Wymagane narzędzia specjalne
Ściągacz przegubów kulowych, 28 mm ( 07MAC-SL00201)
1. | Upewnić się, że zapłon jest wyłączony, po czym odłączyć ujemny przewód od akumulatora. |
2. | Podnieść przód samochodu i podeprzeć go w odpowiednich miejscach podstawkami. |
3. | Zdjąć przednie koła. |
4. | Wymontować koło kierownicy. |
5. | Zdjąć dolną osłonę deski rozdzielczej po stronie kierowcy. |
6. | Wymontować pokrywę (A) przegubu kolumny kierowniczej.
|
8. | Wymontować prowadnicę środkową (A) (jeśli jest zamontowana) i wyrzucić ją. Prowadnica środkowa przeznaczona jest wyłącznie do montażu fabrycznego.
|
9. | Wymontować osłonę dolną silnika. |
10. | Wyjąć zawleczkę (A) z nakrętki 12 mm (B) i poluzować nakrętkę.
|
11. | Używając narzędzia specjalnego oddzielić przegub kulowy drążka kierowniczego od zwrotnicy. |
12. | Dla wersji z HID: Odłączyć złączkę przedniego czujnika regulatora reflektorów. |
13. | Wymontować przegub kulowy wahacza dolnego ze zwrotnicy. |
14. | Wymontować łącznik stabilizatora z drążka stabilizatora. |
15. | Wersja RHD: Odłączyć złączkę 4-stykową czujnika momentu (A), złączkę 6-stykową czujnika kąta-silnika (B), złączkę 1-stykową silnika (C) i złączkę 2-stykową czujnika (D). Owinąć złączki taśmą winylową, aby zabezpieczyć je przed smarem lub wodą.
|
16. | Wersja LHD: Odłączyć złączkę 1-stykową silnika (A) i złączkę 2-stykową silnika (B). Owinąć złączki taśmą winylową, aby zabezpieczyć je przed smarem lub wodą.
|
17. | Wersja LHD: Odłączyć złączkę 4-stykową czujnika momentu (A) i złączkę 6-stykową czujnika kąta-silnika (B), a następnie wymontować je ze wspornika opaski wiązki przewodów (C). Owinąć złączki taśmą winylową, aby zabezpieczyć je przed smarem lub wodą.
|
18. | Wykręcić dwie 12 mm śruby kołnierzowe (A) ze wspornika dolnego drążka skrętnego i wyrzucić je.
|
19. | Umieścić podnośnik skrzyni biegów na środku przedniej ramy pomocniczej i pewnie go podeprzeć. |
20. | Wykręcić śruby (A) mocujące przednią ramę pomocniczą i wyrzucić je.
|
21. | Opuścić przednią ramę pomocniczą (B) wraz z przekładnią kierowniczą, powoli opuszczając podnośnik. |
22. | Wyjąć przelotkę wałka zębnika (A) z górnej części czujnika momentu.
|
23. | Wymontować płytę usztywniającą (A) i wspornik B, a następnie wymontować przekładnię kierowniczą z przedniej ramy pomocniczej. RHD: LHD: |
1. | Ustawić zębatkę przekładni kierowniczej w jej środkowym położeniu. |
2. | Umieścić przekładnię kierowniczą na przedniej ramie pomocniczej. RHD: LHD: |
3. | Ustawić przecięcie (A) poduszki (C) w sposób pokazany na rysunku i zamontować ją pewnie na przekładni. UWAGA:
|
4. | Ustawić występ na poduszce mocowania w linii z otworem technologicznym (F) ma wsporniku mocowania B, a następnie zamontować płytkę usztywniającą (G) i lekko przykręcić nowe śruby mocujące (H). |
5. | Lekko przykręcić śruby mocujące (I) i (J). UWAGA: Upewnić się, że pomiędzy ramą pomocniczą a wspornikiem mocującym B nie ma kolizji. |
6. | Dokręcić śruby mocujące (H) wymaganym momentem. |
7. | Dokręcić śrubę mocującą (I) wymaganym momentem. |
8. | Dokręcić śruby mocujące (J) wymaganym momentem. |
9. | Zamontować przelotkę (A) wałka zębnika. Ustawić szczelinę (B) przelotki wałka zębnika w jednej linii z występem (B) na górnej części czujnika momentu obrotowego. Odchylić krawędź (C) przelotki w celu ułatwienia montażu. Po wykonaniu czynności z punktu 11 krawędź przelotki ustawić we właściwym położeniu.
