Usuwanie usterek MIL

1.Włączyć zapłon (II).

2.Wykonać funkcję samodiagnostyki wskaźników.

Czy kontrolka MIL miga?


TAK - Przejść do punktu 3.


NIE - Wymienić na sprawdzony w działaniu moduł zestawu wskaźników (obrotomierz) i sprawdzić ponownie. Jeśli obwód lampki MIL funkcjonuje prawidłowo, wymienić oryginalny moduł zestawu wskaźników (obrotomierz).n


3.Podłączyć HDS do złącza DLC.

4.Sprawdzić SCS w menu LISTA DANYCH używając testera HDS.

Czy jest wskazywane zwarcie?


TAK - Przejść do punktu 5.


NIE - Przeprogramować moduł ECM, jeśli oprogramowanie nie jest najnowsze lub zamienić moduł ECM na sprawdzony w działaniu i sprawdzić ponownie. Jeśli objaw/wskazanie zniknie przy sprawdzonym w działaniu ECM, należy wymienić dotychczasowy moduł ECM.n


5.Wyłączyć zapłon.

6.Rozłączyć złączkę A (44-stykową) modułu ECM, a następnie odłączyć tester HDS.

7.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem A31 złączki modułu ECM i masą nadwozia.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Naprawić zwarcie w przewodzie między modułem ECM (A31), modułem SRS a złączem DLC.n


NIE - Przeprogramować moduł ECM, jeśli oprogramowanie nie jest najnowsze lub zamienić moduł ECM na sprawdzony w działaniu i sprawdzić ponownie. Jeśli objaw/wskazanie zniknie przy sprawdzonym w działaniu ECM, należy wymienić dotychczasowy moduł ECM.n