Wymiana wzmocnienia bocznego przedniej ramy pomocniczej

Wymagane narzędzia specjalne
Kołek prowadzący do ustawiania ramy (  070AG-SJAA100)
 



Wymontowanie


1.Wymontować osłonę dolną silnika.

2.Wymontować dolny wahacz.

3.Wymontować drążek stabilizatora.

4.Umieścić podnośnik (A) skrzyni biegów na wzmocnieniu środkowym (B) przedniej ramy pomocniczej i pewnie go podeprzeć.

 

5.Wykręcić śruby mocujące (B) wzmocnienia bocznego (A) przedniej ramy pomocniczej.

UWAGA: Podczas ponownego montażu użyć nowych śrub mocujących.

 

6.Powoli opuszczać podnośnik skrzyni biegów, aż przednia rama pomocnicza znajdzie się 30 mm od powierzchni montażowej.

7.Wersja RHD: Wymontować przekładnię kierowniczą ze wzmocnienia środkowego ramy pomocniczej.

8.Wykręcić śrubę kołnierzową (C).

9.Wykręcić śruby (D) i nakrętki mocujące wzmocnienia środkowe (A) przedniej ramy pomocniczej.

10.Wymontować wzmocnienie boczne przedniej ramy pomocniczej ze wzmocnienia środkowego przedniej ramy pomocniczej.

Zamontowanie


1.Luźno zamontować wzmocnienie boczne (A) przedniej ramy pomocniczej do wzmocnienia środkowego (B) przedniej ramy pomocniczej i nadwozia.

 

2.Luźno zamontować nowe śruby i nakrętki, a następnie lekko je dokręcić.

3.Wersja RHD: Zamontować przekładnię kierowniczą do wzmocnienia środkowego ramy pomocniczej.

4.Kołki ustalające (C) włożyć w otwory ustalające po prawej i lewej stronie, a następnie wyrównać wzmocnienie środkowe i boczne przedniej ramy pomocniczej z nadwoziem.

5.Dokręcić śruby i nakrętki mocujące ramę pomocniczą określonym momentem, rozpoczynając od śruby i nakrętki (D) kołnierzowej z tyłu oraz górnej części śruby kołnierzowej (E).

6.Wyjąć kołki ustalające i dokręcić środkową część śruby kołnierzowej i nakrętki kołnierzowej (F) określonym momentem.

7.Dokręcić pozostałe śruby mocujące ramę pomocniczą wymaganym momentem.

8.Zamontować drążek stabilizatora.

9.Zamontować dolny wahacz.

10.Zamontować osłonę dolną silnika.

11.Sprawdzić geometrię kół i wyregulować w razie potrzeby.