|
10. | Na podnośniku skrzyni biegów ustawić przednia ramę pomocniczą (A) zmontowaną z przekładnią kierowniczą i podeprzeć ją.
|
11. | Powoli podnosić przednią ramę pomocniczą na podnośniku i wprowadzić wałek zębnika do kabiny. UWAGA:
|
12. | Zamontować przednią ramę pomocniczą, używając nowych śrub kołnierzowych 14 mm i dokręcając je wymaganym momentem. |
13. | Zamontować nowe śruby wspornika dolnego drążka skrętnego (A) i dokręcić je wymaganym momentem.
|
14. | Wersja RHD: Usunąć taśmę winylową, a następnie podłączyć złączkę 4-stykową czujnika momentu (A), złączkę 6-stykową czujnika kąta-silnika (B), złączkę 1-stykową silnika (C) i złączkę 2-stykową czujnika (D) do przekładni kierowniczej. Wciskać złączki, aż do zatrzaśnięcia (słychać trzask).
|
15. | Wersja LHD: Usunąć taśmę winylową, podłączyć złączkę 4-stykową czujnika momentu (A) i złączkę 6-stykową czujnika kąta-silnika (B) do przekładni kierowniczej, a następnie zamontować je do wspornika obejmy wiązki przewodów (C). Wciskać złączki, aż do zatrzaśnięcia (słychać trzask).
|
16. | Wersja LHD: Usunąć taśmę winylową, a następnie podłączyć złączkę 1-stykową silnika (A) i złączkę 2-stykową silnika (B) do przekładni kierowniczej. Wciskać złączki, aż do zatrzaśnięcia (słychać trzask).
|
17. | Podłączyć łącznik stabilizatora do drążka stabilizatora. |
18. | Usunąć wszelkie ślady zabrudzenia smarem ze stożkowej części i gwintów przegubu kulowego dolnego wahacza. Następnie zamontować dolny wahacz do zwrotnicy. |
19. | Dla wersji z lampą HID: Podłączyć złączkę przedniego czujnika regulatora reflektorów. |
20. | Usunąć wszystkie ślady zabrudzenia smarem ze stożkowej powierzchni przegubu kulowego i gwintu. Podłączyć końcówki drążków kierowniczych (A) do zwrotnic. Nakręcić nakrętkę 12 mm (B) i dokręcić ją.
|
21. | Założyć nową zawleczkę (C) i zagiąć ją w sposób przedstawiony na rysunku. |
22. | Zamontować osłonę dolną silnika. |
23. | Umieścić listwę zębatą na środku (w zakresie jej skoku) w połączeniu przegubu kolumny kierowniczej. |
24. | Przy listwie ustawionej w położeniu jazdy na wprost przeciąć drut (A) i nasunąć dolny koniec przegubu kolumny kierowniczej na wałek zębnika (B) w przedstawionym zakresie.
|
25. | Otwór na śrubę (A) na przegubie kolumny kierowniczej ustawić w jednej linii z rowkiem (B) na wałku zębnika i lekko wkręcić śrubę przegubu (C). Sprawdzić, czy śruba przegubu dobrze weszła do rowka w wałku zębnika. Pociągnąć za przegub kolumny kierownicy, aby sprawdzić czy jest dobrze osadzony. Dokręcić wymaganym momentem śrubę przegubu kolumny kierowniczej.
|
26. | Zamontować pokrywę (A) przegubu kolumny kierowniczej.
|
27. | Zamontować dolną osłonę deski rozdzielczej po stronie kierowcy. |
28. | Zamontować koła przednie, następnie ustawić koła w położeniu do jazdy na wprost. |
29. | Zamontować koło kierownicy. |
30. | Przy podniesionych kołach sprawdzić, czy występują następujące objawy, kręcąc kierownicą kilka razy do oporu w lewą i prawą stronę.
|
31. | Podłączyć ujemny przewód do akumulatora i wykonać następujące czynności:
|
32. | Po zamontowaniu sprawdzić następujące punkty:
|