Regulacja prowadnicy listwy zębatej przekładni kierowniczej

Wymagane narzędzia specjalne
Klucz do nakrętek kontrujących, 43 mm (  07MAA-SL00200)
 



1.Ustawić koła do jazdy na wprost.

2.Wymontować osłonę dolną silnika.

3.Wersja RHD: Wymontować płytkę usztywniającą z przedniej ramy pomocniczej.

4.Wersja RHD: Wymontować wieszak układu wydechowego z rury wydechowej B. Wersja silnika L13A7, wersja silnika R18A2.

5.Wymontować osłonę termiczną (A) układu wspomagania z nadwozia i odłożyć na bok.

 

6.Samochód z silnikiem w wersji L13A7 (typ RHD): Wymontować wspornik linki zmiany biegów, po czym odłożyć na bok.

7.Włożyć narzędzie specjalne od góry przedniej ramy pomocniczej, a następnie ustawić je na nakrętce kontrującej wkrętu prowadnicy listwy zębatej (A).

 

8.Narzędziem specjalnym odkręcić nakrętkę kontrującą prowadnicy listwy zębatej i wykręcić śrubę prowadnicy listwy zębatej (B).

9.Ze śruby prowadnicy listwy (A) usunąć starą pastę uszczelniającą i nałożyć nową pastę uszczelniającą (Three Bond 1215 lub Loctite 5699) na środek gwintu (B). Luźno wkręcić śrubę prowadnicy listwy w przekładnię kierowniczą.

 

10.Dokręcić śrubę (A) prowadnicy listwy zębatej momentem 25 N·m (2,5 kG·m), następnie ją poluzować.

 

11.Dokręcić śrubę prowadnicy listwy momentem 3,9 N·m (0,4 kG·m), a następnie poluzować ją o podany kąt.

Kąt luzowania: 7 °±3 ° 


12.Przytrzymać kluczem śrubę listwy zębatej i ręką dokręcać do oporu nakrętkę kontrującą (B).

13.Zamontować narzędzie specjalne na nakrętce kontrującej i przytrzymać kluczem śrubę prowadnicy listwy zębatej. Dokręcić nakrętkę kontrującą wymaganym momentem.

14.Sprawdzić, czy układ kierowniczy nie blokuje się w całym zakresie obrotu kierownicy.

15.Sprawdzić luz obrotowy kierownicy i wspomaganie.