Wymontowanie miski olejowej silnika

UWAGA: Podczas demontażu miski olejowej sprawdzić łańcuch pompy olejowej.

1.Jeśli silnik jest wymontowany z samochodu, przejść do punktu 10.

2.Wymontować pasek napędowy.

3.Wymontować alternator.

4.Wymontować sprężarkę A/C bez odłączania przewodów A/C.

5.Wymontować osłonę dolną silnika.

 

6.Spuścić olej z silnika.

7.Poluzować paski (A) mocujące przewód wylotowy turbosprężarki oraz przewód wlotowy chłodnicy powietrza doładowującego i wymontować przewód wlotowy (B) chłodnicy powietrza doładowującego, po czym odkręcić śruby (C) mocujące sztywny przewód wlotowy chłodnicy powietrza doładowującego (C).

 

8.Wymontować wspornik (D) sztywnego przewodu wlotowego chłodnicy powietrza doładowującego, a następnie wymontować sztywny przewód wlotowy chłodnicy powietrza doładowującego (E).

9.Wymontować dolny drążek skrętny.

 

10.Wymontować usztywniacz (A) wspornika, następnie wymontować wspornik dolnego drążka skrętnego (B).

 

11.Wymontować pokrywę czujnika poziomu oleju silnikowego (A), a następnie odłączyć złączkę czujnika poziomu oleju (B).

 

12.Wykręcić dwie śruby (C) zabezpieczające uchwyt wiązki przewodów.

13.Wymontować czujnik ciśnienia oleju silnika.

14.Wymontować miarkę.

15.Wymontować rurkę miarki.

 

16.Wymontować wspornik sprężarki A/C.

17.Wykręcić śruby mocujące skrzynię biegów.

 

18.Wykręcić śruby zabezpieczające miskę olejową.

19.Wkrętakiem z płaską końcówką oddzielić miskę olejową od dolnej części bloku w zaznaczonych miejscach.

 

20.Sprawdzić łańcuch pompy oleju.