1. | Włączyć zapłon (II). |
2. | Wykonać funkcję samodiagnostyki wskaźników. Czy kontrolka MIL miga? TAK - Przejść do punktu 3. NIE - Wymienić na sprawdzony w działaniu moduł zestawu wskaźników (obrotomierz) i sprawdzić ponownie. Jeśli obwód lampki MIL funkcjonuje prawidłowo, wymienić oryginalny moduł zestawu wskaźników (obrotomierz).n |
3. | Podłączyć HDS do złącza DLC. |
4. | Sprawdzić SCS w menu LISTA DANYCH używając testera HDS. Czy jest wskazywane zwarcie? TAK - Przejść do punktu 5. NIE - Przeprogramować moduł ECM, jeśli oprogramowanie nie jest najnowsze lub zamienić moduł ECM na sprawdzony w działaniu i sprawdzić ponownie. Jeśli objaw/wskazanie zniknie przy sprawdzonym w działaniu ECM, należy wymienić dotychczasowy moduł ECM.n |
5. | Wyłączyć zapłon. |
6. | Rozłączyć złączkę A (44-stykową) modułu ECM, a następnie odłączyć tester HDS. |
7. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem A31 złączki modułu ECM i masą nadwozia.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Naprawić zwarcie w przewodzie między modułem ECM (A31), modułem SRS a złączem DLC.n NIE - Przeprogramować moduł ECM, jeśli oprogramowanie nie jest najnowsze lub zamienić moduł ECM na sprawdzony w działaniu i sprawdzić ponownie. Jeśli objaw/wskazanie zniknie przy sprawdzonym w działaniu ECM, należy wymienić dotychczasowy moduł ECM.n |