DTC P0113: | Wysokie napięcie obwodu 1. czujnika IAT |
1. | Włączyć zapłon (II). |
2. | Za pomocą testera HDS sprawdzić 1. CZUJNIK ECT w menu LISTA DANYCH. Czy wskazanie wynosi 4,90 V lub więcej? TAK - Przejść do punktu 3. NIE - Usterka okresowa, układ obecnie jest sprawny. Sprawdzić, czy nie występują niepewne połączenia lub luzy na stykach czujnika MAF/czujnika 1 IAT oraz modułu ECM.n |
3. | Za pomocą HDS sprawdzić tymczasowe kody DTC lub kody DTC. Czy jednocześnie są wskazywane DTC P0103 i P0113? TAK - Przejść do punktu 4. NIE - Przejść do punktu 14. |
4. | Wyłączyć zapłon. |
5. | Odłączyć złączkę 5-stykową czujnika MAF/czujnika 1 IAT. |
6. | Połączyć przewodem styki nr 1 i nr 4 złączki 5-stykowej czujnika MAF/czujnika 1 IAT.
|
7. | Włączyć zapłon (II). |
8. | Za pomocą testera HDS sprawdzić 1. CZUJNIK ECT w menu LISTA DANYCH. Czy wskazanie wynosi 4,90 V lub więcej? TAK - Przejść do punktu 9. NIE - Przejść do punktu 24. |
9. | Wyłączyć zapłon i odczekać 1 minutę. |
10. | Wymontować przewód połączeniowy ze złączki 5-stykowej czujnika MAF/czujnika 1 IAT. |
11. | Odłączyć złączkę nr 1 ECM (96-stykową). |
12. | Połączyć przewodem styk nr 4 złączki 5-stykowej czujnika MAF/czujnika 1 IAT z masą.
|
13. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 69 złączki nr 1 ECM a masą.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Przejść do punktu 30. NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między czujnikiem MAF/czujnikiem 1 IAT a stykiem nr 69 złączki ECM nr 1, a następnie przejść do punktu 26. |
14. | Wyłączyć zapłon. |
15. | Odłączyć złączkę 5-stykową czujnika MAF/czujnika 1 IAT. |
16. | Połączyć przewodem styki nr 1 i nr 4 złączki 5-stykowej czujnika MAF/czujnika 1 IAT.
|
17. | Włączyć zapłon (II). |
18. | Za pomocą testera HDS sprawdzić 1. CZUJNIK ECT w menu LISTA DANYCH. Czy wskazanie wynosi 4,90 V lub więcej? TAK - Przejść do punktu 19. NIE - Przejść do punktu 24. |
19. | Wyłączyć zapłon i odczekać 1 minutę. |
20. | Wymontować przewód połączeniowy ze złączki 5-stykowej czujnika MAF/czujnika 1 IAT. |
21. | Odłączyć złączkę nr 1 ECM (96-stykową). |
22. | Połączyć przewodem styk nr 1 złączki 5-stykowej czujnika MAF/czujnika 1 IAT z masą.
|
23. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 88 złączki nr 1 ECM a masą.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Przejść do punktu 30. NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między czujnikiem MAF/czujnikiem 1 IAT a stykiem nr 88 złączki ECM nr 1, a następnie przejść do punktu 26. |
24. | Wyłączyć zapłon. |
25. | Wymienić czujnik MAF/czujnik 1 IAT. |
26. | Podłączyć ponownie wszystkie złączki. |
27. | Włączyć zapłon (II). |
28. | Wyzerować ECM za pomocą HDS. |
29. | Za pomocą HDS sprawdzić tymczasowe kody DTC lub kody DTC. Czy wskazywane są jakieś tymczasowe DTC lub DTC? TAK - Jeśli wskazywany jest DTC P0113, sprawdzić, czy nie występują niepewne połączenia lub luzy na stykach czujnika MAF/czujnika 1 IAT i modułu ECM, a następnie przejść do 1. Jeśli wskazywane są jakiekolwiek inne tymczasowe DTC lub DTC, przejść do procedury usuwania usterek dla wskazanych kodów DTC. NIE - Usuwanie usterki zostało zakończone.n |
30. | Przeprogramować ECM, jeśli nie jest załadowana najnowsza wersja oprogramowania lub zamienić ECM na sprawdzony w działaniu. |
31. | Za pomocą HDS sprawdzić tymczasowe kody DTC lub kody DTC. Czy wskazywane są jakieś tymczasowe DTC lub DTC? TAK - Jeśli wskazywany jest DTC P0113, sprawdzić, czy nie występują niepewne połączenia lub luzy na stykach czujnika MAF/czujnika 1 IAT i modułu ECM, a następnie przejść do 1. Jeśli wskazywane są jakiekolwiek inne tymczasowe DTC lub DTC, przejść do procedury usuwania usterek dla wskazanych kodów DTC. NIE - Jeśli pamięć ECM została przeprogramowana, usuwanie usterek zostało zakończone. Jeśli ECM został zamieniony, wymienić oryginalny ECM.n |