biegu jałowego.

6.Za pomocą HDS wybrać tryb „SCS”.

7.Podłączyć lampę stroboskopową do przedniej wiązki nr 1 cewki zapłonowej

 

8.Skierować światło lampy stroboskopowej na wskaźnik (A), na pokrywie łańcucha rozrządu. Sprawdzić kąt wyprzedzenia zapłonu bez obciążenia (reflektory, dmuchawa, ogrzewanie tylnej szyby i klimatyzacja wyłączone).

Wyprzedzenie zapłonu 
8 °±2 ° BTDC (znak RED (B)) na biegu jałowym, w pozycji neutralnej 

 

9.Jeśli kąt wyprzedzenia zapłonu odbiega od wymaganego, sprawdzić ustawienie rozrządu. Jeśli ustawienie rozrządu jest prawidłowe, przeprogramować moduł sterujący silnika (ECM), o ile nie jest zainstalowana najnowsza wersja oprogramowania, lub zamienić moduł ECM na sprawdzony w działaniu, po czym sprawdzić ponownie. Jeśli układ działa prawidłowo i moduł ECM został zamieniony, wymienić oryginalny ECM.

10.Odłączyć HDS i lampę stroboskopową.