DTC P0102: | Niskie napięcie obwodu czujnika MAF |
1. | Włączyć zapłon (II). |
2. | Za pomocą testera HDS sprawdzić CZUJNIK MAF w menu LISTA DANYCH. Czy wartość wynosi około 0 gm/s lub 0,29 V lub mniej? TAK - Przejść do punktu 3. NIE - Usterka okresowa, układ obecnie jest sprawny. Sprawdzić, czy nie występują niepewne połączenia lub luzy na stykach czujnika MAF/czujnika 1 IAT oraz modułu ECM.n |
3. | Sprawdzić bezpiecznik nr 3 ALTERNATOR (10 A) w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą. Czy bezpiecznik jest sprawny? TAK - Przejść do punktu 4. NIE - Usunąć zwarcie w przewodzie między czujnikiem MAF/czujnikiem 1 IAT a bezpiecznikiem nr 3 ALTERNATOR (10 A), wymienić bezpiecznik, a następnie przejść do 23. |
4. | Wyłączyć zapłon. |
5. | Odłączyć złączkę 5-stykową czujnika MAF/czujnika 1 IAT. |
6. | Włączyć zapłon (II). |
7. | Zmierzyć napięcie między stykiem nr 3 złączki 5-stykowej czujnika MAF/czujnika 1 IAT a masą.
Czy jest napięcie akumulatora? TAK - Przejść do punktu 8. NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między bezpiecznikiem nr 3 ALTERNATOR (10 A) a czujnikiem MAF/czujnikiem 1 IAT, a następnie przejść do 23. |
8. | Zmierzyć napięcie między stykami nr 2 i nr 4 złączki 5-stykowej czujnika MAF/czujnika 1 IAT.
Czy napięcie wynosi około 5 V? TAK - Przejść do punktu 9. NIE - Przejść do punktu 14. |
9. | Wyłączyć zapłon i odczekać 1 minutę. |
10. | Odłączyć złączkę nr 1 ECM (96-stykową). |
11. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 5 złączki 5-stykowej czujnika MAF/czujnika 1 IAT a masą.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Usunąć zwarcie w przewodzie między czujnikiem MAF/czujnikiem 1 IAT a stykiem nr 90 złączki nr 1 modułu ECM, a następnie przejść do 23. NIE - Przejść do punktu 12. |
12. | Połączyć przewodem styk nr 5 złączki 5-stykowej czujnika MAF/czujnika 1 IAT z masą.
|
13. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 90 złączki nr 1 ECM a masą.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Przejść do punktu 18. NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między czujnikiem MAF/czujnikiem 1 IAT a stykiem nr 90 złączki ECM nr 1, a następnie przejść do punktu 23. |
14. | Wyłączyć zapłon i odczekać 1 minutę. |
15. | Odłączyć złączkę nr 1 ECM (96-stykową). |
16. | Połączyć przewodem styk nr 2 złączki 5-stykowej czujnika MAF/czujnika 1 IAT z masą.
|
17. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 30 złączki nr 1 ECM a masą.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Przejść do punktu 23. NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między czujnikiem MAF/czujnikiem 1 IAT a stykiem nr 30 złączki ECM nr 1, a następnie przejść do punktu 23. |
18. | Ponownie przyłączyć złączkę nr 1 modułu ECM (96-stykową). |
19. | Połączyć przewodem styki nr 2 i nr 5 złączki 5-stykowej czujnika MAF/czujnika 1 IAT.
|
20. | Włączyć zapłon (II). |
21. | Za pomocą testera HDS sprawdzić CZUJNIK MAF w menu LISTA DANYCH. Czy wartość wynosi około 0 gm/s lub 0,29 V lub mniej? TAK - Przejść do punktu 28. NIE - Przejść do punktu 22. |
22. | Wymienić czujnik MAF/czujnik 1 IAT. |
23. | Podłączyć ponownie wszystkie złączki. |
24. | Włączyć zapłon (II). |
25. | Wyzerować ECM za pomocą HDS. |
26. | Uruchomić silnik. |
27. | Za pomocą HDS sprawdzić tymczasowe kody DTC lub kody DTC. Czy wskazywane są jakieś tymczasowe DTC lub DTC? TAK - Jeśli wskazywany jest DTC P0102, sprawdzić, czy nie występują niepewne połączenia lub luzy na stykach czujnika MAF/czujnika 1 IAT i modułu ECM, a następnie przejść do 1. Jeśli wskazywane są jakiekolwiek inne tymczasowe DTC lub DTC, przejść do procedury usuwania usterek dla wskazanych kodów DTC. NIE - Usuwanie usterki zostało zakończone.n |
28. | Przeprogramować ECM, jeśli nie jest załadowana najnowsza wersja oprogramowania lub zamienić ECM na sprawdzony w działaniu. |
29. | Uruchomić silnik. |
30. | Za pomocą HDS sprawdzić tymczasowe kody DTC lub kody DTC. Czy wskazywane są jakieś tymczasowe DTC lub DTC? TAK - Jeśli wskazywany jest DTC P0102, sprawdzić, czy nie występują niepewne połączenia lub luzy na stykach czujnika MAF/czujnika 1 IAT i modułu ECM, a następnie przejść do 1. Jeśli wskazywane są jakiekolwiek inne tymczasowe DTC lub DTC, przejść do procedury usuwania usterek dla wskazanych kodów DTC. |